اکستریم LX

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
2,441,635,000 (تومان)
قیمت بازار
2,940,000,000 (تومان)
مشخصات فنی اکستریم LX
215 KM/H
حداکثر سرعت
8.8 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1600 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1476 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)197 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)290 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)123.125 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)7
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبسیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
نوع سیستم فرمانفرمان کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت215 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)8.8 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
10 دقیقه


اکستریم LX (که در بازارهای جهانی با نام اکسید LX شناخته می شود)، یک کراس اور شهری لوکس ساخت کمپانی اکسید کشور چین است که از سال 2019 روی خط تولید این شرکت قرار گرفته و تاکنون تغییر خاصی روی آن انجام نشده است.

اکسید، برند لوکس کمپانی چری است که محصولات خود را با سطح کیفیتی بالاتری از محصولات عادی چری تولید کرده و از بهترین قوای فنی و بالاترین سطح آپشن های موجود در مجموعه چری استفاده می کند.

اکستریم (XTRIM) نیز برند جدیدی است که توسط مدیران خودرو ثبت شده و قصد مونتاژ محصولات اکسید را در ایران دارد.

اکستریم LX، یکی از اولین محصولات اکستریم در ایران است. کراس اوری شهری و دو دیفرانسیل که در واقع نسخه لوکس چری تیگو 7 محسوب می شود.

 

 

مشخصات فنی اکستریم LX

اکستریم LX از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می کند که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. اکستریم LX با این قوای فنی می تواند شتاب صفر تا صد طی 8.8 طی کند.

 

21.webp

 

اکستریم LX در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی استفاده می کند. قابل ذکر است که ترمزهای این خودرو مجهز به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA هستند.

اکستریم LX خودروی نسبتا سنگینی است و 1476 کیلوگرم وزن دارد. با این حال، میانگین مصرف سوخت اعلامی این خودرو در هر 100 کیلومتر رانندگی سیکل ترکیبی 6.9 لیتر است.

 

ایمنی اکستریم LX

اکستریم LX مجهز به 6 ایربگ است (سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای). همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده و خودرویی مطمئن در حوادث رانندگی محسوب می شود.

 

14.webp

 

در زمینه امکانات ایمنی نیز این خودرو علاوه بر امکانات عادی این روز ها نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، به دستیار کمک رانندگی ADAS نیز مجهز است و تمام امکانات ایمنی موجود در فونیکس FX پریمیوم، روی کراس اور لوکس اکستریم نیز در دسترس است. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

 سیستم نظارت بر نقاط کور راننده شامل سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن به این صورت که هنگام رانندگی یا پارک کردن برای باز کردن درب خودرو، در صورت ورود هرگونه شی یا انسان به منطقه کور به راننده آلارم می‌دهد.

  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

این سیستم همواره بر ترافیک جانبی و عقب خودرو نظارت می‌کند تا با پیش‌بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییر لاین، به راننده هشدار دهد.

  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

هنگام دنده‌عقب به‌صورت عمودی یا مورب، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه، با به صدا درآوردن آلارم به راننده هشدار می‌دهد.

  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

در صورت انحراف خودرو از خط جاده، به راننده هشدار داده می‌شود.

  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی می‌کند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک می‌کند. مزیت اصلی برای راننده کاهش کنترل فرمان و در نتیجه راحتی بیشتر رانندگی است. اگرچه  LKA قادر است خودرو را در مرکز خط در شرایط خاصی نگه دارد، اما این عملکرد برای رانندگی خودکار در نظر گرفته نشده.

  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

این سیستم، در واقع همان مدل پیشرفته کروز کنترل است که علاوه بر حفظ سرعت تعیین‌شده، توانایی حفظ فاصله زمانی تعیین‌شده با خودروی جلویی را نیز دارد.

  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

این سیستم در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در خیابان‌هایی که به‌طور استاندارد خط‌کشی شده باشند، توانایی کنترل خودرو در بین خطوط را دارد و اگر جاده خط‌کشی نداشته باشد نیز از موقعیت خودروی جلویی پیروی می‌کند.

  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

در محدوده سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، هنگامی‌که علامت‌گذاری خطوط وجود داشته باشد، خودرو را در لاین خود نگه می‌دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد، از موقعیت خودروی جلویی  پیروی می‌کند.

  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

این سیستم بسته به شرایط ترافیکی و محیطی، نور بالای خودرو را فعال و غیرفعال می‌کند تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید.

  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

هنگام ایجاد ترافیک در جلو، یا نزدیک شدن بی‌محابا به خودرو یا مانعی در جلو، ابتدا یک پیش هشدار نمایش داده می‌شود و در صورت ادامه خطر، یک آلارم دنباله‌دار به صدا درمی‌آید.

  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

همچنین در صورت عدم واکنش راننده به هشدارها و بحرانی شدن وضعیت، خودرو به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

 

امکانات رفاهی اکستریم LX

با توجه به اینکه اکستریم LX در دسته کراس اورهای لوکس قرار می گیرد، سطح بالایی از امکانات رفاهی در این خودرو در دسترس سرنشینان است.

مواردی نظیر شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، سقف پانوراما، سیستم صوتی سونی با 9 بلندگو، کروز کنترل تطبیقی، درب صندوق برقی و… لیست بلند و بالای آپشن های این خودرو را تشکیل می دهند.

 

18.webp

 

طراحی ظاهری اکستریم LX

همان طور که قبلا گفته شد، اکستریم LX در روی پلتفرم چری تیگو 7 ساخته شده و به همین علت فرم کلی اتاق آن شبیه به تیگو 7 است. با این حال، طراحی اکسید LX شباهت چندانی به تیگو 7 ندارد!

در نمای جلو از یک جلوپنجره باریک با لوگو تایپ اکستریم استفاده شده و ورودی هوای سپر نیز متناسب با جلوپنجره، شبکه خطی افقی با تزئینات کرومی دارد. چراغ های باریک و هواکش های اطراف سپر نیز هارمونی خوبی با طراحی کلی خودرو ایجاد کرده اند.

 

01.webp

 

نمای کناری بسیار ساده است و بجز حجم پردازی های نرم روی درب و گلگیر ها و آینه های جانبی نصب شده روی در، مورد خاصی به چشم نمی خورد.

نمای عقب نیز طراحی بسیار هماهنگی با جلوی خودرو دارد؛ چراغ های باریک و بهم پیوسته مطابق ترند روز خودروهای چینی، یک دیفیوزر و دو سراگزوز واقعی در پایین و یک بال عقب در قسمت بالا، نمای کلی اکستریم LX را تشکیل داده اند.

 

06.webp

 

کابین و فضای داخلی اکستریم LX

با ورود به کابین اکستریم LX متوجه می شویم که شرکت سازنده دقیقا از همان داشبورد و غربیلک فرمان موجود روی تیگو 8 پرو PHEV استفاده کرده است. با این حال، طرح پنل تهویه مطبوع، کنسول وسط و رودری ها تفاوت هایی با محصول مذکور فونیکس دارند. اکستریم حداکثر تلاش خود را برای بهبود کیفیت کابین LX کرده تا سرنشینان هنگام سوار شدن به این خودرو، احساس لوکس بودن را تجربه کنند.

 

10.webp

 

اکستریم LX در بازار؛ قیمت و رقبا

اکستریم LX با ورود به بازار ایران وارد رقابت با خودروهایی نظیر هیوندای توسان وارداتی 2023، کیا سلتوس و وارداتی های دست دوم قدیمی تر خواهد شد.

محصول جدید مدیران خودرو در مقابل رقبای کره ای صفر کیلومتر خود لیست انبوهی از امکانات رفاهی + قوای محرکه بهتری را ارائه می دهد. با این حال اگر به دنبال محصولی با اصالت بوده و برند برای شما مهم است، بهتر است چشم روی آپشن ها، سیستم دو دیفرانسیل و موتور قدرتمند این خودرو ببندید!

گالری ویدیوها
اکستریم LX؛ معرفی، مشخصات و امکانات | Car.ir
نظرات کاربران
متین مختاری
متین مختاری
19 فروردین 1404
سلام . من این ماشینو دور اول ثبت نام کردم و ۵۰۰۰ کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم . خلاصه کلام ، بیشتر از پولی که میدید اش میخورید . من تقریبا توو جاده ام ، اونم جاده ایه که پر از چاله چوله است . موتوری کم نمیاره . سرو صدا نداره کابینش . کمکاش خووب عمل میکنن . سیستم صوتیش واقعا خووبه و توو دراز مدت هم اذیت نمیکنه و کیفیتشو از دست نمیده . فقط یک هفته بعد از تحویل ماشین ، داشتم ماشینو میشستم دیدم سر اگزوز یه طرف شله . رفتم زیر ماشین دیدم از ۳ تا پیچی که بسته بوود ، ۲ تاش شکسته بود و سر اگزوز با یه پیچ مونده بود . برای سرویس که بردم قبول نکردن که خب نمیشه خورده گرفت و گفتن خودت زدی و منم غر زنان رفتم بیرونو جای پیچارو جوش پلاستیکی زدم . در کل ماشین راضی کنندس ( اینو ادمی میگه که خیلی سر ماشین حساسه و ماشینو با کلی وسواس خودش میشوره و با هزارتا سرچ توو سایت های عربی و روسی و چینی این ماشینو خریدم . مدیونتون نشم چند تا ایراد نرم افزاری مثل جای بد ولوم ضبط هست که باید یه نوارو از بالای منو بکشی پایین بعد صدارو کم یا زیاد کنی ( البته مشکل سمت شاگرده ) یا مثلا تو دستورات صوتی ماشینو نمیدونی شامل چه چیزایی میشه و توو دفترچش هم ننوشته و خب میتونستن بگن که چه دستورات صوتیو ماشین انجام میده . جفت راهنمای ماشینم جاش بده به نظرم باید کلی دستتو عقب ببری در لحظات اظطراری تا جفت راهنما بزنی. موکت لاکچری ماشینم با چسب پارچه ای به موکت ماشین وصل شده که تمیز کردنش داستانای خاص خودشو داره. ماشین هم از راه دور روشن میشه اما خب چیزی رووی ریموت نیست که بفهمی روشن شدیا نه و باید به گوش هاتون رجوع کنید. ماشینو اگر از دور روشن کنید و قبل از اینکه سوار ماشین بشید ، صندوق عقبو باز کنید، دزدگیر ماشین فعال میشه . خلاصه من زیرو بم ماشینو دراوردم ، ماشینی که منو راضی نگه داره ،۹۹ درصد مردم ازش راضی اند . مخلصم