1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ام وی ام
  4. X33
  5. دنده ای (1402-1403)

ام وی ام X33 کراس دنده ای

MVM X33 Cross MT

تیپ ها
  • 809,100,000 (تومان)
  • 1,088,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1500 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروام وی ام X33 کراس دنده ای

ام وی ام X33 کراس دنده ای، در واقع نسخه فیس لیفت ماژور X22 پرو اتوماتیک است که در بازار چین با نام چری Omoda C3 شناخته شده و در سال 2023 به بازار این کشور معرفی شده است. سری اومودا چری در واقع کراس اور هایی هستند که با داشتن ظاهر مدرن و پیروی از مد روز، مشتریان جوان و طرفدار طراحی های نوین را به عنوان بازار هدف خود قرار داده اند.

 

 

 

اما داستان این ماشین در ایران کمی متفاوت است؛ مدیران خودرو پس از توقف تولید X33 به عنوان یکی از محصولات معروف و پرفروش خود، جای خالی خودرویی برای پر کردن فاصله میان X55 پرو و X22 پرو را در سبد محصولات خود احساس می کند. اقدام به عرضه چری اومودا C3 با نام ایکس 33 کراس کرده است تا بار دیگر این فضای خالی موجود در سبد محصولات خود را پر کند.
مدیران خودرو در روز 25 تیرماه 1402 طی مراسمی در هتل استقلال تهران، رسما ام وی ام X33 کراس را معرفی کرد.

 

10.webp

 

مدیران شرکت در این مراسم طراحی مدرن و سطح امکانات بالاتر از سگمنت قیمتی X33 کراس را به عنوان دو خصیصه مهم و مزیت رقابتی اصلی این خودرو اعلام کردند. این خودرو در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه می شود که این صفحه به بررسی نسخه دنده دستی محصول جدید مدیران خودرو می پردازد.

همچنین شایان ذکر است که اولین طرح فروش X33 کراس دنده ای نیز در اواخر آبان ماه 1402 آغاز شد.

 

مشخصات فنی X33 کراس دنده ای

ام‌وی‌ام X33 کراس دنده ای از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو دنده ای مشترک هستند.

ایکس 33 کراس دستی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل تورشن بیم بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS و EBD نیز مجهز است.

در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس دستی نیز داشته باشیم.

 

20.webp

 

ایمنی X33 کراس دنده ای

ایکس 33 کراس از پلتفرم مشترک با X22 پرو بهره می برد که خود با چری فالوین 2 یا همان MVM 315 پلتفرم مشترکی دارد. چری فالوین در سال 2009 با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده بود. هرچند سال ها از آن تست گذشته و X33 کراس و چری فالوین هم دقیقا یک خودرو نیستند، با این حال می توان اطمینان نسبی داشت که این خودرو حداقل هایی را در زمینه ایمنی دارد. همچنین مدیران خودرو برای نسخه دنده ای X33 Cross تنها دو ایربگ برای سرنشینان جلو در نظر گرفته است (4 ایربگ در نسخه اتوماتیک).

امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند.

 

22.webp

 

امکانات رفاهی X33 کراس دنده ای

در زمینه امکانات رفاهی، ام وی ام ایکس 33 کراس دستی آپشن های کمتری نسبت به نسخه اتوماتیک دارد؛ اتوهلد و کی‌لس استارتر از روی نسخه دنده ای حذف شده اند. سایر آپشن ها نظیر شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی و گرمکن، سانروف، صندلی های جلو دستی با  گرمکن، پنل تهویه مطبوع دیجیتالی، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، چراغ جلوهای LED با تنظیم ارتفاع از داخل کابین، شارژر وایرلس موبایل، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 10.25 اینچی و اندروید Mirror Link، نورپردازی کابین، قابلیت روشن کردن پیشرانه از راه دور و ترمز پارک برقی لیست امکانات مشترک میان هر دو نسخه X33 کراس هستند.

 

12.webp

 

طراحی ظاهری X33 کراس دنده ای

چری برای طراحی کراس اور جدید خود از همان زبان طراحی خانواده اومودا استفاده کرده و بنابراین X33 کراس شباهت هایی به فونیکس FX یا همان چری اومودا 5 دارد. در نمای جلو چراغ های اصلی در سپر قرار گرفته و دیلایت ها با طراحی نوینی در جلوپنجره فریم لس این خودرو حل شده اند.

 

1.webp

 

نمای عقب X33 کراس نیز بی شباهت به FX نبوده و چری از چراغ های به هم پیوسته در این خودرو استفاده کرده که نوشته MVM نیز در وسط آن ها دیده می شود.

 

4.webp

با این وجود نمای جانبی این خودرو شامل درب ها و ستون ها کاملا با X22 یکسان بوده و تنها تغییر قابل مشاهده در این نما، رینگ های جدید X33 کراس هستند.

قابل ذکر است که هیچ تفاوت ظاهری میان X33 کراس دستی با اتوماتیک وجود ندارد.

 

2.webp

 

کابین و فضای داخلی X33 کراس دنده ای

در داخل خودرو تفاوت خاصی میان نسخه دنده ای و اتوماتیک وجود ندارد و تنها کنسول میانی این دو خودرو متفاوت است. البته باید گفت که خودروی موجود در عکس های این صفحه، یک نمونه آزمایشی با تودوزی مشکی رنگ بوده و نسخه نهایی با تریم آبی و سفید به بازار عرضه خواهد شد.

 

11.webp

 

طراحی داخلی X33 کراس تفاوت بسیاری با سایر محصولات ام وی ام در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های آبی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود. در نمای مقابل راننده یک فرمان D کات قرار گرفته و پشت سر آن صفحه کیلومتری دیجیتالی به چشم می خورد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است.

X33 کراس دنده ای در بازار؛ قیمت و رقبا

ایکس 33 کراس دستی به عنوان گزینه بهینه و گران تر X22 پرو دنده ای وارد بازار خواهد شد تا سهم بیشتری از بازار را برای مدیران خودرو در اختیار بگیرد. این خودروی برای نخستین بار در اواخر آبان 1402 با قیمت قطعی 800 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش رسید.

 

گالری ام وی ام X33 کراس دنده ای

نظرات کاربران
  • محمد 11 اسفند 1402 ساعت 00:56

    سلام من ایکس 33 کراس دنده ای تحویل گرفتم چرا نورپردازی داخلی توی منو گذینه روشن خاموش نداره؟

  • Meysam 18 آذر 1402 ساعت 15:34

    کسانی که ام وی ام x22پرو دنده ای ثبت نام کردن طرح تبدیل داره که بجای ام وی ام x22پرو دنده ای ام وی امx33کراس بگیریم ؟

  • Meysam 18 آذر 1402 ساعت 15:33

    سلام ام وی ام x33کرای هم مثل نسخه اتوماتیک ش شارژر وایرلس دارد یا خیر

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ام وی ام X33 کراس دنده ای
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو /17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب /17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1500 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 116 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 145 نیوتن متر
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 77.33 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق غیر مستقل با فنر پیچشی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 6

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 4 عدد، راننده، سرنشین و جانبی
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای قفل مرکزی با ریموت
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان دی کات دارای روکش چرمی و کلید های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای پنل تهویه الکتریکی و نمایش اطلاعات تهویه مطبوع روی مانیتور
  • سیستم صوتی و تصویری دارای4 بلندگو
  • سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر دیجیتال 7 اینچی صفحه کیلومتر، دارای صفحه نمایش 10.25 اینچی، اتصال بلوتوثی به تلفن همراه و ورودی USB، دارای قابلیت Mirror Link، دارای دوربین دنده عقب داینامیک
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی و تنظیم دستی، دارای شارژر بی سیم تلفن همراه، صندلی های جلو دارای گرمکن
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی و دارای سیستم نصب آسیان صندلی کودک ISOFIX
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با تنظیم و تاشوندگی برقی و گرمکن
  • سیستم شیشه ها دارای شیشه های جانبی برقی، گرمکن و برف پاک کن شیشه عقب
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی 2 حالته
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ های LED، دارای چرغ های روشنایی در روز، دارای سنسور نور برای روشنایی خودکار چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دارای چراغ مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک عقب و جلو
  • سیستم های کمک رانندگی دارای ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل،
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • محمد محمد (11 اسفند 1402 ساعت 00:56)

    سلام من ایکس 33 کراس دنده ای تحویل گرفتم چرا نورپردازی داخلی توی منو گذینه روشن خاموش نداره؟

    مسلم مسلم (20 فروردین 1403 ساعت 14:10)

    با سلام
    آیا از شتاب و سرعت ماشین راضی هستید؟

  • Meysam Meysam (18 آذر 1402 ساعت 15:34)

    کسانی که ام وی ام x22پرو دنده ای ثبت نام کردن طرح تبدیل داره که بجای ام وی ام x22پرو دنده ای ام وی امx33کراس بگیریم ؟

  • Meysam Meysam (18 آذر 1402 ساعت 15:33)

    سلام ام وی ام x33کرای هم مثل نسخه اتوماتیک ش شارژر وایرلس دارد یا خیر

    سعید سعید (10 بهمن 1402 ساعت 23:27)

    بله

  • مصطفی رضایی مصطفی رضایی (11 آذر 1402 ساعت 16:55)

    باسلام. مطالب فوق در مورد نسخه دنده مستند از مدیران خودرو بود یا فعلا در حد حدس و گمان است. منظورم در مورد تنها تفاوت ظاهری داخل کابین فقط شکل کنسول و کی لس استارت است .و دیگر امکانات مشترک است؟
    در مورد تودوزی هردو نسخه یک تریم دارند....؟

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (11 آذر 1402 ساعت 17:20)

    سلام مصطفی جان
    مدیران خودرو هنوز کاتالوگ رسمی X33 کراس دنده ای رو منتشر نکرده و اطلاعات این صفحه براساس یک نسخه آزمایشی از این خودرو بوده که ما ملاقات کردیم... ممکنه نسخه نهایی مقداری متفاوت باشه.

  • بهنام بهنام (10 آذر 1402 ساعت 16:30)

    خواهشا اطلاع کامل به مشتریا بدید تو نسخه دنده ایی کیلس و نورپردازی داخل کابین وجود نداره

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (11 آذر 1402 ساعت 12:27)

    سلام بهنام جان
    خبر نسخه دنده ای فاقد نورپردازی و کیلس استارتره

    امین امین (9 بهمن 1402 ساعت 12:30)

    سلام. از گرمان تحویل گرفتن کییلس و نورپردازی داره ولی اتوهلد نداره

    حسن مهری حسن مهری (24 فروردین 1403 ساعت 19:02)

    سلام چرا x33دنده ای ۴ سیلندر هست اتومات ۳ سیلندر

    حسن مهری حسن مهری (31 فروردین 1403 ساعت 00:41)

    چرا x33 دنده ای چهار سیلندر هست اوتومات ۳سیلندر

    علیرضا میرهادی علیرضا میرهادی (1 اردیبهشت 1403 ساعت 11:56)

    مدیران خودرو اینطور صلاح دیده

خودروهای هم رده