پیکاپ کلوت، یک خودروی پیکاپ سگمنت J (پیکاپ تراک) دو دیفرانسیل است که از سال 1400 توسط شرکت مکث موتور به بازار ایران عرضه می شود. مکث موتور که در واقع شاخه آسیایی ماموت خودرو و عضوی از هولدینگ ماموت است، اقدام به مونتاژ خودرو های سواری شهری کرده و پیکاپ کلوت را به عنوان اولین خودروی خود به بازار عرضه کرده است. پیکاپ کلوت در واقع همان دایون V5 است که در ایران توسط مکث موتور ریبج شده و نام کلوت روی آن گذاشته شده است.
کلوت در واقع از دو واژه کل (به معنای آبادی)+لوت تشکیل شده و نام زیباترین پدیده بیابان لوت است که در اثر فرسایش بادی و آبی بوجود آمده و بزرگترین عارضه طبیعی کلوخی دنیا محسوب می شود. ابعاد برخی از این برجهای دلفریب و زیبا تا بیش از 120 متر هم گزارش شدهاند. کلوت شهداد در نزدیکی گرمترین نقطه زمین و چهارمین جاذبه طبیعی گردشگری دنیاست. نام این خودرو از کلوتهای شهداد و کوهمُند برگرفته شده که علاوه بر اصالت فارسی مصداق وقار در عین سادگی و سرسختی همراه با آرامش است. به دلیل وجه شباهت در ویژگیهایی مانند استقامت و منحصر به فرد بودن این خودرو کلوت نامگذاری شد.
دایون V5 در چین با موتور 2 لیتری توربو شارژر به بازار عرضه می شود. اما در ایران مکث موتور با توجه به شرایط بازار تغییراتی در این خودرو به وجود آورده و پیکاپ کلوت را با موتور 2.4 لیتری توربو شارژر میتسوبیشی عرضه کرده است که 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور تولید می کند و این خودرو را در ضمره پر قدرت ترین پیکاپ های مونتاژ داخل قرار می دهد.
مکث موتور در ابتدا در سال 1400 اقدام به عرضه پیکاپ کلوت دنده ای به بازار عرضه کرد که در آن از یک گیربکس 6 دنده دستی استفاده می شد. سپس، در سال 1401 نسخه اتوماتیک این خودرو در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب با گیربکس 6 دنده AT معرفی شد. پیکاپ کلوت اتوماتیک از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با نسخه دنده ای ندارد اما کابین این خودرو و آپشن های آن مقداری متفاوت شده و در بخش فنی نیز تغییر گیربکس تنها تفاوت ایجاد شده نسبت به نسخه دنده ای است.