وی جی وی U75 پلاس یک خودروی کراس اور متوسط ساخت کمپانی VGV کشور چین است که خود یکی از زیرمجموعه های سینوتراک چین محسوب می شود. این شرکت که به تازگی در سال 2019 تاسیس شده، در واقع وظیفه تولید خودرو های سواری سبک سینوتراک را برعهده دارد و به تازگی پای محصولات آن با شرکت ایلیا موتور به ایران نیز باز شده است.
ایلیا موتور قصد دارد با عرضه این کراس اور ناشناخته به بازار ایران، به رقابت با محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ بپردازد. البته که در عمل، این کار بسیار دشوار خواهد بود!
مشخصات فنی وی جی وی U75 پلاس
وی جی وی U75 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو بهره می برد که می تواند حداکثر 221 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند.
وی جی وی U75 پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ABS - EBD - BA نیز مجهزند.
VGV U75 پلاس با وزن 1.7 تنی، کراس اوری کاملا سنگین وزن است و این موضوع باعث می شود که با وجود قوای فنی خوب، نتوانیم انتظار شتابگیری خارق العاده ای را از محصول جدید ایلیا موتور داشته باشیم.
ایمنی وی جی وی U75 پلاس
کراس اور وی جی وی U75 پلاس تاکنون در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و نمی توان در مورد امنیت آن نظر دقیقی داشت. با این حال این خودرو به 6 ایربگ مجهز بوده و ضمن بهره گیری از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، به برخی سیستم های دستیار رانندگی نیز مجهز است. سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم هشدار خروج از خط، دو راداری هستند که در این کراس اور در دسترس راننده قرار گرفته اند.
امکانات رفاهی VGV U75 پلاس
کراس اور وی جی وی U75 پلاس در زمینه امکانات رفاهی به پای رقبای اصلی خود یعنی تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ نمی رسد. با این حال امکانات کافی برای سرنشینان در این کراس اور نوظهور در نظر گرفته شده اند. VGV U75 پلاس به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای خودکار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم مولتی مدیا با مانیتور و کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.
طراحی ظاهری VGV U75 پلاس
خودرو ویجیوی U75 پلاس کراساوور، یک خودروی سایز متوسط با طول کلی ۴.۸ متر است که در برخورد اول، فاصله بین دو محور آن توجه بسیاری را به خود جلب میکند. این خودرو از طراحی سنتی برخوردار بوده و شرکت سینوتراک، برای جلب توجه، از یک سبک طراحی عجیب و غریب استفاده کرده است. در نمای جلو، چراغهای کامل LED و دیلایتها به صورت یکپارچه با چراغهای اصلی طراحی شدهاند.
در نمای جانبی VGV U75 پلاس، فاصله بین دو محور آن کابین جاداری را به نمایش میگذارد. همچنین، رینگهای دو رنگ ۱۸ اینچی با تایرهای گودیر با ابعاد مناسب، به زیبایی و تناسب خاصی به این خودرو میبخشند. در نمای عقب، چراغها به یکدیگر متصل نیستند و فرم آنها ما را به نسل قبلی کیا اسپورتیج یادآوری میکند. در سپر عقب، یک دیفیوزر اسپرت با دو خروجی اگزوز مصنوعی نصب شده و خروجی اگزوز اصلی در پشت سپر قرار دارد. قسمت پایینی بدنه نیز با حجم پردازی خاصی، به VGV U75 پلاس برخلاف دیگر کراساوورها، ابهت خاصی میبخشد.
کابین و فضای داخلی VGV U75 پلاس
در داخل کابین VGV U75+ با فضایی نسبتا لوکس ایم؛ شرکت سازنده با وجود تازه کار بودن، تلاش بسیاری برای زیبا نشان دادن محصول خود کرده و استفاده از چرم دوزی های فراوان مارون رنگ در سراسر کابین به خوبی گویای این نکته است. در نمای روبروی راننده از یک فرمان 3 شاخه استفاده شده و صفحه کیلومتر خودرو نیز از نوع دیجیتالی است.
در قسمت میانی داشبورد نیز یه صفحه نمایش بسیار بزرگ متصل به کنسول میانی دیده می شود که اکثر امکانات خودرو را در خود جای داده است. در کنسول میانی نیز دسته دنده الکترونیکی خودرو به چشم می خورد از نوع جدید چرخشی است.
وی جی وی U75 پلاس در بازار؛ قیمت و رقبا
VGV U75 پلاس با ورود به بازار ایران مشغول رقابت با خودرو هایی نظیر تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ خواهد شد. نماینده ایلیا موتور از لحاظ قوای فنی عملکردی بهتر از دو رقیب اصلی خود دارد. با این حال، از نظر امکانات رفاهی، اعتبار در بازار و خدمات پس از فروش فاصله معناداری میان این خودرو ها به چشم می خورد که ایلیا موتور تنها با قیمت گذاری صحیح می تواند در صدد جبران این فاصله برآید.