دوو- Daewoo - ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط «کيم ووجونگ» به عنوان يک کارخانه نساجي کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۷۸ با خريداري ۵۰ درصد از سهام «سايهان موتور» (Saehan Motor)وارد عرصه خودروسازی شد. (۵۰ درصد ديگر سهام متعلق به جنرالموتورز آمريکا بود)
در سال ۱۹۸۲، بعد ازاينکه گروه دوو کنترل کاملاين شرکت را به دست آورد، ناماين شرکت به دوو موتور تغيير کرد و بعد از مدت کوتاهي شروع به توسعه خود در سراسر جهان نمود.
تا سال ۱۹۹۶ تمام مدلهاي دوو از روي مدلهاي جنرال موتورز برداشته شده بودند.
نهایتا در سال ۲۰۰۰ دولت کره اموال و داراييهاي دوو را به دلیل زیان های شدید مالی به حراج گذاشت و جنرال موتورز موفق به خرید کل سهام دوو شد. پس از این اتفاق، نام دوو به جي ام دوو تغيير يافت.
دوو این روزها به تولید برخی مدل های تغییر یافته و اقتصادی شورولت تحت نام خودش می پردازد، اما بخش تحقیق و توسعه مستقل این کمپانی عملا فعالیت خود را متوقف کرده است و بنابراین می توان گفت که مجموعه کمپانی های دوو به واحد مونتاژ مدل های جنرال موتورز بدل شده اند.
حضور خودروهای دوو در ایران از دهه 90 میلادی و واردات خودروهای ریسر و اسپرو به کشور آغاز شد، بعد ها نیز مدل های سیلو و ماتیز در کرمان موتور به تولید رسیدند، اما با خرید دوو توسط جنرال موتورز و به دلیل تحریم ها،همکاری های دوو با کرمان موتور به پایان رسید.