1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

2 تیر 1397
  • 5

پیدا کردن رقیب مستقیم در بین محصولات مرسدس-آام‌گ برای ب‌ام‌و M850i کمی دشوار است زیرا از یک سو ب‌ام‌و این ساختهٔ جدید خود را خودرویی اسپرت می‌داند که بنابراین می‌توان آن‌را رقیبی برای مرسدس-آام‌گ GT دانست اما از سوی دیگر M850i یک کوپهٔ 2+2 یا همان گرند تورر محسوب می‌شود که آن‌را در برابر مرسدس-آام‌گ S63 کوپه قرار می‌دهد. بااین‌حال نهایتاً ما مورد دوم را انتخاب کردیم زیرا M850i و S63 کوپه هردو گرند توررهای اسپرتی هستند که قیمت و اندازهٔ یکسانی باهم دارند درحالی‌که AMG GT یک خودروی اسپرت دونفره است و در کلاس این دو کوپهٔ لوکس قرار نمی‌گیرد؛ اما پیش از آغاز مقایسه بین ب‌ام‌و M850i و مرسدس-آام‌گ S63 باید گفت که فعلاً نمی‌دانیم کدام‌یک از این خودروها سریع‌تر بوده، سرگرم‌کننده‌تر است و رانندگی بهتری دارد زیرا ب‌ام‌و به‌تازگی معرفی شده و حتی با نمونهٔ پروتوتایپ آن‌هم تجربهٔ رانندگی نداشته‌ایم؛ بنابراین در رابطه با این کوپهٔ باواریایی هیچ اطلاعاتی نداریم. به همین دلیل در این مطلب این دو کوپهٔ آلمانی را صرفاً از لحاظ طراحی بیرونی، داخلی و مشخصات فنی روی کاغذ مقایسه می‌کنیم.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

این مقایسه را می‌توان یکی از سخت‌ترین مقایسه‌هایی دانست که تاکنون انجام داده‌ایم زیرا هردو خودرو استایل بسیار زیبایی دارند و همچنین استایل آن‌ها بسیار باهم متفاوت است که این موضوع، انتخاب خودروی برتر را واقعاً دشوار می‌کند. بااین‌حال نهایتاً تصمیم گرفتیم دست بکار شده و انتخاب را آغاز کنیم. در نمای جلویی، هردو خودرو واقعاً زیبا هستند اما اگر مجبور به انتخاب یکی از آن‌ها باشیم، آن خودرو M850i خواهد بود زیرا این کوپهٔ باواریایی کمی هیجان‌انگیزتر است درحالی‌که S63 نمای آرامی دارد. جلوپنجرهٔ سری 8 نیز کمی بزرگ‌تر است اما خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های آن جلوهٔ بیشتری داشته و کاپوت آن نیز عضلانی‌تر به نظر می‌رسد که نمای اسپرت‌تر و تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده‌اند؛ بنابراین در نمای جلویی ب‌ام‌و با اختلافی جزئی پیروز می‌شود.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

در پروفیل جانبی اما انتخاب بسیار سخت‌تر می‌شود زیرا ما همیشه طرفدار طراحی S کلاس کوپه بوده‌ایم. این ماشین در نمای جانبی همانند تیری احساس می‌شود که در کمانی کشیده شده قرار داشته و آمادهٔ پرتاب است. این در حالی است که نمای جانبی سری 8 زرق‌وبرق بیشتری دارد. S63 AMG در این نما کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر به یک گرند تورر سنتی شباهت دارد درحالی‌که M850i نمایی ورزشکاری، اسپرت‌تر و عضلانی‌تر دارد؛ بنابراین در این قسمت نمی‌تواند خودروی برتر را انتخاب نمود.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

در نمای عقبی اما انتخاب آسان‌تر است زیرا هرچند طراحی کلی قسمت عقبی S63 زیبا است اما در برابر M850i حرف چندانی برای گفتن ندارد. این موضوع در مورد زبان طراحی مرسدس بنز در همهٔ محصولاتش وجود دارد به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد طراحی خودرو در قسمت عقبی افت داشته است. این در حالی است که سری 8 از عقب خودروی خیره‌کننده‌ای است. این ماشین از یکی از برترین چراغ‌های عقب در صنعت خودروسازی برخوردار بوده و نمای کلی عقب آن نیز عضلانی و فوق‌العاده است؛ بنابراین در این قسمت هم ب‌ام‌و برتر است.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

در داخل کار دوباره سخت می‌شود. M850i با کنسول میانی آبشاری، انتخاب‌کنندهٔ دندهٔ روی کنسول مرکزی و طراحی ساده، اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد درحالی‌که S63 AMG با لیور دوار دنده، نمایشگرهای ادغام‌شده و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، کمی کلاسیک‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین نهایتاً می‌توان گفت از دید یک بینندهٔ صرف، در این قسمت S63 خودروی بهتری است اما در شرایطی که ما رانندگی می‌کنیم، M850i برنده است. برای این انتخاب دو دلیل داریم. اول اینکه صفحه‌نمایش‌های دوگانهٔ ادغام‌شدهٔ مرسدس کمی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسند و گویی دو تبلت بزرگ به هم چسبانده شده و روی داشبورد قرار داده شده است. دلیل دوم هم لیور انتخاب‌کنندهٔ دنده است که همانند بیوک‌های قدیمی به نظر می‌رسد نه محصولات اسپرت و مدرن AMG.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

در بخش قوای محرکه اما فعلاً اطلاعات چندان زیادی از سری 8 منتشر نشده است. بااین‌حال ب‌ام‌و این کوپهٔ جدید خود را در ابتدا تنها در دو مدل مختلف بنام‌های 840d XDtive و M850i XDrive عرضه می‌کند که اولی دیزلی و دومی بنزینی است و همان‌طور که گفته شده برای این مقایسه مدل بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این مدل به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 بای‌توربو مجهز است که 530 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، مرسدس S کلاس کوپه در چهار مدل مختلف ارائه می‌شود که دو مدل آن‌ها از انواع اسپرت AMG هستند. از بین این چهار مدل، نزدیک‌ترین مدل به M850i مدل S63 AMG است که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 610 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که کاملاً قدرتمندتر از موتور ب‌ام‌و است. همچنین انتقال نیرو در S63 نیز توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در M850i بر عهدهٔ یک گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما درحالی‌که S63 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic مجهز است، M850i هم از سیستم XDrive استفاده می‌کند.

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

درنهایت به‌طورکلی ب‌ام‌و M850i به‌عنوان پیروز این مقایسهٔ انتخاب می‌شود (صرفاً از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی) اما اختلاف و حاشیهٔ پیروزی آن زیاد نیست. مرسدس-آام‌گ S63 کوپه، خودرویی جلوه‌گر است که برای رانندگی روزانه مناسب است اما ب‌ام‌و M850i کوپه‌ای هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر است که به رانندگی با آن بیشتر علاقه داریم پس برندهٔ این رقابت لقب می‌گیرد.

مقایسه مشخصات فنی

 بررسی و مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

منبع پدال


نظرات

  • fardin fardin (8 تیر 1397 ساعت 21:43)

    آقا عباس حرف از موتور زدی وارد بحث فنی و مهندسی نمیشم که عدد ها میگن استهلاک و مصرف موتور 850 کمتره. نکته ی قابل ذکر اینه که این مدل فقط 850 هست نه M8 ! مسلما m8 شتاب وحشتناک و طبق رویکرد های جدید بی ام و میشه فهمید شتاب قطعا نزدیک 3 ثانیه هست... به نویسنده هم پیشنهاد میکنم بهتر بود به این موضوع اشاره میکرد که این S63 تیونینگ شده ی amg هست ولی 850 هنوز دستخوش تغییر مهندس های Mpower نشده !

  • عباس عباس (2 تیر 1397 ساعت 13:21)

    نویسندگان جوان مقالات خودرویی احساس علاقه مفرطی به بی ام دابلیو دارند که به مقتضای سنشان است و ایرادی هم به آن وارد نیست ولی نباید به خاطر علایق خود،بر واقعیتها چشم ببندند.توجه داشته باشید که در این بررسی، قرار بر مقایسه طراحی بیرونی،درونی و تواناییهای موتور دو خودرو بوده ولی در نظر نهایی تنها به برتری بی ام دابلیو در زمینه طراحی اشاره شده و هوشمندانه از کنار تفوق موتوری مرسدس،عبور کرده اند.فراموش نمی کنم دو سال قبل یکی از همین جوانان در یک مجله خودرویی برای اینکه امتیاز نهایی مرسدس را در برابر بی ام دابلیو، کاهش دهد، برتری تجهیزاتی و آپشن های مرسدس را نقطه ضعف محاسبه کرده بود.

    محمود محمود (2 تیر 1397 ساعت 21:43)

    ماشینهای بنز و ب ام و اونقدر عالی هستن که مقایسه بین اونها چندان معنایی نداره . ولی به عنوان یک حس عمومی که از خیلی سال قبل وجود داشته میشه گفت ب ام و بیشتر برای افرادی مناسبه که هیجان و لذت رانندگی رو ترجیح میدن ، و بنز مخصوص افرادیه که آرامش و امکانات بالاتر رو میپسندن .

    abc abc (14 مرداد 1398 ساعت 17:53)

    اگه یکم بیشتر تحقیق کنی نظرت 180 درجه میچرخه.چه حرفایی معلومه که بی ام دابلیو بهتره.بدون مدرک حرف نزن

    gggggggggggg gggggggggggg (24 مرداد 1398 ساعت 19:38)

    . واقعیت رو قبول کن بی ام و بهتره دیگه برو ام 8 کامپتیشن رو ببین و بعد بیا **************** . برو آلپینا بی 7 مدل 2020 رو ببین بعد بیا حرف بزن. بنز تو زمان خودش سلطان بود ولی الان بی ام و سلطانه.هرچی میگید بگید ولی قبلش در باره ی این موضوع فکر کنید که تعصبی رفتار کردن درست نیست.