با معرفی خودروی جدید EQC، مرسدس بنز در بازار خودروهای الکتریکی تختهگاز میرود؛ و البته این تنها آغاز راه است؛ اما فعلاً محصولات هیبریدی و الکتریکی شدهی این برند آلمانی همچون S560e جدید زمینهساز آیندهای تمام الکتریکی خواهند بود.
نسخهی پلاگین هیبریدی سدان پرچمدار S کلاس هماکنون در اروپا با پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری عرضه شده است. این پیشرانه که خروجی 367 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری دارد با یک پیشرانه الکتریکی 121 اسب بخاری و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک همراه شده است. خروجی کل این مجموعه به 476 اسب بخار و گشتاور کل آن نیز به 700 نیوتون متر میرسد.
این میزان قدرت و گشتاور بهطور قابلتوجهی بیشتر از خروجی 436 اسبی و گشتاور 649 نیوتون متری مدل قبلی S500 پلاگین هیبریدی است. همچنین قدرت و گشتاور این مدل هیبریدی جدید نیز با نسخه مرسوم S560 کاملاً قابلمقایسه است.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت S560e جدید برابر با 5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت میباشد؛ اما حداکثر سرعت سدان لوکس مرسدس در حالت تمام الکتریکی که از مجموعه باتری 13.5 کیلووات ساعتی استفاده میکند 130 کیلومتر در ساعت است. این خودرو در حالت یاد شده نیز محدوده حرکتی 50 کیلومتری دارد؛ اما شارژ کامل باتری نیز حدود 1.5 ساعت طول میکشد. البته با استفاده از شارژ سادهی خانگی باید 5 ساعت منتظر شارژ باتری بمانید.
واضح است که این خودروی پلاگین هیبریدی هم از تمام تجهیزات لوکس و رفاهی دیگر مدلهای S کلاس سود میبرد.
سفارش S560e پلاگین هیبریدی از هفته جاری در آلمان شروع میشود و قیمت پایهی آن 96065 یورو یا حدود 110 هزار دلار است؛ اما یک تبدیل ارز ساده به شما خواهد گفت که قیمت بالای این خودرو در آلمان به خاطر مالیات بیشتر است. قیمت این خودرو تقریباً مشابه با S450 4Matic سدان است که در آمریکا قیمت پایهی کمتر از 93 هزار دلار دارد.