تویوتا اخیراً اقدام به معرفی کرولا هاچبک جدید کرده اما برادر سدان آن اساساً همان مدلی است که در سال 2014 عرضه شده و البته همین امر ژاپنیها را به فکر تولید نسل جدید انداخته است.
بنا به گزارش پدال و به نقل از کارز داریرکت، تویوتا اقدام به معرفی نسل جدید کرولا سدان به عنوان مدل سال 2020 خواهد کرد. انتظار میرود این خودرو قرابت فنی زیادی با هاچبک جدید این شرکت داشته باشد اما صندوقعقب بزرگ آن کاملاً با استقبال مشتریان آمریکایی روبرو خواهد شد.
اگرچه رقبایی همچون هوندا سیویک و کیا سراتو جدیدتر هستند اما سدان کرولا همچنان فروش بالایی را تجربه میکند و در واقع یکی از پرفروشترینهای این برند است. تنها در ماه پیش حدود 20 هزار دستگاه از این خودرو روانهی خانهی مشتریان آمریکایی شده است. به این ترتیب کرولا سدان پشت سر برادر بزرگتر یعنی کمی با فروش بیش از 27 هزار دستگاهی در ماه پیش قرار گرفته است. حتی کراس اوور محبوب هایلندر و پیکاپ توندرا نیز نمیتوانند به فروش کرولا سدان برسند و تنها راو 4 است که با فروش بیش از 37 هزار دستگاهی در ماه سپتامبر از این خودرو پیشی گرفته است.
این موضوع وقتی ارزشهای خود را بیشتر نشان میدهد که به سن کرولا توجه کنیم. این خودرو در سالهای پیش حتی پرفروشتر هم بوده است. تویوتا سال پیش بیش از 308 هزار دستگاه کرولای سدان و هاچبک را به فروش رساند که در مقایسه با فروش 360 هزار دستگاهی یک سال قبلتر و فروش بیش از 387 هزار دستگاهی سال 2006 کاهش یافته است. این خودروساز ژاپنی قطعاً میخواهد کرولا یکبار دیگر به فروش بالا دست یابد و با اینکه خریداران آمریکایی هماکنون کراس اوورها را به سدان ها ترجیح میدهند اما نسل جدید تویوتا کرولا سدان در میان پرفروشهای بازار خودروی آمریکا جای خواهد گرفت.