1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تاثیر فناوری‌های روبوتیک بر محصولات خودروسازان

تاثیر فناوری‌های روبوتیک بر محصولات خودروسازان

18 فروردین 1397
  • 0

پژوهش‌های انجام‌شده توسط موسسه پژوهشی وینترگرین حاکی از آن هستند که با ظهور خودروها و تریلی‌های روبوتیک که امکان راندن خودکار را به کاربران خود می‌دهند، بازار جهانی خودرو در شرف دستیابی‌به رشدی چشمگیر است.

ناوگان‌‌های اوبر، گوگل و… اولین گروه مصرف‌کنندگانی هستند که خود را با این فناوری وفق داده‌اند. از سوی دیگر کمپانی‌های آی‌بی‌ام و گوگل هم اطمینان دارند که از فروشندگان اصلی نرم‌افزار برای تمامی خودروهای روبوتیک خواهند بود.

خودکار شدن ماشین‌ها که درحال متحول‌ساختن صنعت خودرو است، با خودکارشدن هدایت هواپیماها همزمان شده و صرفه اقتصادی زیادی را برای شرکت‌های هوایی به همراه دارد. حرکت خودکار ماشین‌‌ها می‌تواند در هرجا با متصل‌شدن خودرو به سامانه کنترل هوشمند میسر شود.

تاثیر فناوری‌های روبوتیک بر محصولات خودروسازان

شمایی از آینده

با افزوده شدن نرم‌‌افزار به ماشین‌ها و تریلی‌ها، کنترل، ترمز و سایر فعالیت‌های خودرو تحت‌کنترل سامانه‌ای خودکار درخواهند آمد. کارکرد خودکار خودروها به شکل فزاینده‌ای درحال پذیرفته‌شدن و بروز یک تحول در صنعت خودرو اجتناب‌ناپذیر است.

اگرچه ما هنوز سوار خودروهایی تمام اتوماتیک نمی‌شویم، اما امروزه شاهد سامانه‌های مختلفی در زمینه‌های کنترل خودکار، جلوگیری از تصادف، پارک خودکار، ابزارهای نظارتی، مسیریابی و غیره در خودروها هستیم که کارکردهای مختلف خودروهای خودکار آینده را به ما نشان می‌دهند.

سوزان یوستیس، پژوهشگر ارشد موسسه تحقیقات خودروهای روبوتیک می‌گوید: «انتظار می‌رود بازار برای ماشین‌ها و تریلی‌های خودکار به موازات گسترش برنامه‌های دولتی درخصوص کنترل‌های جاده‌ای مناسب، توسعه یابد. تاکنون سرمایه‌گذاری‌های هنگفت دولتی در زمینه خودروهای خودکار به توسعه فناوری‌هایی مربوط می‌شده که کارکردی نظامی دارند. انتظار ما این است که بعد از سال ۲۰۲۰ تقاضای عمومی برای خودروهای خودکار شتاب زیادی پیدا کند.»

ویژگی‌های خودروهای خودکار

طراحی خودروهای خودکار دربردارنده ویژگی‌هایی‌ است که نشان‌دهنده یک راهکار موثر اتوماتیک برای آینده هستند. این ویژگی‌ها شامل سخت‌افزار، نرم‌افزارهایی با کاربردهای گوناگون، سامانه هدایت، کنترل، سامانه‌های ترکیبی و سایر خدمات می‌شوند.

با ظهور روزافزون فناوری‌های مربوط‌به خودروهای خودکار، لزوم سرمایه‌گذاری برای تحقیق و توسعه در این زمینه بیشتر احساس می‌شود. پیش‌بینی می‌شود درآمدهای حاصل از فروش خودروهای خودکار و قطعات مربوط به آن‌ها تا سال ۲۰۲۱ به ۸۶۸میلیون‌دلار برسد

این رشد در نتیجه اقدامات مختلفی است که امروزه درخصوص توسعه خودروهایی صورت می‌گیرد که خود را پارک می‌کنند، امکان هدایت و جهت‌یابی خودکار را فراهم می‌آورند و رانندگان را از بروز حوادث مطلع می‌سازند.

نیروهای موثر بازار اساسا به نیاز فزاینده برای ایمنی و شخصی‌‌شدن خودروها مربوط می‌شود. خودروسازان درحال سنجش مدل‌های خودکار هستند تا این سطح از تقاضاها را پوشش دهند. بسیاری از عرضه‌کنندگان خودروهای خودکار در تلاشند تا به اتوماسیون ماشین‌ها و کامیون‌های خودکار جامه عمل بپوشانند.

درباره‌ موسسه وینترگرین

موسسه وینترگرین، یک سازمان پژوهشی مستقل است که سرمایه خود را از فروش مطالعات بازار در سراسر جهان و به‌کارگیری الگوهای بازگشت سرمایه به‌دست می‌آورد که برای محاسبه هزینه مالکیت تجهیزات، خدمات و نرم‌افزارها به‌کار گرفته می‌شوند.

این کمپانی دارای ۳۵کارگزار در سراسر جهان است که از میان آن‌ها می‌توان به بلومبرگ، موسسه مالی تامپسون، ریسرچ اند مارکتز اشاره کرد.

وینترگرین در پی آن است که به مشتریان در مواجهه با چالش‌هایی کمک کند که به سرمایه‌گذاری‌های مدرن مربوط می‌شوند. ماهیت جهانی و مشترک علم، فناوری و مهندسی، بازتابی از پیشرفت سرمایه‌گذاری‌های مشترک جهانی است. مشتریان موسسه وینترگرین انتظار دارند که در کنار آن‌ها، این موسسه موفقیت حضور در یک بخش خاص از بازار را تضمین کند.

تحلیل‌های مربوط‌به بازار خودروهای خودکار براساس تعداد ماشین‌های تولید‌شده، درصد خودروهای مجهز به کنترل خودکار و نفوذ احتمالی خودروهای روبوتیک در بازار تهیه شده‌اند. تجربه استفاده از خودروهای خودکار هم عامل دیگری است که به توسعه پیش‌بینی‌های مربوط در این بخش از بازار کمک می‌کند.



نظرات