1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و بررسی تخصصی مزدا 6 سیگنیچر مدل 2018 + عکس

معرفی و بررسی تخصصی مزدا 6 سیگنیچر مدل 2018 + عکس

7 دی 1397
  • 1

به تازگی فرصت رانندگی و بررسی سدان ژاپنی مزدا 6 سیگنیچر را داشته‌ایم. این خودرو که از پیشرانه‌ی توربوی جدید استفاده می‌کند باعث شده مزدا 6 خوب به خودرویی عالی تبدیل شود.

باهم نگاهی می‌اندازیم به جنبه‌های گوناگون این خودرو. با ما همراه باشید.

قیمت‌گذاری (امتیاز 5 از 10)

 1.jpg

در مقایسه با دو نمونه از نزدیک‌ترین رقبای موجود یعنی هوندا آکورد تورینگ و تویوتا کمری XSE، مزدا 6 سیگنیچر پرچم‌دار گران‌ترین گزینه است. این خودرو قیمت پایه‌ی 34750 دلاری دارد درحالی‌که آکورد تورینگ و کمری XSE بهای 34750 و 34050 دلاری دارند. همانند هم‌وطنان ژاپنی، مزدا از تجهیزات استاندارد مناسبی در این خودرو استفاده کرده است. خودروی حاضر در تست تنها 500 دلار آپشن داشت که باعث شده بود قیمت کلی به 36140 دلار برسد. مزدا 6 سیگنیچر ارزان‌ترین گزینه‌ی کلاس خود نیست اما خب گران‌ترین خودرو هم محسوب نمی‌شود.

طراحی و ظاهر (امتیاز 8 از 10)

 2.jpg

خودروی بسیار زیبایی است و می‌توان آن را زیباتر از هر چیز دیگری در کلاس سدان ها دانست. شاید آکورد با فاصله‌ای نزدیک در رتبه دوم از این نظر قرار گیرد؛ اما مدل 2018 فیس لیفت تغییرات زیادی در طراحی اعمال نکرده است. جلوپنجره افقی قدیمی طراحی بهتری داشته و رینگ‌های 19 اینچی نیز با پره‌های بیشتر به چشم می‌خورند. البته اکثر تغییرات مهم در زیر کاپوت رخ ‌داده‌اند.

کابین و راحتی (امتیاز 8 از 10)

 3.jpg

با حذف نشان مزدا قسم خواهید خودرو که سوار خودروی لوکس‌تری شده‌اید. برای خودرویی که 36140 دلار قیمت دارد، کابین کاملاً سطح بالا نشان می‌دهد. در داخل این خودرو متریال نرم و باکیفیت زیادی به کار رفته است. چوب واقعی نیز در بخش بالایی داشبورد و آلکانترا در بخش پایینی به چشم می‌خورد. حتی در روی درب‌ها نیز آلکانترا بکار رفته که بسیار لوکس نشان می‌دهد. تنها گلایه درباره‌ی این خودرو به صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود که ارزان‌قیمت نشان می‌دهد.


با فضای پای زیاد در عقب مزدا 6 کاملاً جادار است. تنها نیسان آلتیما و هوندا آکورد از نظر فضای پای عقب جادارتر هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که سر سرنشین با سقف برخورد خواهد کرد چراکه فضای سر مزدا 6 کمتر از آکورد می‌باشد.

تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز 6 از 10)

 4.jpg

مزدا یکی از معدود خودروسازانی بود که از اپل کارپلی و اندروید اتو استفاده نمی‌کرد اما سرانجام تسلیم شد و مزدا 6 از جمله اولین محصولات این شرکت است که از هر دو سیستم به‌صورت بی‌نقصی بهره برده است. دکمه‌ی چرخشی بکار رفته کاملاً کاربردی بوده و صفحه لمسی 7 اینچی نیز خوب است. البته گرافیک و پردازنده‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده به نظر می‌رسند.

اگر تریم سیگنیچر را انتخاب کنید یک صفحه‌نمایش 7 اینچی در پشت آمپرها جایگزین سرعت شمار آنالوگ می‌شود. سرعت‌سنج دیجیتالی بهتر بوده ولی موارد ساده‌ای همچون مصرف سوخت و موزیک را نشان می‌دهد.

پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز 6 از 10)

 5.jpg

پیشرانه‌ی 2.5 لیتری توربوی مزدا 6 یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های 4 سیلندر کلاس خود است. با قدرت 250 اسبی، مزدا 6 پس از آکورد اسپورت 252 اسبی در رتبه دوم از نظر قدرت پیشرانه قرار می‌گیرد؛ اما موضوع مهم گشتاور 420 نیوتون متری مزداست که بیشتر از آکورد بوده و در دور 2000 ارائه می‌شود. همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مزدا تعویض‌های نرم‌تر و بهتری دارد. سیستم تعلیق این خودرو سفت و تیز بوده و فرمان نیز همین‌گونه است. مزدا 6 کاملاً مناسب راننده بوده ولی خب کاملاً اسپورت نیست.


شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو در 7.2 ثانیه ثبت می‌شود و گشتاور زیاد یاد شده نیز باعث می‌شود خودرو شتاب گیری خوبی داشته باشد. مزدا 6 دیفرانسیل جلو به خاطر لاستیک‌های خود احساس لگدزدن را القا می‌کند. بهتر است این خودرو در بزرگراه‌ها حرکت کند و وضعیت خودرو بیشتر به سمت یک سدان لوکس متمایل است که چیز بدی نیست.

ایمنی و تجهیزات (امتیاز 7 از 10)

 6.jpg

فیس لیفت 2018 از برخی سیستم‌های ایمنی جدید شامل کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک جلو و عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و دوربین 360 درجه سود می‌برد. البته برخلاف آکورد، این ویژگی‌ها در تمامی نسخه‌های مزدا 6 به‌صورت استاندارد وجود ندارند. پکیج I-Activesense مزدا شامل تمامی این تجهیزات در مدل اسپورت بوده و تنها 625 دلار برای آن پرداخت. البته دیگر نسخه‌ها به‌صورت استاندارد از آن برخوردار هستند.


از نظر سیستم‌های ایمنی یکی از بهترین خودروهای کلاس است. البته کروز کنترل آن در ترافیک‌های نیمه سنگین کمی ناهنجار بوده اما دوربین عقب آن یکی از بهترین‌های کلاس است. بسته‌ی ایمنی شاید به اندازه‌ی سیستم‌های هوندا Sensing یا نیسان پروپایلوت خوب نباشد اما در حد خود پذیرفتنی است.

هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت (امتیاز 5 از 10)

 7.jpg

با وجود پیشرانه‌ی توربوی جدید، مزدا در شهر/بزرگراه/ترکیبی مصرف سوخت 10.2/7.5/9 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. موضوع عجیب اینکه مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل پیش از فیس لیفت افزایش یافته است.
عملکرد مزدا 6 در کلاس خود هم خیلی خوب نیست. مدل غیرهیبریدی آکورد کم‌مصرف‌تر بوده و آلتیما با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی خود هزینه‌های سوخت کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. تنها نسخه‌ی 6 سیلندر کمری کمی پرمصرف‌تر از مزدا 6 است.

قضاوت نهایی (امتیاز 6.1 از 10)

 8.jpg

واقعیت این است که سدان های میان سایز واقعاً هیجان‌انگیز زیادی وجود ندارند که بتوانند سیل عظیم مشتریان شاسی بلندها را به خود جذب کنند؛ اما مزدا 6 سیگنیچر داستان دیگری دارد. این یک سدان میان سایز متوسط نیست.


این خودرو از هیجان رانندگی میاتا الهام گرفته و استایل زیبایی هم دارد. پیشرانه‌ی توربوی جدید این خودرو نیز از کراس اوور بزرگ CX-9 گرفته شده است. در کل مزدا 6 سیگنیچر گزینه‌ای قابل تامل در این کلاس خودرویی می‌باشد.

منبع پدال


نظرات

  • افشین اکبری افشین اکبری (19 آذر 1398 ساعت 19:25)

    باسلام،چرا سقفشو پانوراما نمیزنند؟