1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. گزارش راند سوم مسابقات سرعت قهرمانی کشور

گزارش راند سوم مسابقات سرعت قهرمانی کشور

5 دی 1397
  • 0

سومین مرحله مسابقات اتومبیلرانی سرعت(ریس) قهرمانی کشور، جمعه گذشته در آخرین روز پاییز به میزبانی پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش car.ir، در این دوره از مسابقات، بیش از 70 راننده برتر از استان های مختلف کشور حضور داشتند تا در 8 کلاس مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.
1.jpgبا توجه به برنامه ریزی کمیته سرعت فدراسیون، این مرحله از مسابقات در ۸ کلاس پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶،BP استانداد، ۱۶۰۰ GT، پراید اختصاصی ، پراید GT ، سوپر ۲۰۰۰ ، GT ۴۰۰۰ برگزار شد.
شرکت کنندگان پس از جلسه تایم گیری روز چهارشنبه و همینطور زمانگیری در روز 5 شنبه، از اوایل صبح جمعه در محل پیست آزادی حاضر شدند تا برای رقابتی جذاب محیا شوند.
یکی از جذابیت های این راند نیز حضور فورد موستانگ هرتز به عنوان safety car مسابقات بود.
2.jpgشروع مسابقه اما با تاخیری چند دقیقه ای آغاز شد، با توجه به بارندگی روز گذشته، پیست مسابقه در قسمت هایی دچار آبگرفتگی شده بود که جارو زدن و آماده سازی آن، دقایقی به طول انجامید.
3.jpgسر انجام مسابقه قبل از ساعت 11 صبح و با کلاس 206 اختصاصی آغاز شد.
4.jpgرقابت های این کلاس در 15 دور و با مسیری کوتاه تر نسبت به دیگر مسابقات انجام شد، اما با این وجود تماشاگران حاضر، چند باری شاهد صحنه های برخورد خودروهای شرکت کنندگان با یکدیگر بودند.
5.jpg6.jpgپس از 206، نوبت به کلاس پراید اختصاصی و پس از آن پراید gt رسید.
7.jpg8.jpgرقابت های کلاس پراید GT هم خالی از حاشیه نبود و خروج یکی از شرکت کنندگان از مسیر و برخورد با دیواره های کنار پیست و همینطور خروج محمد مهری از مسابقات به دلیل برخورد یکی از شرکت کنندگان با چرخ عقب خودرو اش از صحنه های جالب توجه این کلاس بودند.
9.jpg10.jpgبرخورد ها و حوادث فراوان این کلاس، موجب شد تا در نهایت با خروج 4 شرکت کننده از دور مسابقات، در دورهای پایانی تنها شاهد رقابت 3 شرکت کننده با اختلاف زمانی نسبتا زیاد میان آنها باشیم.
11.jpgپس از آن نوبت به رقابت شرکت کنندگان کلاس 1600 GT با یکدیگر رسید، کلاسی که بیشتر خودروهای آن را، پژو 206 ها تشکیل می‌دادند، و بجز 206، تنها شاهد شرکت یک دستگاه هوندا سیویک و یک خودروی غافل گیر کننده دیگر بودیم!
12.jpgاما قبل از شروع رقابت های این کلاس و در دور وارم آپ، به زمین افتادن چراغ آژیر خودروی سیفتی کار مسابقه وقفه ای چند لحظه ای ایجاد کرد و پس از این اتفاق، چراغ آزیر مذکور از روی سقف به داخل کابین به روی تاقچه عقب ماستانگ منتقل شد!
13.jpgاما هشتمین شرکت کننده این کلاس که راجب آن صحبت کردیم، یک خودرو چری qq6 بود!
14.jpgچری نمونه های استاندارد این خودرو را با دو موتور 1.1 و 1.3 لیتری با قدرت های 67 و 82 اسب بخار عرضه کرده است، حضور این خودرو در مسابقات ریس و مخصوصا در این کلاس، از نکات جالب مسابقه روز جمعه بود.
15.jpg16.jpgپس از رقابت‌های جذاب 1600 GT، نوبت به کلاس 405 رسید.
روز پر برخورد آزادی، در کلاس 405 به تکامل رسید و در رقابت 405ها، به دفعات شاهد برخورد خودروهای شرکت کنندگان با یکدیگر بودیم و یکی از شرکت کنندگان نیز از مسیر مسابقه خارج شد.
17.jpgپس از 405، به ترتیب کلاس های سوپر2000، Bp و 4000Gt برگزار شدند.
18.jpg19.jpgیکی از جذاب ترین رقابت های روز جمعه، رقابت شرکت کنندگان سوپر 2000 با یکدیگر بود، در این کلاس در همه دورها شاهد رقابت نزدیک و نفس‌گیر ورزشکاران با یکدیگر بودیم و حضور لاله صدیق با هوندا دلسول نیز از نکات قابل ذکر این کلاس بود.
20.jpg21.jpgپس از برگزاری مسابقات کلاس bp استاندارد، خودروهای کلاس 4000 GT محیای حضور در جذاب ترین رقابت روز جمعه شدند، در این کلاس شاهد حضور پر تعداد خودروهای BMW بودیم.
22.jpg23.jpgرقابت های این کلاس، کاملا جذاب و نزدیک دنبال می‌شد و روی سکوها نیز هیجان کاملا متفاوتی در میان تماشاگران شاهد بودیم.
25.jpgاین کلاس هم خالی از حادثه نبود و در حالی که در یکی از پیچ ها، راننده E46 اقدام به سبقت گیری از E30 مظاهر ابراهیمیان کرده بود، شاهد برخورد این دو خودرو با یکدیگر و برخورد E46 با دیواره های لاستیکی کنار پیست بودیم.
26.jpgدر ادامه نیز مظاهر ابراهیمیان در پیچ دیگری دچار اشتباه و اسپین شد تا رقبا خود را جلوتر از او ببینند...
27.jpgدر پایان این کلاس شاهد کسب مقام اول و دوم توسط دو خودروی E30 بودیم و مققام سوم نیز به ب ام و E46 رسید تا مسابقات روز جمعه پایان گیرد.
28.jpg
کمیته سرعت فدراسیون تا این لحظه(سه شنبه 4/10/97) نتایج و رده بندی مسابقات روز جمعه را منتشر نکرده و طی اطلاعیه ای اعلام کرده، نتایج این راند از مسابقات پس از بررسی اعتراضات شرکت کنندگان، اعلام خواهد شد.
 

 

منبع car.ir


نظرات