سومین مرحله مسابقات اتومبیلرانی سرعت(ریس) قهرمانی کشور، جمعه گذشته در آخرین روز پاییز به میزبانی پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش car.ir، در این دوره از مسابقات، بیش از 70 راننده برتر از استان های مختلف کشور حضور داشتند تا در 8 کلاس مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.
با توجه به برنامه ریزی کمیته سرعت فدراسیون، این مرحله از مسابقات در ۸ کلاس پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶،BP استانداد، ۱۶۰۰ GT، پراید اختصاصی ، پراید GT ، سوپر ۲۰۰۰ ، GT ۴۰۰۰ برگزار شد.
شرکت کنندگان پس از جلسه تایم گیری روز چهارشنبه و همینطور زمانگیری در روز 5 شنبه، از اوایل صبح جمعه در محل پیست آزادی حاضر شدند تا برای رقابتی جذاب محیا شوند.
یکی از جذابیت های این راند نیز حضور فورد موستانگ هرتز به عنوان safety car مسابقات بود.
شروع مسابقه اما با تاخیری چند دقیقه ای آغاز شد، با توجه به بارندگی روز گذشته، پیست مسابقه در قسمت هایی دچار آبگرفتگی شده بود که جارو زدن و آماده سازی آن، دقایقی به طول انجامید.
سر انجام مسابقه قبل از ساعت 11 صبح و با کلاس 206 اختصاصی آغاز شد.
رقابت های این کلاس در 15 دور و با مسیری کوتاه تر نسبت به دیگر مسابقات انجام شد، اما با این وجود تماشاگران حاضر، چند باری شاهد صحنه های برخورد خودروهای شرکت کنندگان با یکدیگر بودند.
پس از 206، نوبت به کلاس پراید اختصاصی و پس از آن پراید gt رسید.
رقابت های کلاس پراید GT هم خالی از حاشیه نبود و خروج یکی از شرکت کنندگان از مسیر و برخورد با دیواره های کنار پیست و همینطور خروج محمد مهری از مسابقات به دلیل برخورد یکی از شرکت کنندگان با چرخ عقب خودرو اش از صحنه های جالب توجه این کلاس بودند.
برخورد ها و حوادث فراوان این کلاس، موجب شد تا در نهایت با خروج 4 شرکت کننده از دور مسابقات، در دورهای پایانی تنها شاهد رقابت 3 شرکت کننده با اختلاف زمانی نسبتا زیاد میان آنها باشیم.
پس از آن نوبت به رقابت شرکت کنندگان کلاس 1600 GT با یکدیگر رسید، کلاسی که بیشتر خودروهای آن را، پژو 206 ها تشکیل میدادند، و بجز 206، تنها شاهد شرکت یک دستگاه هوندا سیویک و یک خودروی غافل گیر کننده دیگر بودیم!
اما قبل از شروع رقابت های این کلاس و در دور وارم آپ، به زمین افتادن چراغ آژیر خودروی سیفتی کار مسابقه وقفه ای چند لحظه ای ایجاد کرد و پس از این اتفاق، چراغ آزیر مذکور از روی سقف به داخل کابین به روی تاقچه عقب ماستانگ منتقل شد!
اما هشتمین شرکت کننده این کلاس که راجب آن صحبت کردیم، یک خودرو چری qq6 بود!
چری نمونه های استاندارد این خودرو را با دو موتور 1.1 و 1.3 لیتری با قدرت های 67 و 82 اسب بخار عرضه کرده است، حضور این خودرو در مسابقات ریس و مخصوصا در این کلاس، از نکات جالب مسابقه روز جمعه بود.
پس از رقابتهای جذاب 1600 GT، نوبت به کلاس 405 رسید.
روز پر برخورد آزادی، در کلاس 405 به تکامل رسید و در رقابت 405ها، به دفعات شاهد برخورد خودروهای شرکت کنندگان با یکدیگر بودیم و یکی از شرکت کنندگان نیز از مسیر مسابقه خارج شد.
پس از 405، به ترتیب کلاس های سوپر2000، Bp و 4000Gt برگزار شدند.
یکی از جذاب ترین رقابت های روز جمعه، رقابت شرکت کنندگان سوپر 2000 با یکدیگر بود، در این کلاس در همه دورها شاهد رقابت نزدیک و نفسگیر ورزشکاران با یکدیگر بودیم و حضور لاله صدیق با هوندا دلسول نیز از نکات قابل ذکر این کلاس بود.
پس از برگزاری مسابقات کلاس bp استاندارد، خودروهای کلاس 4000 GT محیای حضور در جذاب ترین رقابت روز جمعه شدند، در این کلاس شاهد حضور پر تعداد خودروهای BMW بودیم.
رقابت های این کلاس، کاملا جذاب و نزدیک دنبال میشد و روی سکوها نیز هیجان کاملا متفاوتی در میان تماشاگران شاهد بودیم.
این کلاس هم خالی از حادثه نبود و در حالی که در یکی از پیچ ها، راننده E46 اقدام به سبقت گیری از E30 مظاهر ابراهیمیان کرده بود، شاهد برخورد این دو خودرو با یکدیگر و برخورد E46 با دیواره های لاستیکی کنار پیست بودیم.
در ادامه نیز مظاهر ابراهیمیان در پیچ دیگری دچار اشتباه و اسپین شد تا رقبا خود را جلوتر از او ببینند...
در پایان این کلاس شاهد کسب مقام اول و دوم توسط دو خودروی E30 بودیم و مققام سوم نیز به ب ام و E46 رسید تا مسابقات روز جمعه پایان گیرد.
کمیته سرعت فدراسیون تا این لحظه(سه شنبه 4/10/97) نتایج و رده بندی مسابقات روز جمعه را منتشر نکرده و طی اطلاعیه ای اعلام کرده، نتایج این راند از مسابقات پس از بررسی اعتراضات شرکت کنندگان، اعلام خواهد شد.