1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید مرسدس بنز CLA در نمایشگاه CES معرفی شد + تصاویر

نسل جدید مرسدس بنز CLA در نمایشگاه CES معرفی شد + تصاویر

23 دی 1397
  • 0

همان‌طور که وعده داده شده بود، مرسدس بنز رسماً نسل جدید مدل CLA را در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل تازهٔ این ماشین روی پلت‌فرم A کلاس جدید ساخته شده است. این کوپهٔ چهاردر جدید با 4.69 متر طول و 1.83 متر عرض، 4.8 سانتیمتر کشیده‌تر و 5.3 سانتیمتر عریض‌تر از نسل قبلی است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم 3 سانتیمتر افزایش یافته است. این افزایش ابعاد، کابین جادارتری را در CLA جدید ایجاد کرده است.

2.jpg
نسل جدید CLA در مدل CLA 250 در نمایشگاه CES رونمایی شده که به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مرسدس بنز فعلاً اطلاعاتی از سایر پیشرانه‌های این خودرو را منتشر نکرده و صرفاً اعلام نموده که بسیاری از پیشرانه‌های نسل جدید A کلاس به همراه گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه و همین‌طور سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic برای آن ارائه خواهد شد.

4.jpg
در نسل جدید CLA دینامیک رانندگی نقش مهمی داشته است. به همین دلیل فاصلهٔ عرضی بین محورهای خودرو 6.3 سانتیمتر در جلو و 5.3 سانتیمتر در عقب نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و مرکز ثقل خودرو نیز پایین‌تر آمده است. همچنین مدل CLA 250 که در CES به نمایش درآمده، به‌منظور کاهش سروصدا، در عقب به تعلیق چند اتصالی مجهز شده درحالی‌که برای کاهش حرکات گهواره‌ای بدنه، یک نوار تثبیت‌کنندهٔ سریع‌تر هم برای آن ارائه شده است. برای این خودرو کمک‌فنرهای تطبیقی نیز قابل سفارش است. به گفتهٔ مرسدس بنز، نسل جدید CLA جذاب‌ترین عضو خانوادهٔ خودروهای کامپکت این شرکت تاکنون است.

 3.jpg

مرسدس بنز بشدت روی آئرودینامیک CLA جدید کار کرده است تا آن‌را به آئرودینامیک‌ترین شکل ممکن طراحی کند. نتیجهٔ این تلاش‌ها، رسیدن به ضریب درگ 0.23 است که هرچند از ضریب 0.22 نسل قبلی بیشتر است اما هنوز هم یک موفقیت برای مرسدس بنز محسوب می‌شود زیرا CLA جدید مساحت جلویی بیشتری دارد. این ماشین در داخل هم به‌صورت استاندارد به دو صفحه‌نمایش هفت اینچی مجهز شده که یکی جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را ارائه می‌کند و دیگری به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی عمل می‌کند. در همین حال، خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر 10.2 اینچی را هم برای CLA سفارش دهند.

6.jpg
نسل جدید CLA به تکنولوژی تشخیص حرکات دست مجهز شده است که امکان کنترل نمایشگر مرکزی را صرفاً با حرکت دست از راه دور و بدون نیاز به پد لمسی روی کنسول فراهم می‌کند. این خودرو همچنین از سیستم کنترل صدای پیشرفتهٔ مرسدس بنز هم برخوردار است. دیگر ویژگی داخلی برجستهٔ این ماشین سیستم صوتی فراگیر برمستر است. CLA مدل 2020 به طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی هم مجهز شده است که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار در مدل پرچم‌دار S کلاس معرفی شدند. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به تکنولوژی رانندگی نیمه خودران و سیستم کمک به تغییر خط اشاره کرد.

 8.jpg

برای این خودرو پکیج کمک‌راننده هم قابل سفارش است که شامل سیستم‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، پایش نقاط کور و تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت اشاره کرد. یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی برجستهٔ CLA جدید نیز سیستم کمکی ترمز فعال است که برای جلوگیری از برخورد با وسایل نقلیه، دوچرخه‌ها و عابرین پیاده، به‌طور خودکار سرعت ماشین را کم می‌کند. فروش نسل جدید مرسدس بنز CLA در ماه می در اروپا آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا اواخر سال 2019 صبر کنند.

5.jpg

7.jpg

منبع پدال


نظرات