1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. در حال حاضر در کشور کمبود تایر نداریم ، مردم صف نبندند

در حال حاضر در کشور کمبود تایر نداریم ، مردم صف نبندند

12 اسفند 1397
  • 1

با توجه به خبرهای منتشره مبنی بر التهاب بازار تایر سواری با رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور در خصوص آخرین وضعیت بازر تایر سواری به گفتگو پرداخته شده است.

داوود سعادتی نژاد ضمن تاکید بر تامین نیاز بازار اظهار داشت: چند روزی است شاهد التهاب در بازار تایر سواری هستیم که گذرا است لذا به شهروندان توصیه می شود از هرگونه اقدام نسنجیده برای خرید لاستیک که منجر به التهاب جو بازار می شود پرهیز کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه کارخانه های تایر سازی در گذشته مجوز افزایش 30 درصدی قیمت ها را دریافت کرده اند لذا افزایش اخیر قیمت لاستیک مربوط به کارخانه ها نیست و به دلیل توزیع نامناسب و عدم عرضه کافی به بازار شاهد افزایش 20 درصدی قیمت تایر سواری هستیم.

وی به دو عامل تاثرگذار بر افزایش قیمت لاستیک اشاره داشت و گفت: عدم عرضه به دو دلیل اتفاق افتاد، نخست کاهش 50 درصدی حواله ها و دیگری عدم بارگیری و ترخیص تایرهایی که در اسفندماه باید ترخیص می شد اما هنوز اجازه بارگیری به آن ها داده نشده است لذا عدم ترخیص و عرضه مناسب منجر به کمبود و در نتیجه افزایش قیمت ها شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور گفت: خوشبختانه در بازار کمبودی وجود ندارد و تایر با قیمت مصوب عرضه می شود لذا عزم اتحادیه بر این است که با هرگونه تخطی از قیمت مصوب برخورد قانونی صورت پذیرد.

داوود سعادتی نژاد خاطرنشان کرد: نابسامانی بازار و افزایش چند درصدی قیمت لاستیک پرایدی، به دلیل کمبود و عدم تخلیه حواله هایی است که از کارخانه ها خریدای شده اند، البته طی چند روز اخیر با نظارت دقیق در حال توزیع لاستیک سواری در بازار هستیم لذا به مردم اطمینان می دهیم لاستیک به وفور یافت می شود و نیازی به بستن صف تایر نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی شایعه ها منجر به افزایش قیمت شده گفت: شایعه شد به دلیل عدم تامین مواداولیه، تایرسازان قادر به تولید و تامین بازار نیستند لذا طی چند روز اخیر شاهد تاثیر منفی این اظهارات بر بازار هستیم در حالیکه تولیدات داخلی به خوبی قادر به تامین بازار هستند و نیازی به واردات تایر سواری نداریم نداریم.

سعادتی نژاد اذعان داشت: با هرگونه تخلف گران فروشی واحدهای صنفی برخورد خواهد شد زیرا نمایندگی ها تایر را با قیمت مصوب از کارخانه دریافت می کنند و موظف هستند با قیمت مصوب نیز به بازار عرضه کنند که در اینصورت خریداران عمده با 5 درصد سود و خرده فروش ها با 12 درصد سود تایر را میفروشند که در نهایت تایر با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.



نظرات

  • وحید وحید (13 اسفند 1397 ساعت 08:37)

    دقت کنید خود دولتی ها دارن آدرس میدن که فلان کالا رو هم اگه نخرید تموم میشه. قشنگ این ملتو شناختن و با روحیات مردم آشنایی کامل دارن. یادمه یک زمانی که پوشک بچه کمیاب شده بود مردم عادی که بچه هم نداشتن تو خونه احتکار میکردن که گرون بفروشند بعدشم ادعای تاریخ و فرهنگ چندین هزار ساله رو یدک میکشیم