1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو : واردات قطعاتی که امکان داخلی‌سازی‌شان وجود دارد، ممنوع شد

مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو : واردات قطعاتی که امکان داخلی‌سازی‌شان وجود دارد، ممنوع شد

17 مهر 1398
  • 3

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اعلام وضعیت قطعات هدف‌گذاری شده برای تعمیق ساخت داخل، اظهار کرد: با توجه به تمرکزی که بر این فضا شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد داخلی‌سازی قطعات خودرو آشکار خواهد شد.

فرشاد مقیمی در رابطه با جدیدترین وضعیت داخلی‌سازی قطعات خودرویی اظهار کرد: تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو از همان روزهای ابتدایی آغاز شده و به صورت هفتگی کنترل می‌شود. اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدف‌گذاری شده بود، اکنون به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: پنج قطعه نیز تست‌های یک روز خط آن‌ها در حال انجام است. قطعه‌ای نیز وجود دارد که نمونه ‌آن تحت بررسی است. سایر قطعات نیز در این فضا قرار خواهند گرفت و با مجموعه تمرکزی که روی آن‌ها شکل گرفته، به زودی روند روبه رشد تولید قطعات داخلی در تامین نیازهای صنعت خودرو را خواهیم دید.

وی یادآور شد: قطعاتی که توان ساخت داخل آن را داشته باشیم، خریدشان را ممنوع کرده‌ایم و حتما به جد با کسانی که بخواهند در این فضا خللی ایجاد کنند، برخورد می‌کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های داخلی، توان تولید داخلی کشور را بالا بوده و مهندسان ایرانی که سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند، این توانمندی را دارند و ما این باور را داریم که می‌توانند. به زودی مردم نیز از مجموعه اقداماتی که در حوزه داخلی‌سازی صنعت خودرو دنبال می‌شود آگاه و از آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع ایسنا


نظرات

  • مجید مجید (18 مهر 1398 ساعت 14:54)

    اقای مقیمی بخونید.من با قاطعیت میگویم به نمایندگی از 99درصد مردم ایران حرف میزنم.اون یک درصد هم کسانی هستند که از بازار خودرو برای خود مافیایی ساخته اند که رو زانه ملیاردها تومان پول ما را جپاول میکنند. شما نیز وارد این یک درصد شده اید. همه روزه ما مردم ایران اخبار خودرو را مییخوانیم و میشنویم و دریغ از کوچکترین تاثیر بر روی کیفیت.قیمت.خدماتو... شما نیروی تازه نفس و جوان هستی و بدون شک نمیتونی در مقابل این غولهای چپاولگر دوام بیاوری.یا باید سازش کنی یا میز را به بعدی بسپاری. مردم ما سالیان سال است با انحصار خودرو و به تبع ان سوار شدن بر ارابه های مرگ برایشان عادت شده. هر وقت قدرت این را داشتید که با قاطیت بگویید واردات تمامی خودروها با تعرفه صفر ازاد است و توانستید با محصولاتتان با انها رقابت کنید و مردم از شما خرید کردند موفقید. در غیر اینصورت تمام حرفها و خوش باوریهای شما و سایر همکارانتان بیهوده است. ما از شما و دوستانتان ناراضی هستیم و هیچ اعتمادی به حرفهای خوشبینانه تان نداریم. اگر واقعا میخاهید به ما خدمت کنید باید واردات ازاد بشه تا مردم حق انتخاب داشته باشند. وقتی ما داریم برای یک ماشین مثل دنا 150 ملیون پول میدیم و میشه با این مبلغ با کیفیت ترین ماشینهای روز اروپا رو خرید بغض میکنیم و برای امثال شما دعای خیر!!میکنیم .وقتی روزانه شاهد تصادفات مرگبار با ارابه های دست ساز شما هستیم و جان هزاران نفر از خانواده های ایرانی از بین میرود از شما و همکیشانتان به خدا شکایت میکنیم. شما حامی ما نیستید .این را هم شما و هم ما مردم به خوبی میدانیم. پس شما بیانیه دلخوش کننده صادر نفرمایید و نمک به زخمهای چندین ساله ما مردم نپاشید.

  • جاسم جاسم (17 مهر 1398 ساعت 17:30)

    خوشم میاد این آغا مدیر هی می بنده هاااااااااااااااااااااا!! چی هیچی! میگم بابا مگه توی این چهل سال مگه کسی دستت گرفته بود که نسازی ؟ که حال های داریم میسازیم راه انداختی؟ ینی خوشم میاد خسته نمیشید! ازچی ه هیچی!

  • رضا رضا (17 مهر 1398 ساعت 10:26)

    باباجان مفتی و الگی شعار نده تعهدات معوق و تحویل بده خودت دعوت نامه فرستادی و زمان تحویل و حداکثر دو ماه بعداز تکمیل وجه نوشتی الان پنج ماه ماشین تحویل نشده ماشینی که با موعد تحویل مرداد97 پیش فروش کرده بودی