قطعاً با محصولات دهه 90 میلادی کیا آشنایی دارید؛ اما همه میبینیم که این خودروساز کرهای در سالهای اخیر و با معرفی خودروهایی همچون استینگر، سول و تلوراید شانه به شانهی بزرگان قدم برداشته است. خبرهای بیشتری هم در راه است چراکه این شرکت کمپین تیزری خود برای نسل جدید اپتیما را شروع کرده و با توجه به تصاویر منتشر شده میتوان گفت این خودرو دگرگونی بسیار عظیمی را تجربه خواهد کرد. البته تصاویر یاد شده به نسخه کرهای اپتیما یا همان K5 تعلق دارند ولی تجربه نشان داده تفاوت این خودرو با نسخههای آمریکایی ناچیز است.
همانگونه که مشاهده میکنید اپتیمای جدید اصلاً تشابهی به نسل فعلی خود نداشته و در جایگاهی کاملاً متفاوت به عنوان یک سدان میان سایز قرار میگیرد. چندین ماه پیش تصاویر جاسوسی این خودرو منتشر شد اما ظاهراً پوششهای استتاری روی خودرو کار خود را به خوبی انجام دادهاند.
از خط سقف با خمیدگی مناسب گرفته تا جلوپنجره پهن دماغه ببری، اپتیمای جدید به دنبال ارائهی طراحی بسیار شیکتری در مقایسه با نسل قبلی بوده و این در حالی است که چهارمین نسل این خودرو حدود 4 سال است که در بازار حضور دارد. چراغهای جلوی این خودرو شکل جالبی دارند زیرا بخشی از آنها با جلوپنجره ادغام شده و از دیلایت های LED به شکل حرف Z سود میبرند. مشابه همین طراحی در مدل بزرگتر کدنزا هم دیده میشود.
پروفایل جانبی خط منحنی پررنگی را نشان میدهد و نبود دستگیره دربها نیز ظاهر یکدست و تمیزی ایجاد کردهاند. البته در نظر داشته باشید که این تصاویر رندرهایی دیجیتالی بوده و در مدل تولیدی حتماً دستگیره دربها وجود خواهند داشت.
از دیگر تغییرات قابلتوجه میتوان به آینهبغلهایی اشاره کرد که در بخش پایینتری از درب خودرو نصب شدهاند. بهمنظور ایجاد حس یک خودروی کوپه مانند، طراحان کیا از میله کرومی ضخیمی در پایهی ستون A استفاده کردهاند و آن را تا بالای سقف کشانده و تقریباً تا ستون عقب امتداد دادهاند.
چراغهای عقب اپتیما که به یکدیگر متصل هستند از LED استفاده کردهاند و به نظر میرسد لبه صندوق نیز دارای نواری کرومی است که از یک طرف به طرف دیگر کشیده شده است. در این تصاویر خبری از دو خروجی اگزوز نیست اما در تصاویر جاسوسی قبلی وجود آنها به اثبات رسیده است.
کیا همچنین تیزری از کابین اپتیما 2021 منتشر کرده که نشان دهندهی پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال و صفحهنمایش بزرگی است. به نظر میرسد دکمههای کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و اهرم تعویض دنده بزرگ نسل فعلی نیز جای خود را به شیفتری کوچک داده است. در کل داشبورد طراحی بسیار تمیزتری داشته و دوست داریم آن را در نسخه واقعی هم ببینیم.
این تصاویر توسط هیوندای کره جنوبی منتشر شدهاند اما اشارهای به زمان رونمایی رسمی نسل جدید اپتیما نشده اما احتمالاً در آیندهای نزدیک این کار انجام خواهد شد. به نظر میرسد این خودرو از نظر ظاهری و فنی با سوناتا در ارتباط خواهد بود.