درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سمند گاز سوز مقرون به صرفه تر است یا بنزین سوز؟
داده ها1-قیمت هرکیلوگرم سی ان جی=۶۵۶/۸ تومان2-قیمت هر متر مکعب سی ان جی =۴۵۴/۳ تومان3-مصرف سمند معمولی در سیکل ترکیبی۸/۶ لیتر4-مصرف سمند ای اف سون در سیکل ترکیب 7,88 لیتر5-مصرف گاز سمند ای اف سون ۸/۸ متر مکعب به ازای هر صد کیلومتر
مفروضات :پیمایش سالیانه ۲۵۰۰۰ کیلومتر در سال
محاسبات:مصرف گاز به نرخ دولتی سالیانه ای اف سون بر حسب متر مکعب ۲۵۰×۸.۸× ۴۵۳/۲ = ۹۹۷۰۴۰ تومان هزینه گاز( در این فرض حتی یک لیتر بنزین هم در طول یک سال مصرف نشده)
مصرف سالیانه بنزین سوپر به نرخ آزاد سمند معمولی ۲۵۰×۸/۶×۳۵۰۰ = ۷۵۲۵۰۰۰ تومان (در این فرض حتی یک لیتر بنزین معمولی یا دولتی مصرف نشده یعنی بدترین حالت ممکن)
۷۵۲۵۰۰۰ - ۹۹۷۰۴۰=6,527,960 تومان مبلغی که دارنده سمند بنزین سوز نسبت به سمند گاز سوز در سال بیشتر هزینه می نماید
تفاوت قیمت سمند معمولی با ای اف سون در بهمن ماه ۹۸ چهل میلیون تومان میباشد، سود سالیانه بانکی با احتساب نرخ سود ۱۸ درصد مساوی است با ۷۲۰۰۰۰۰ تومان
۷۲۰۰۰۰۰ - ۶۵۲۷۹۶۰ = ۹۹۷۰۴۰ تومان = سود سالیانه باقی مانده سمند معمولی بنزین سوز بعد از پرداخت قیمت بنزیت در بدترین شرایط ممکن که تمامی سال بنزین سوپر آزاد مصرف نماید تقریبا یک میلیون تومان میباشد
سود سالیانه سمند lx بنزین سوز با موتور xu7 در شرایط واقعی عادی تقریبا معادل سه میلیون و نیم تومان به روش بالا محاسبه میگردد.
بنابر این پرداخت چهل میلیون تومان اضافه تر بابت سمند گاز سوز هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد .
اگر به روش بالا اختلاف قیمت سمند معمولی و سمند EF7 نیز محاسبه گردد و اختلاف در مصرف بنزین آن (ماکزیمم ۱۸۰ لیتر در سال )حتی اگر با قیمت بنزین سوپر آزاد محاسبه گردد مشاهده میگردد که سمند EF7 هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد
وقتی خودرو ساز نمیتونه جوابگوی تقاضای بازار باشه با واردات موقت خودرو باید عرضه و تقاضا رو برابر کرد
دوست عزیز اگه اینا بخوان عرضه تقاضارو کنترل کنند که نمیتونن این فرغوناشونو با قیمتهای نجومی بفروشد.
نمیدونم نویسنده متن خودش رو به کوچه علی چپ زده یا ما رو قاقول فرض کرده؟ خودروسازان چرا باید هشدارها را جدی بگیرند؟ در حالیکه با کاهش تولید هدفشان افزایش قیمته؟ و اصلاً چرا باید بازار رو آروم کنن که هم قیمت لگنهاشون بالاتر میره و هم سالی دوبار از دولت و بیت المال پول یامفت میگیرن و کسی هم یقه شون رو نمیگیره که نتیجه این پولهای تزریق شده چرا مشکلات و حل نمیکنه؟ هرچند بنده بعنوان یک تبریزی از وقتی *********** منصوب شده کلاً از صنعت و معدن و تجارت قطع امید کردم.