1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. هنوز قیمت‌گذاری بازار خودرو نهایی نشده است

هنوز قیمت‌گذاری بازار خودرو نهایی نشده است

26 خرداد 1399
  • 3

 

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودروها پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد و هنوز نهایی نشده است. ۲۲

 اردیبهشت‌ماه امسال رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: «برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.»

«عباس تابش» رئیس سازمان حمایت در نشست خبری دیروز در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: پیشنهاد سازمان حمایت این بود که ۱۰ درصد بالای قیمت مصوب خودرو به‌عنوان منشأ تعزیر در نظر گرفته شود که این موضوع به کمیته‌های مربوط ارسال شده و در دست بررسی است. 

 وی از دیدگاه‌های متفاوت موجود در این زمینه خبر داد و افزود: برخی می‌گویند وقتی قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد آنگاه قیمت‌های بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد، اما سازمان حمایت در این زمینه معتقد است که باید سقف قیمتی در بازار تعیین شود. تابش خاطرنشان کرد: این موضوع پس از نهایی شدن در کمیته‌های مربوط به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و هر تصمیمی که در نهایت اخذ شود، اجرایی می‌شود. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص آنالیز قیمتی خودروها یک‌بار برای همیشه، بیان کرد: اکنون جمع‌بندی در دستگاه‌های مختلف بر این شده که قیمت‌ها توسط شورای رقابت در زمینه خودرو اعلام شود و بر این اساس آنالیز قیمتی و اعلام قیمت نهایی خودروها نیز باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود.

 

 

 

 

منبع ایرنا


نظرات

  • عباس عباس (26 خرداد 1399 ساعت 13:11)

    با سلام و احترام
    مسئولین محترم دولتی و حکومتی
    خصوصا نمایندگان محترم مجلس
    مادامی که واردات خودرو را محدود نموده اید و اجازه ورود خودرو به کشور نداده اید همین روال ادامه خواهد داشت و زین پس منتظر مشکلات حادتری هم باشید.
    آقاجان، وقتی صنعت خودروی کشور تاب و توان نیاز مردم در سطح کشور را ندارد چه اصرار و پافشاری بر تولید داخلی و عدم وجود خودروی وارداتی را دارید؟؟

  • ناشناس ناشناس (26 خرداد 1399 ساعت 12:41)

    پس کی میخوان بفرستن این مشخص میکنه چون مسولین تو این قضیه دست دارن هی دارن معطل میکنن که ماشین های خودشون رو که دپو کرده اند به فروش برسانند بعد سقف قیمتی را به بازار اعلام کنن واقعا که .....

  • محمد محمد (26 خرداد 1399 ساعت 11:14)

    اره هنوز ملت جا دارن ده درصد ایرانخودرو که شد 48درصد تو هایما حالا اینم جا داره هنوز