درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
اگه کلیه قطعات داخلی سازی شده پس چرا هرسه ماه تقاظای افزایش قیمت میدن میگن دلار گرون شده ما داریم ضرر میکنیم.
چرا این قدر دروغ میگین؟
خدا از شماها نگذره
"زیرا احساس میکنیم اگر بهجای شورای رقابت، سازمان حمایت ورود کند، سود معقول برای خودروسازان در نظر گرفته میشود"... نظر و مصاحبه و حرف اینایی که طرف سود بردن خودروساز ها هستن و نه جیب مردم همه جا اینه که شورای رقابت از قیمت گذاری حذف بشه. همین نشون میده که شورای رقابت تا حد زیادی مقابل کسانی که از این بازار انحصاری و این شرایط سخت مردم سود میبرن درست عمل کرده تا حالا وگرنه این ها خواستار حذفش نبودن.
مثل اینکه دارن توی یه بازار باز و رقابتی به تعداد کافی و بدون نقص خودروی روز دنیارو با تکنولوژی روز دنیا تولید میکنن و داره بهشون ظلم میشه و فقط مونده بره توی بورس کشف قیمت بشه تولیدات بی نظیرشون. این آشغالای چینی و ماشینایی که کلیت و اصل طراحی و تکنولوژیشون مال 30 یا 40 سال پیش و بیشتر هستن از سواری و کامیون مردم خودشون تو پارکینگ و زیرزمین خونشون سر هم میکنن.
وقتی هیچی رو حساب نیست میشه همین دیگه ،تولید نکنید گرون میشه بکنید ارزون میشه باید دنبال مشتری باشین تا کارخونه ورشکست نشه ، این چه اقتصادیه اخه ، یارو دو تومن میده ماشین بعد ۲۰ سال سواری تازه میفروشه ۴۰ تومن ، اشکال کار اینجاست ، خودرو یک وسیله مصرفی هست و هر کس استفاده میکنه باید هزینه استهلاک پرداخت کنه ، برای هر خودرو ۲۰ سال عمر تعیین کنید سال بیستم از دور خارج بشه ، هر سال که از عمر ماشین گذشت ۵ درصد قیمتش افت کنه و افت قیمت بخاطر ایراد های دیگه هم روش بیاد ، سوما خرید و فروش هر خودرو در سال فقط دوبار مجاز باشه ، هر فردی فقط یک خودرو میتونه داشته باشه مگر شرکتها و موسسات اونم با مجوز و باز هم همون محدودیت خرید و فروش ، به جوانانی که ازدواج کنند خودرو با ۳۶ ماه اقساط بدن ، اینجوری کارخانه راکد نمیشه ، خودرو گرون نمیشه ، کسی دلالی نمیکنه ، خودرو کالای مصرفی میشه نه سرمایه ای ،
بورس براب خرید و فروش هست، اگه واقعا دغدغه شما قیمت دست مشتری هست ؟ عرضه رو بیشتر کنید یا حداقل واردتات را ازاد نمایید.
اینکه صرفه یک شرکت بیاد قطعات از خارج رو منتاژ کنه که کمک به تولید نیست حتی اگه قطعات در ایران تولید بشه باز مواد اولیش از خارج میاد.
بورس کالا برای ماشین تنها قیمت رو زیاد میکنه چون یک نوع مزایده میشه خریدار زیاد و فروشنده و تعداد فررش محدود جای اینکه این طور به خودرو سازها کمک کنید، کیفیت قطعاتشون رو بالا ببرید.
قیمت خودرو وقتی زیاد میشه باید کیفیت خودرو هم بالا بره وکرنه شخص ماشین بخره سیصد میلیون وقتی هر ماه کلی خرج داره.
ماشین خارجی وقتی گرونه در کارکرد عادی شاید هر ده سال خرج داشته باشه.
لطفا این ها رو پخش کنید تا بدونند ما متوجه میشیم و اینکه حرفی نمیزنیم از درد زیادمون هست.
موضوع خودرو سازی در ایران دقیقا مثل مافیا در ایتالیا شده که حتی منتقدین دو آتشه هم بعد از نشستن برروی صندلی مجلس و کرسی وزارت ، بادشان خوابیده و چون کودک دست آموز هرچه مدیران خودروسازی میگویند اجرا میکنند ....واین وسط فقط مردم قربانی این بده بستانها میشوند و این در حالیست که هیچ وزیر و وکیلی خودرو یی از نوع تحویلی به مردم بی پناه را سوار نمیشود!!!!
با این تورم و گرانی... هر چند قبول هم کنیم باعث رشد کمی و کیفی خودرو میشه. اما مصرف کننده معمولی کف بازار قدرت خرید رو نداره که نداره
انحصار در هرجا و هر صنعتی مخرب و افت محسوب میشود. رقابت سالم و نظارت شده در هر صنعتی، به نفع سلامت، پیشرفت و باعث خدمات دهی بیشتر میشود. عرضه کافی و یا عرضه موازی هر کالایی بطور حتم کاهش قیمت ان کالا را در پی دارد.
ایجاد انحصار در تولید هرکالایی باعث فساد، خدمات دهی کمتر، کیفیت کمتر و عدم پیشرفت یا کند شدن ان میگردد.
این چیزهایی که گفته شد جزو فرمولهای خ ساده و واضح واثبات شده اقتصادی در دنیا هستند. اصلا نه جای بحث دارد این موارد نه جای وقت تلف کردن! شک نکنید، عطش بازار را یکی از این دونوع عرضه ها برطرف خواهد کرد.