1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از نسخهٔ ویژه‌ بوگاتی شیرون برای ادای احترام به رانندگان مسابقه + قیمت

رونمایی از نسخهٔ ویژه‌ بوگاتی شیرون برای ادای احترام به رانندگان مسابقه + قیمت

رونمایی از نسخهٔ ویژه‌ بوگاتی شیرون برای ادای احترام به رانندگان مسابقه + عکس
5 آذر 1399
  • 0

 

کمپانی بوگاتی تاکنون نسخه‌های زیادی از هایپرکار شیرون را طراحی و معرفی کرده که جدیدترین آن‌ها «Les Legendes du Ciel» نام دارد. این نسخهٔ ویژه برای ادای احترام به رانندگان مشهور مسابقهٔ قرن گذشته طراحی شده که اکثر آن‌ها خلبانان تک‌خال بودند. این نسخه بر اساس بوگاتی شیرون اسپرت ساخته شده و تنها ۲۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که هرکدام ۲.۸۸ میلیون یورو قیمت دارند. این نسخهٔ تولید محدود که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در داخل و خارج برخوردار است، از اواخر امسال تولید می‌شود و در اوایل سال آینده به دست خریداران می‌رسد.

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-05.jpg

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-03.jpg
رئیس بوگاتی «استفان وینکلمن» در مورد این مدل می‌گوید:

بوگاتی از زمان تأسیس در بیش از ۱۱۰ سال پیش، ارتباط نزدیکی با هوانوردی داشته است. بسیاری از رانندگان مسابقه‌ای موفق بوگاتی مثل «آلبرت دیوو»، «رابرت بنویست» و «بارتولومئو کوستانتینی»، برای نیروی هوای فرانسه پرواز می‌کردند. افسانهٔ هوانوردی فرانسه «رولان گاروس» شخصاً بوگاتی تایپ ۱۸ سوار می‌شد تا در جاده هم به سرعت هوا باشد؛ بنابراین امروز برای ما یک وظیفه است که به افسانه‌های آن زمان ادای احترام کرده و نسخهٔ ویژه‌ای را به آن‌ها اختصاص دهیم

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-08.jpg

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-09.jpg

این نسخهٔ ویژهٔ بوگاتی شیرون با رنگ خاصی بنام Gris Serpent رنگ‌آمیزی شده که از رنگ بدنهٔ هواپیماهای دههٔ ۲۰ میلادی الهام گرفته است. علاوه بر این، بدنهٔ خودرو با نواری سفیدرنگ که از کاپوت تا بال عقب کشیده شده به همراه رنگ‌های پرچم فرانسه در جلوی رکاب‌ها و نشان خاص هواپیماهای قدیمی روی گلگیرهای جلو تزئین شده است. علاوه بر این، جلوپنجرهٔ نعلی شکل و همین‌طور قاب سر اگزوزها هم به رنگ مشکی براق درآمده است.

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-07.jpg

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-02.jpg
هنگام باز کردن درها، خودرو با نقش بستن نشان نورانی Les Legendes du Ciel روی زمین و پارکابی‌های سفارشی از سرنشینان استقبال می‌کند. کابین این شیرون ویژه هم کاملاً با چرم گائوچو پوشیده شده که یادآور چرم طبیعی داخل هواپیماهای اوایل قرن بیستم است. برجسته‌ترین ویژگی داخلی این نسخه اما صحنه‌ای از مسابقه‌ای بین یک هواپیمای نیوپورت ۱۷ و یک بوگاتی تایپ ۱۳ است که با دست طراحی شده است. این بوگاتی در سال ۱۹۱۶ ساخته و به دلیل قدرت مانور، سرعت بالا و قابلیت اطمینان محبوب شد. روی کنسول مرکزی این نسخه نیز یک پلاک آلومینیومی با لوگوی Les Legendes du Ciel و شمارهٔ تولید خودرو تعبیه شده است. برای این شیرون همچنین صندلی‌های راحت و سقف شیشه‌ای هم قابل سفارش است.

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-0b.jpg

Bugatti-Chiron_Sport_Les_Legendes_du_Ciel-2021-1024-10.jpg

در پیشرانهٔ این شیرون ویژه اما تغییری صورت نگرفته و صرفاً یک کاور فیبر کربنی مشکی‌رنگ برای آن در نظر گرفته شده است؛ بنابراین این موتور ۸ لیتری W16 چهار توربو مثل قبل ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

 

 

منبع پدال


نظرات