درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
مردم یه ماه نخرند.به خاک سیاه مینشینند.اینا خوب میدونند که کسی ماشین های بی کیفیت اینها را نمیخره.بعد با هزار تا ترفند قیمت بازار .قیمت خودرو و قرعه کشی مردم ترغیب به خرید میکنند.
با توجه به فرمایشات حضرت ایت الله علوی بروجردی باید با ازاد کردن ورود خودرو از خارج رقابت بوجود اورد تا کیفیت بالا رود نه اینکه 30 سال فقط یک مدل خودرو بی کیفیت تولید کرد و با قیمت نجومی به مردم فروخت
اقلیتی دلال دارند سودهای افسانه ای میبرند از بازار خودرو، برای هدایت سرمایه مردم به سمت تولید و اقتصاد مولد از بزار کاذب خودرو، با این شرایط فعلی- یک راه سریع و منطقی و بشردوستانه است:
آزادسازی واردات خودروی دست دوم با کارکرد زیر ده سال با تعرفه زیر 10% این بهترین و سریع ترین راه حل برای این معضل است.
خودتان میدانید لابیها و دست های دلالها اجازه تولید یک پتلفرم اقتصادی ارزان مثل تیبا (سواری وانت سبک) نمیدهند در تیراژ دو میلیونی و قیمت زیر 5 هزار دلار! در حالی منطق این بود حتی تولید پراید یا پیکان متوقف نشود به بهانه محیط زیستی! کاشکی یک جو غیرت ترامپ داشتند که برای حمایت از تولید نفت امریکا زد زیر تمام پیمانهای محیط زیستی!
بهانه ها محیط زیستی و ایمنی بگذارید کنار، باید تمام ناوگان کشور حتی خودروهای بالای سی سال را با نهضت تعمیر دوباره به چرخه کار آورد و اجازه ندهید این کالای مصرف تبدیل به چاه ویل سرمایه های مردم شود.
جدا بحث تولید، با توجه به شرایط تحریم نامعلوم و فساد مافیایی اگر حاکمیت و دولت قصد رضایت و تامین حداقلی نیاز مردم دارد این پیشنهادها همین امرزو میتواند عملی کند تا شرایط رقابتی شود و انحصار شکسته شود:
1- آزادی واردات خودروی دست دوم با کارکرد زیر ده سال- چه با انتقال ارز یا بدون انتقال ارز
2- باید یک پتلفرم ارزان اقتصادی مثلا سمند جایگزین همه انواع خودروهای سبک در تمام کارخانه ها شود با انواع سواری و وانت با تیارژ دو میلیونی
3- توقف تمام برنامه های اجباری اسقاط خودرو، مگر اشخاص بخواهند خودشان اسقاط کنند و میتواند شرایط تسهیلی ترجیحی مثل وام برای اسقاطدر نظر گرفت
4- بایست یک نهضت و جنبش تامین قطعات و تعمیر ناوگان خودروهای فرسوده انجالم شود و تمامی توام ناوگان خودرویی کشور عملیاتی شود و حتی پیکان پراید 30 سال کارکرده به ناوگان کشور برگردد.
چرا شرایط کشور ایجاب میکند از ناوگان قدیمی استافده کرد، بهانه آلودگی و اینها بگذارید کنار.
با این کار هم نیاز مردم برطرف و هم سرمایه ها از بخش کاذب دلالی خودرو به سمت بورس و سایر موارد سرمایه گذاری مولد مثل تولیدات کشاورزی و صنعتی و مسکن هدایت خواهد شد.
هر چند همه میدانند اصل مشکل تحریم و اصل به ناکارامدی اقتصاد ایران چیست و این راز همه میدانند و اما نبایست بگیم/ بگذیریم از مقال!
اما استدلال کاملا سطحی است که 1.5 خودرو تولید 3.5 میلیارد دلار و وارداتش 15 میلیارد دلار/ این سطحی ترین مقوله به تولید اتوموبیل است.
ایران بگمانم حدود 20 میلیون وساری دارد، با توجه اینکه وضعیت تحریم و وضعیت ناکارمدی اقتصاد تا سالهای دیگر ممکن ادامه داشته باشد، پیشنهاد رویکرد ترکیبی از صدارت و واردات است:
1- انحصار به طور مطلق شکسته شود اجازه تاسیس شرکت و کارخانه به همه افراد داده شود با شرط تولید اقتصادی مثلا حتما هر پلتفرم سواری-وانت سبک مجموع تولدیش نباید زیر دویست هزار عدد باشد و هیچگونه کوتاهی و فرجه ندهند، بخش خصوصی واقعی و حضور شرکتهای خارجی بلامانع شود در تولید خودرو
2- تمامی پلتفرمهای متنوع توسط شبه دولتی های خودروساز فعلی است تولید متوقف و روی یک پتلفروم مثلا سمند یا تیبا با تیراژ بالای یک میلیون انجام شود. باید تولید غیر اقتصادی زیر یک ملیون گرفته شود.
3- واردات خودروها همواره باید معادل بیست درصد نیاز باشد، مثلا نیاز کشور دو میلیون خودرو هست باید حداقل برای دویست هزار خودرو مجوز بدهند با قیمت عوارض و هزینه زیر 10% و اما اگر اشخاص میتوانند بدون انتقال ارز خودرو وارد کنند بلا مانع باشد.
4- این انحصار و این شبه مافیایی ها کمر اقتاصد ایارن شکسته و تولید برای اشتغال نیست و بلکه سرکیسه کردن مردم. خودرو سورای یک کالای مصرفی است و نباید تبدیل به وسیه لوکس یا سرمایه شود چون منطق اقتصادی ندارد کالای مصرفی بجای مثلا طلا بعنوان کالای سرمایه ای شود!!!
5- تمامی طرحهای اسقاط اجباری رانتی لغو شود تا زمانی شرایط کشور نرمال شود مانند بقیه کشورها.
6- واردات زیر 10% باید اناجم شود، تولید اگر با این شرایط مقرون به صرفه باشد خودش شکل میگرد وگرنه با توجیه ارزبری نباید این احجاف صورت بگیرد!
7- کارگر ایران با این تورم کاهش ارزش ملی الان کمترین دستمزد در جهان دارد، انرژی ارزان و مالیات هم کم و راه فرا مالیاتی فراوان!، با این وضع اکر خودروسازی ادعای گرانی و زیان دارد، همان بهتر درب کارخانه کذایی گل بگیرند
4- اساسا
دوست عزیز این مزخرفات که نوشتید مربوط به ۴ تا آدم بی سواد است.
۱) میانگین قیمت ماشین با تکنولوژی ۲۰۲۱ که مصرف سوخت صدی ۵ لیتر هم داشته با شه حدودا ۷ هزار دلاره.
۲) تعداد ماشین در ایران حدودا ۱۵ میلیون که هر ماشین ۲۰/۰۰۰ کیلومتر بطور میانگین راه می ره در سال با مصرف صدی ۱۵ لیتر.
۳) یعنی ماشین ایرانی برای ۲۰/۰۰۰ کیلومتر ۳۰۰۰ لیتر بنزین دود می کنه و ماشین خارجی ۱۰۰۰ لیتر.
۴) هر ماشین خارجی ۲۰۰۰ لیتر مصرف کمتر سالانه ضربدر ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ماشین لگن توی ایران: یعنی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ لیتر مصرف کمتر بنزین
۵) این سی میلیارد لیتر رو باید با نرخ فوب خلیج فارس لیتری ۵۰ سنت بفروشند ، این می شه ۱۵ میلیارد دلار ناقابل فقط توی صرفه جویی بنزین!!!!! داداش لطف جوک نگو و توجیح هم نکند و روی اعصاب ملت راه نرید.
این واقعیت را باید بپذریم که فساد در صنعت خودرو سازی کشور جا خوش کرده و تا این فساد ریشه کن نشود که نمی شود این صنعت ره به جایی نمی برد و دفاع از آن حماقت محض است بهتر است هر چه زودتر در آن را بست و از آلمان . فرانسه و ژاپن و کره که خودروهای خوب می سازند خودرو وارد کرد
سلام
"15 میلیارد دلار باقی می ماند که این رقم صرفه جویی شده را می توان در پروژه های توسعه ای کشور به کار انداخت"
چقدر هم که بکار انداختن 40 ساله هیچ زیر ساختی درست نکردن که هیچ (جز غارت سرمایه های ملی و نابودی طبیعت هیچ کارنامه ای مثبتی ندیدیم ما) . زیر ساخت ها رو هم نابود کردن
نمونه ش زیاد ه لازم نیست گفت . شرم شون باد
خواستیم بابا ارابه های مرگ ایرانیان رو جمع کنی ترمز نمیگیره به اندکی فرمون چپ میشه بابا خارجی بدین لذت و امنیتش روببریم 40 ساله چ فرقی کردن
اول اینکه تحریمیم بخاطر اینه که یکی که همه قدرت دستشه سر جنگ داره با کل دنیا و مردم ایران دارن تاوان میدن.دوم اینکه مگه این همه کشور خودرو سازی دارن دیگه واردات ندارن ؟سوم مردم ما چه گناهی کرذن که مجبور هستن تحمل کنن ماشین ساخت داخل بخرن که هیچ ایمنی اپشن و ظاهر درستی نداره ؟حق ایرانی اینه خدا وکیلی ؟اگر با این پولی که میدادیم یه ماشین درست درمونی میساختن یه چیزی ولی اخه اینا ماشینه ؟حرف زیاده فقط دیگه امیدی واسه بهبود نیست.
ازمردم مخوام نظر ندهندچون car.irخبرهارا پخش نمی کند
واردات صددرصدبه صرفه دولت وملت است هم قیمت پایینه هم کیفیت بالاتوخارجی ها توکارشون دزدی ندارندبه نفع همه هست خودروسازی در ایران تعطیل بشه واردات آزاد.
وقتی با کل دنیا در حال جنگ باشی مجبوری هر چیزی رو خودت تولید کنی که باعث میشه هزینش بیشتر بشه...من نمیدونم این همه کشور با اروپا و امریکا رابطه خوب دارند فقط ماییم که با همه سرجنگ داریم...مگه ادم چند بار زندگی میکنه؟!!برای هرچیز ساده باید کلی زجر بکشیم که مبادا اقایون حرفشون زمین نخوره...
چرا شعر میگی ، الان توی خارج ماشینهای صفر از 4 هزار دلار تا 10 هزار دلار وجود داره که ایمنی و کیفیتش 100 برابره پرایده
مرد حسابی ! یک ساله میخوام خودرو بخرم !
منی ک ماهی 10 تومن درآند داشتم نمیتونم بخرم
جوونی ک ماهی دو تومن درآمد داره چطور بخره ؟
ب اسم حمایت جنایت و خیانت دارین میکنن ب ما ...
حاضرم بمیرم و این خفت ها رو نبینم
الان یه جوون بخواد پراید بخره حتی اگه از دم قسط بکنن با سود صفر درصد باید 5 سال تمام حقوقشو بده تا یه ابزاری به اسم ماشین زیر پاش باشه
ببندگان خدا این دهه هشتادیا که الان دوره ی جونی شونه این وضعیت مملکت
دیروز فرار مغز ها رو داشتیم از امروز فرار همه جور شخصیتی رو از ایران داریم
قبلا جوونا ارزشون این بود تو همین ایران یه کسب و کار کوچیک کنار پدر مادر داشته باشن الان 90 درصدشون میخوان برن خارج
مرسی مسؤلین مرسی