با لو رفتن تصاویر خودروی آزمایشی کیا اسپورتیج 2022، اکنون رندر جدیدی بر پایهی آن منتشر شده است که جزئیات بیشتری از این خودرو را نشان میدهد.
کیا اسپورتیج یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند در بازار خودروی ایران می باشد . مدل های مختلف این خودرو از سال 2006 وارد ایران شده است. این خودرو در سه نسل وارد کشور ما شده و آخرین نسخه وارداتی آن مربوط به سال ۲۰۱۷ می باشد با مدل کیا اسپورتیج جی تی لاین 2400 . به علت ممنوعیت واردات مدلهای بعدی این شاسی بلند محبوب دیگر وارد کشور ما نشد.
در روزهای گذشته بود که کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ (Kia Sportage 2022) در جدیدترین مراحل آزمایش دیده شد. در این تصاویر پوشش استتاری مانع از درک جزئیات خودرو میشد اما اکنون یک طراح خودروهای مفهومی که سابقهی خوبی در نمایش جزئیات پیش از عرضهی رسمی دارد، بر پایهی عکسهای جاسوسی، رندر تازهای از این خودرو منتشر کرده است.
خط تولید خودروهای شاسیبلند کیا در سال ۱۹۹۳ و با معرفی نخستین اسپورتیج آغاز بهکار کرد. از آن زمان کیا به تولیدکنندهای شاخص در صنعت خودرو تبدیل شده و اسپورتیج هم به عنوان یک شاسیبلند نسبتا لوکس، به بلوغ رسیده است. در عین حال این برند متعلق به گروه هیوندای همچنان در حال تلاش برای توسعهی سهم خود در بازار است و میتوان ارائهی بهروزرسانیهای گسترده برای اسپورتیج و شاسیبلند لوکس تلوراید (Telluride) را نشانهی آن دانست. این شرکت همچنین گزینهای قوی برای تولید خودروی اپل محسوب میشود.
پیش از این هم تصاویری از کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ هنگام آزمایش در پیست رانندگی «نوربورگرینگ» (Nurburgring) در پوشش استتاری قوی دیده شده بود که رندرهای آن هم منتشر شد اما اکنون جزئیات لو رفتهی تازه، هیجان انتظار برای رانندگی با این خودروی کراساوور جدید را بیشتر میکند.
خودرویی که اکنون لوگوی جدید کیا هم بر آن نقش بسته است. در این تصاویر سرانجام شاهد طراحی چراغهای جلوی بسیار منحصربهفرد خودرو هستیم و فقط زمان نشان میدهد که آیا کیا در طراحی نهایی خود تا این اندازه جسورانه عمل خواهد کرد یا خیر.
اسپورتیج ۲۰۲۲ پلتفرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با هیوندای توسان دارد و انتظار میرود که گزینههای مختلف موتور برای طیف گستردهی مشتریان ارائه شود و بدین ترتیب شاهد موتورهای بنزینی معمول، گزینههای هیبریدی و شاید حتی یک اسپورتیج الکتریکی باشیم. این پلتفرم مشترک و انعطافپذیر به کیا امکان میدهد تا دقیقا چیزی را که مشتریان به دنبال آن هستند، ارائه دهد و از سویی از هزینههای توسعهی مدلهای گوناگون بکاهد.