1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار تصاویر رسمی و جدید از کیا اسپورتیج 2022 + مشخصات

انتشار تصاویر رسمی و جدید از کیا اسپورتیج 2022 + مشخصات

3 مرداد 1400
  • 0

نسل پنجم کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با طراحی‌ای استثنایی و مدرن، خود را برای رقابت در بازارهای جهانی آماده کرده است. اولین تصاویر منتشرشده از خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ این خودرو را خاص و منحصربه‌فرد نشان می‌دهد.

نسل پنجم اسپورتیج در کره جنوبی به فروش رسیده است و به این مناسبت کیا یک گالری عکس گسترده از کراس‌اوور کامپکت کاملاً جدید را منتشر کرده است. از زمان آغاز به کار خود در اوایل ماه ژوئن، این مدل که بر گرفته از هیوندای توسان است، با طراحی نامتعارف بحث و جدال زیادی ایجاد کرده است. همان‌طور که اکنون عکس‌های واقعی منتشرشده از مدل نسل NQ۵ حقیقت را نشان می‌دهد.

2022-kia-sportage-03.jpg

اولین تفاوت این خودرو نسبت به مدل‌های کنونی کیا استفاده از لوگوی جدید این خودروساز کره‌ای است و از این پس باید شاهد نصب این لوگوی جدید روی محصولات کیا باشیم.

نمونه سبز زیتونی مدلی ستودنی با مشخصات فوق‌العاده و است. ازجمله این مشخصات چرخ‌های بزرگ ۱۹ اینچی با طراحی دو رنگ و با طول ۴ هزار و ۶۶۰ میلی‌متر (۱۸۳.۴ اینچ) و فاصله دو محور با کشش ۲ هزار و ۷۵۵ میلی‌متر (۱۰۸.۴ اینچ) است. لازم به ذکر است که اکنون با نسخه جهانی اسپورتیج سر و کار داریم.

2022-kia-sportage-06.jpg

کیا اعلام کرده است که رنگ‌های مختلفی برای کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ در نظر گرفته و کیفیت رنگ به‌کار‌رفته برای این خودرو بسیار بهتر شده است. انتظار می‌رود اسپورتیج با نمونه قبلی مشخصات ظاهری تقریباً یکسانی داشته باشد، یعنی نمای جلو تقریباً یکسان که تنها برخی موارد آن تغییر کرده است. بقیه طراحی‌ها کاملاً معمولی است و این تصاویر جدید تفاوت بین چراغ‌های جلو و عقب LED را در مقایسه با نمونه‌های ساده‌تر خوب نشان می‌دهد.
این تصاویر جدید همچنین نشان می‌دهد که تنظیمات صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی دوتایی، از مدل‌های پیشرفته تریم‌های اسپورتایژر کوچک‌تر در داخل بهره‌مند است. مدل‌های سطح متوسط دارای صفحه لمسی کوچک‌تر با دکمه‌های چرخشی و چندین میان‌بر است، درحالی‌که وسیله‌نقلیه سطح پایین صفحه کوچک تک‌رنگی دارد که به نظر می‌رسد که یک قسمت باقی‌مانده از یک ماشین دهه ۱۹۹۰ است.

2022-kia-sportage-08.jpg
داخل خودرو کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ با نمایشگر خمیده و ترکیبی از ابزارهای اطلاع‌‌رسانی و سرگرمی، طراحی مدرنی را به نمایش می‌گذارد. حتی دریچه‌های هوا به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که داشبورد خودرو را بر جسته‌تر کند. صندلی‌ها و تزیینات خودرو هم که در ۲ طیف رنگی ارائه می‌شود، هماهنگی کاملی با طراحی بیرونی خودرو دارند.

پیشرانه خودروی اسپورتیج ۲۰۲۲ به کشور مصرف‌کننده بستگی دارد؛ برای مثال سفارش مدل‌های اروپایی از موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژر استفاده می‌شود و علاوه بر این، مدل هیبریدی هم در دسترس خواهد بود. در آمریکا و خاورمیانه، کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

2022-kia-sportage-07.jpg

تمام تصاویر اسپورتیج مخصوص KDM را به تصویر می‌کشند و این احتمال وجود دارد که همه بازار‌های جهانی نسخه نهایی را دریافت نکنند. تصور این موضوع دشوار است که کیا کراس‌اوور کامپکت جدید خود را با صفحه مرکزی قدیمی و AC معمولی به فروش برساند.

2022-kia-sportage-17.jpg



نظرات