1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس LS 2022 رقیب اصلی ب ام و سری7 و بنز S کلاس معرفی شد + عکس

لکسس LS 2022 رقیب اصلی ب ام و سری7 و بنز S کلاس معرفی شد + عکس

لکسس LS 2022 رقیب اصلی سری7 و S کلاس معرفی شد + عکس
13 آبان 1400
  • 0

لکسس LS لوکس ترین محصول این شرکت در نسل اخیر از سال ۲۰۱۷ تاکنون در بازارهای بین المللی حضور دارد.

امروزه لکسس به برندی بین‌المللی تبدیل شده، که به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند و یکی از ۱۰ نشان تجاری یا برند برتر ژاپن، بر پایه میزان ارزش بازار، به‌شمار می‌آید.

13.jpg

ال اس (LS) بزرگترین و لوکس ترین مدل تولیدی از کمپانی لکسوس (Lexus) می باشد. مدل های قدیم آن هم با ظاهری با شکوه‌ و زیبا و بعنوان رقیب خودروهای بنز اس کلاس و ب ام و سری 7 وارد بازار رقابت گردیده بود . لکسوس - ال اس (Lexus LS) در رده خودرو های لوکس صندوق دار (Luxury Sedan) قرار دارد که در حال حاضر فقط با موتور بنزینی و موتور هیبریدی (Hybrid) تولید و عرضه می گردد.

جدیدترین نسل این خودرو در سال 2022 به بازار با دنیای از انمات و اپشن های جدید و پیشرفته عرضه خواهد شد.

 این خودرو به لطف ارتفاع کم از سطح زمین و طراحی گیرا تغییرات زیادی را نسبت به نسل پیشین تجربه کرده بود. در سال ۲۰۲۰ هم شاهد فیس لیفت این سدان پرچم‌دار بودیم که باعث شد دماغه خودرو کمی محافظه‌کارتر شود. موضوع جالب اینکه ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند سدان خود را بار دیگر و برای مدل ۲۰۲۲ به‌روز کنند. البته نباید به دنبال تغییرات بصری در LS 2022 بود چراکه با فیس لیفتی مرسوم روبرو نیستیم. خب پس تغییرات این خودرو در کجا رخ داده‌اند؟ برای فهم این موضوع بهتر است نگاهی به لیست آپشن ها و زیر پوست خودرو بیندازید.

11.jpg

ابتدا بیایید کار را با تجهیزات به‌روزتر و آپشن ها شروع کنیم. تمامی تریم های LS 2022 به‌صورت استاندارد با سیستم ایمنی ۲.۵ پلاس لکسس عرضه می‌شوند که شامل تمامی سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده می‌باشد. لکسس می‌گوید لنز دوربین و رادار این خودرو از نظر پاسخ و شعاع تشخیص بهبود یافته است. این برند همچنین اظهار داشته سیستم پیشگیری از برخورد LS بهتر از قبل عمل می‌کند. این سیستم همچنین شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است.

اما سیستم صوتی مارک لوینسون در دسترس خریداران نسخه پایه LS 500 می‌باشد. به این ترتیب نیازی نیست که این سیستم را از لیست آپشن ها انتخاب کنید. LS مدل ۲۰۲۲ را می‌توان با تریم درب هاکو برای پکیج‌های لاکچری و اجرایی سفارش داد. لکسس می‌گوید در زیر پوست خودرو نیز تغییراتی رخ داده و سیستم تعلیق و شاسی به‌روز شده‌اند. این سدان از فنرها و دامپرهای بازنگری شده برای بهبود هندلینگ سود برده است. همچنین لکسس از میله‌های ضد لغزش بهتر در جلو و عقب استفاده کرده است. نهایتاً باید گفت مهندسان لکسس اقدام به ارتقای سیستم تعلیق متغیر تطبیقی کرده‌اند.

14.jpg

باقی بخش‌های LS نسبت به قبل تغییری نداشته و از جمله این موارد می‌توان به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اشاره کرد. قیمت مدل LS 500 مدل ۲۰۲۲ هم‌اکنون از ۷۶ هزار دلار شروع می‌شود اما اگر به دنبال مدل LS-F باشید باید کمی بیشتر صبر کنید.

منبع پدال


نظرات