1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ادامه هجوم خودروهای الکتریکی برای قبضه بازار

ادامه هجوم خودروهای الکتریکی برای قبضه بازار

18 اسفند 1400
  • 0

محبوبیت خودروهای الکتریکی همچنان در حال افزایش است و سال گذشته نیز این رشد ادامه پیدا کرد و این خودروها توانستند سهم بازار خود را از 3.1 درصد در سال 2020 به 6.2 درصد در 2021 برسانند.

داده‌های منتشر شده توسط JATO نشان می‌دهد که در سال 2021، 4.2 میلیون خودروی برقی باتری دار فروخته شده است و کشور چین نیز همچنان پیشتاز است و تقریباً نیمی از تقاضای جهانی را شامل می شود. دستاوردهای قابل توجهی نیز در اروپا و آمریکای شمالی حاصل شده است.

در قاره کهن، رشد گروه فولکس واگن و استلانتیس به افزایش فروش خودروهای الکتریکی کمک کرده است، همانطور که رشد تسلا نیز در همین جهت بوده است. مشوق‌های متعدد دولتی نیز عامل دیگری بودند که به افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی کمک کرده اند. این در حالی است که بسیاری از مصرف‌کنندگان اکنون با مزایای زیست‌محیطی خودروهای الکتریکی بیشتر آشنا شده‌اند و این خودروها را به عنوان جایگزینی برای خودروهای بنزینی و دیزلی سنتی‌تر می شناسند.

JATO اضافه می کند که در حالی که آمریکای شمالی پیشرفت هایی در پذیرش خودروهای الکتریکی داشته است، هنوز عواملی وجود دارد که روند پذیرش آنها را کند کرده است، از جمله تقاضای بالای مصرف کنندگان برای خودروهای شاسی بلند و وانت‌های بزرگ.

EV-Sales-2a.webp

کمبود مداوم نیمه رسانا ها نیز به رشد پذیرش خودروهای برقی کمک کرده است، چرا که بسیاری از کارخانه ها مجبور شدند تنها تولید سودآورترین مدل های خود را در اولویت قرار دهند و تولید برخی از خودروهای بنزینی و دیزلی را کاهش دهند.

جای تعجب نیست که تسلا همچنان در فروش خودروهای الکتریکی باتری دار پیشتاز است و 21 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است. JATO ادعا می کند که رشد تسلا راه بازار را برای سایرین در اروپا و آمریکای شمالی باز کرده است. می توان گفت تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی هم وام دار تسلا برای کمک به افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از خودروهای برقی در این کشور هستند.



نظرات