1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. یک پلنگ وارد کارخانه مرسدس بنز شد و تولید را برای چند ساعت تعطیل کرد!‌ +ویدیو

یک پلنگ وارد کارخانه مرسدس بنز شد و تولید را برای چند ساعت تعطیل کرد!‌ +ویدیو

یک پلنگ وارد کارخانه مرسدس بنز شد و تولید را برای چند ساعت تعطیل کرد! +ویدیو
12 فروردین 1401
  • 0

شاید تاکنون هزاران بار در مورد تاخیر در تولید خودروها به دلیل مشکلات زنجیره تامین و کمبود تراشه ها شنیده باشید. اما خریدارانی را تصور کنید که منتظر رسیدن مرسدس بنز هستند و ایمیلی دریافت می کنند مبنی بر اینکه خودروی سفارش داده شده با یک روز تاخیر به دلیل وقفه ایجاد شده توسط یک پلنگ تحویل آنها خواهد شد. البته این ایمیلی است که باید آن را برای همیشه ذخیره کنند، چرا که احتمالاً دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

در شهر چاکان هند و در منطقه ماهاراشترا، یک پلنگ جوان وارد یک کارخانه مرسدس بنز شد و کارمندان را تا حد مرگ ترساند و تولید را برای چند ساعت متوقف کرد. این منطقه خاص از کره زمین دارای تراکم پلنگ بالاتری نسبت به هر جای دیگری در جهان است، اما باز هم این یک اتفاق نادر است که این حیوانات تا این حد به انسان نزدیک شوند.

به گفته «مرکز فوریت‌های حیات وحش» (Wildlife SOS)، یک سازمان نجات حیوانات با 12 مرکز در هند، گربه سان نر سه ساله در داخل کارخانه سرگردان بود و کارکنان را به وحشت انداخته بود. کارکنان به اداره جنگل‌های ایالتی خبر دادند که آن هم برای کمک فوریت های حیات وحش را به محل اعزام کرد. تیم حیات وحش که در مقر نجات پلنگ خود در مانیکدو در حدود 70 کیلومتری محل کارخانه مستقر بود، با چهار کارمند و دو دامپزشک به کمک شتافت.

پس از ایمن سازی منطقه و تخلیه کارکنان، این تیم حیوان را ردیابی کردند و دکتر نیکیل بنگر به گربه خال خالی از یک فاصله ایمن آرامبخش شلیک کرد. پس از بیهوش شدن، پلنگ جوان با دقت از کارخانه خارج شد و در همین از عدم وجود هر گونه جراحت نیز اطمینان حاصل شد و در نهایت دوباره به دامن طبیعت بازگشت. حادثه مشابهی پیش تر در نزدیکی شهر دهلی نو که حدود ۱۳۰۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد رخ داده بود. در این اتفاق، یک پلنگ در سال 2017 یک روز و نیم در کارخانه پنهان شده بود و بزرگترین کارخانه خودروسازی هند را تعطیل کرده بود.

ویدیوی این اتفاق را فوریت‌های حیات وحش در یوتیوب منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌بینید: 

 

فوریت های حیات وحش در بیانیه‌ای درباره این حادثه گفت: «به دلیل از بین رفتن سریع زیستگاه های این جانوران، پلنگ‌های ماهاراشترا مجبور به ورود به مناطق تحت سکونت انسان‌ها هستند. تیم ما برای اطمینان از در نظر گرفتن ایمنی پلنگ ها و همچنین انسان ها، آموزش دیده اند تا با حداکثر احتیاط با چنین موقعیت‌هایی برخورد کنند.

تصور آن حیرت آور است که در حین کار کردن در کارخانه مرسدس بنز، ناگهان می بینید که گربه ای بسیار سریع و با دندان های تیز به سمت شما بیاید. البته خوشبختانه این داستان برای مردم و پلنگ پایانی خوش داشت.



نظرات