1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رولزرویس Phantom Carbon Veil +عکس

رولزرویس Phantom Carbon Veil +عکس

12 فروردین 1401
  • 0

این یک ماشین نیست. چرا که در دنیای رولزرویس، Phantom Carbon Veil نمایشگر «نمونه‌ی حقیقتاً برجسته‌ای از اثر هنری سفارشی» است. فارغ از بزرگنمایی‌های بازاریابی، این یک فانتوم منحصر به فرد دیگر است که توسط شعبه این شرکت در دبی سفارش داده شده است. این سدان شدیدا لوکس رویه‌ای عمدتا به رنگ خاکستری متالیک، با خطوط جانبی متمایز دارد. همچنین خطوط waft آن -اصطلاحی که برای توصیف خط کاراکتر خودرو به کار می‌رود- به رنگ نارنجی ماندارینی توجه را جلب می‌کند.

برای اینکه شایسته‌ی نام رسمی خود باشد، تزیینات «اسپریت آو اکستازی» کاپوت فانتوم کربن وِیل نیز از فیبر کربن ساخته شده است. کاپوت سایه متفاوتی نسبت به رنگ خاکستری متالیک خودرو دارد و برای تاثیر بصری بیشتر روشنتر شده است. علاوه بر این، دور قالپاق با امضای رولزرویس نیز به رنگ نارنجی ماندارینی است.

مانند هر خودروی رولزرویس دیگری، جادوی واقعی فانتوم کربن ویل را می‌توان در کابین مجلل آن یافت. در فضای داخلی آن حدود 150 ورقه‌ی فیبر کربن، تنها برای داشبورد استفاده شده است. این 150 ورقه‌ی فیبر کربن همگی رزین‌کاری و فشرده شدند تا یک قطعه‌ی یکپارچه و محکم بسازند. در پسِ این طرح استثنایی، هنرمند و مجسمه‌ساز آلستر گیبسون قرار دارد که از دانش خود در فرمول یک استفاده می‌کند. دشوارترین بخش این فرآیند حفظ بافت فیبر کربن بود: «باید بی‌نقص می‌بود - چرا این یک رولزرویس است.»

 

فانتوم کربن ویل طی یک فرآیند توسعه‌ی دو ساله به نتیجه رسید

ساخت و تکمیل داشبورد دو سال طول کشید. اکثر خودروها تا چهار لایه فیبر کربن داخلی دارند، اما در مورد فانتوم کربن ویل این عدد تقریباً چهار برابر بیشتر است. دیواره می‌تواند روکش لاک مات داشته باشد تا از الگوی بافت محافظت کرده و آن را از گزند اشعه ماوراء بنفش حفظ کند. از طرف دیگر، داشبورد می‌تواند ظاهری مات پیدا کند.

تصاویر اخیر نشان می‌دهد که حتی «بهترین خودروی جهان» نیز فیس‌لیفت میان‌دوره دریافت می‌کند. این خودرو باید در اواخر سال 2022 با ترفندهای زیباسازی محتاطانه وارد بازار شود،  چرا که خریداران معمول رولزرویس محافظه‌کار هستند و بنابراین تغییرات بزرگ را دوست ندارند.



نظرات