1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بزرگترین کلکسیونر اتومبیل مالزی به جای بوگاتی و فراری ترجیح می‌دهد پروتون براند

بزرگترین کلکسیونر اتومبیل مالزی به جای بوگاتی و فراری ترجیح می‌دهد پروتون براند

16 فروردین 1401
  • 0

چین جیت پینگ (ملقب به جی پی) صاحب بزرگترین کلکسیون اتومبیل در مالزی است، اتومبیل‌هایی از جمله سه ابرخودروی کمیاب بوگاتی و همچنین وسایل نقلیه قدیمی الهام گرفته از سینما و تلویزیون.

اشتیاق چین به اتومبیل از کودکی شروع شد، جایی که پدرش هرگز نمی‌توانست ماشین نو بخرد و به جای آن همیشه از بین مدل‌های دست دوم انتخاب می‌کرد. با تاسیس Silverlake Innovation Partners در سال 1996، جی پی توانست در تجارت به موفقیت دست یابد. این شرکت یک شرکت فناوری اطلاعات برای بانک‌های بزرگ در سرتاسر مالزی است. در حال حاضر، کلکسیون جی پی در هر دوره چیزی بین 60 تا 100 وسیله نقلیه دارد که آنها را با توجه به علایقش خرید و فروش می‌کند.

در حال حاضر توجه او معطوف به ابرخودروها، به خصوص از کمپانی بوگاتی است. اولین بوگاتی او یک چیرون 2.6 میلیون دلاری بود که پس از یک تست رانندگی هیجان انگیز به همراه پسرش در سال 2016 آن را سفارش داد. خودروی بعدی یکی از 40 دستگاه دیوو‌ی ساخته شده است، که به قیمت حدود 5.7 میلیون دلار خریداری شد. طبق گزارش‌ها، این تنها دیوو در جنوب شرقی آسیا است.

در حال حاضر، دیوو در نمایشگاه بوگاتی در سنگاپور به نمایش گذاشته شده است، اما جی پی قصد دارد به زودی آن را به مالزی منتقل کند، جایی که به زودی خودروهای فرمان چپ می‌توانند ثبت شوند. با این حال، او احتمالاً در خیابان با این خودروها رانندگی نمی‌کند، زیرا ترجیح می‌دهد برای اینکه توجه جلب نکند، با پروتون X50 یا X70 ساخت مالزی به محل کار برود.

حدود 30 تا 40 وسیله نقلیه‌ی جی پی در موزه خصوصی او، با نام  JPM، در زادگاهش کوالالامپور به نمایش گذاشته شده است. از این بین، 10 تا 15 وسیله نقلیه موجود در موزه از خودروهای معروف سینما و تلویزیون هستند، از جمله خودروهایی از  جیمز باند، پدرخوانده و مگنوم پی.آی.

زمانی که تهیه‌کنندگان برنامه‌ی «آسیایی‌های دیوانه‌وار ثروتمند» قصد داشتند در سنگاپور و مالزی فیلم‌برداری کنند، با جی پی تماس گرفتند تا ببینند آیا او چند خودروی خود به آنها اجاره می‌دهد یا خیر. او قبول کرد و فراری F430 و فورد GT 40 او در صحنه‌ای از آشیانه فرودگاه در این برنامه قابل مشاهده هستند.

در نهایت، جی پی ترجیح می‌دهد وسایل نقلیه خود را انبار کند تا دست نخورده باقی بمانند. او می‌گوید اینها سرمایه‌گذاری‌هایی هستند که روز به روز ارزششان بیشتر می‌شود.

 



نظرات