1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وانت 6×6 Mammoth 1000 TRX از شرکت تیونینگ هنسی.

وانت 6×6 Mammoth 1000 TRX از شرکت تیونینگ هنسی.

1 اردیبهشت 1401
  • 0

اگر فکر کرده‌اید وانت‌های 6×6 نمی‌توانند دیوانه‌وارتر از قبل شوند، وانت 6×6 Hennessey Mammoth 1000 TRXجدید اینجاست تا نظر شما را تغییر دهد. این خودرو همانطور که از نام آن پیداست، بیش از 1000 اسب بخار (735 کیلووات) قدرت دارد که آن را به شش تایر عظیم‌الجثه‌اش می‌فرستد. این یکی از قدرتمندترین 6×6های موجود در حال حاضر است و قرار است فقط 12 دستگاه از آن ساخته شود.

اینکه با یک پیکاپ معمولی شروع کنید و آن را سریع کنید، یک چیز است؛ کاری که هنسی اساسا با هر پیکاپ بزرگی که این روزها به فروش می‌رسد، انجام می‌دهد. اما کاری که هنسی این بار کرده، این است که افراطی‌ترین پیکاپ در حال فروش را انتخاب کرده(Ram 1500 TRX) و انگار آنقدر به آن استروئید زده که به نحو ترسناکی عضلانی شده است.

جان هنسی می‌گوید که برنامه دقیقا همین بوده است:« همه چیز در Mammoth 6×6  بزرگ‌تر، خشن‌تر و با ابهت‌تر است – به‌علاوه، در حالی که یک نیروگاه کامل در سفرهای آفرود است، هنوز هم فوق‌العاده سریع است. این خودرو پادشاه بلامنازع جاده است.»

البته تأیید این جملات دشوار است، چرا که مقایسه‌ی وانت‌های 6×6 به نوعی مثل مقایسه شکارچیان راس هرم غذایی است. آنها را به سختی می‌توان در یک فضای واحد جای داد(که در بیشتر موارد مشکل در دسترس بودن است)، و حتی اگر بتوانید این کار را انجام دهید، انتخاب یک برنده به این سادگی‌ها نیست. اما آنچه که می‌دانیم، این است که Mammoth 1000 TRX 6×6  یکی از کاملترین پکیج‌های موجود است.

Hennessey-Mammoth-1000-6x6-TRX-006.jpg

سایر شرکت‌های 6×6 معمولاً هیچ ارتقای نیرویی نسبت به وسیله نقلیه پایه ارائه نمی‌کنند، و آنهایی که این کار را انجام می‌دهند نیز اغلب برای دستیابی به آن، فقط خودرو را با توربوها یا سوپرشارژرها تقویت می‌کنند. هنسی کارهای بیشتری انجام داده است. اضافه کردن یک سوپرشارژر کاملا متفاوت و توانمندتر، و همچنین تعداد زیادی تغییرات حمایت‌کننده مانند انژکتورهای ارتقا یافته، تسمه‌ی سوپرشارژرهای مخصوص کارهای سنگین و قرقره‌های سوپرشارژر ارتقا یافته، برخی از این موارد است. همه اینها در داینو تیونینگ شاسی روی هم جمع می‌شوند که به گفته‌ی  هنسی حداقل 1012 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این توجه به جزئیات به هنسی امکان می‌دهد که قیمت پایه‌ی این وانت را روی 449950 دلار بگذارند. همچنین به همین دلیل است که می‌توانند با اطمینان دو سال یا 24000 مایل گارانتی تعویض برای آن ارائه دهند. البته حقیقتا اگر بتوانید در طول دو سال 24 هزار مایل این ماموت را برانید، به خاطر اهلی کردن آن شایسته‌ی مدال هستید.



نظرات