1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال همکاری مجدد ایران‌خودرو با مرسدس بنز

احتمال همکاری مجدد ایران‌خودرو با مرسدس بنز

احتمال همکاری مجدد تاپ‌خودرو با مرسدس بنز
24 اردیبهشت 1401
  • 0

سایت تولیدی تاپ خودرو که قسمتی از گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود، درنظر دارد که همکاری خود را با گروه مرسدس بنز از سربگیرد. 

سایت تولیدی تاپ خودرو که قسمتی ازگروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود، که همکاری خود را با مرسدس بنز با تولید مرسدس بنز کلاس E اتاق W211  آغاز کرد،در نظر دارد همکاری خود را با گروه مرسدس بنز از سر بگیرد؛ با این حال از سرگیری این پروژه به حصول نتیجه در مذاکرات وین وابسته است.

 

گفتنی است که اولین بار در سال 1381 ، اولین مذاکرات ikco.ir و مرسدس بنز برای تولید خودروهای سواری انجام شد و بعد از گذشت 4سال، سایت تاپ خودرو اولین  SKDهای مرسدس بنز E را تولید کرد. با شروع تحریم ها علیه ایران، تولید این خودرو نیز همانند بسیاری از محصولات دیگر متوقف شد و تولید مرسدس بنز با مدل E200 اتاق W213 با ناکامی مواجه شد. 
به نظر می رسد مدل های شهری مانند Aکلاس یا CLA که در کشورهای متعدد تولید می شوند، نخستین محصولات تولیدی ایران خودرو برای تولید مجدد مرسدس بنز باشند. 
هم اکنون چهارمین نسل از مرسدس بنز Aکلاس با کد اتاق W117 روی خطوط تولید این خودروساز در آلمان، چین، فنلاند، مجارستان، تایلند و اندونزی قرار دارد و مکزیک نیز تا سال 2020 این مدل از محصولات بنز را به تولید می رساند. این کلاس از بنز در دو مدل هاچ بک و سدان به تولید می رسد و در نسخه های غیرAMG در 7 تیپ با پیشرانه 1.3 تا 2 لیتری توربو و بازه قدرتی 107 ا 221 اسب بخار قدرت به تولید می رسد. گیربکس های قابل ارائه روی مرسدس بنز A کلاس نیز در سه مدل 6 سرعته دستی، 7 سرعته دو کلاچه و 8 سرعته دو کلاچه قابل عرضه است.

 

 در سال 1383 در قسمت کوچکی از گروه صنعتی ایران خودرو شرکت کوچکی به نام تـــاپ خودرو تاسیس شد. هدف اصلی از تاسیس این شرکت مونتــاژ محصولات شرکت مرسدس بنز بود. این شرکت پس از جذب پرسـنــل مورد نیاز ، این افراد را برای تعلیم به دوره های آموزشی در سایت های مختلف تولید بنز اعزام کرد. در سال 1385 اولین محصول این شرکت کوچک با نظارت کامل تیم های کنترل کیفیت دایــــملر از خط تولید خارج شد. ایــن خـــودرو یک دستگاه بنز مدل E 350 الگانس نقره ای بود. با تولید این بنز صنعت خودرو سازی داخلی به افتخار جدیدی دست یافت که آن هم تولید مرسدس بنز در داخل کشور بود. تاپ خودرو تا به امروزه محصولاتی همچون E200 کمپرسور ، E 280 ،  E 350 را به بازار ایران ارائه نموده است.

 


نظرات