1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. افزایش 25 درصدی قیمت روغن‌موتور

افزایش 25 درصدی قیمت روغن‌موتور

9 خرداد 1401
  • 2

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت انواع روغن موتور را صادر کرد و به دنبال آن، انجمن پالایشگاه داران روغن سازی، قیمت این محصولات را 25 درصد افزایش داد. براساس نامه ای که روز گذشته، 8 خردادماه، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی از سوی انجمن پالایشگاه داران روغن سازی دریافت کرد، قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی  افزایش یافت. 

 

گویا رقم درخواست شده توسط تولیدکنندگان برای جلوگیری از زیاندهی بیشتر از 25 درصد بوده که سازمان حمایت با 25 درصد از این میزان موافقت کرده است که به خاطر افزایش هزینه های تولید مانند افزایش قیمت لوبکات، نرخ ارز و به دنبال آن، مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته بندی و هزینه هایی از این قبیل ذکر شده است.

 

درحالی که در نامه منتشر شده، میزان 25 درصدی افزایش قیمت ذکر نشده است، با بررسی اسناد موجود در سازمان بورس می توان دریافت که این افزایش قیمت، 25 درصد را شامل می شود که به جهت جبران زیان‌دهی های قبلی لحاظ شده است. جزئیات دریافت مجوز، در سند ذیل قابل مشاهده است.

 

افزایش 25 درصدی قیمت روغن‌موتور 2.jpg

 

 

منبع ایسنا


نظرات

  • vahid vahid (9 خرداد 1401 ساعت 20:51)

    یادمون رفته بود به هر حال روغن ،روغنه باید گرون شه

  • فرشاد فرشاد (9 خرداد 1401 ساعت 20:25)

    متاسفانه به گفته دولت قرار بر این بود فقط چند قلم اجناس گرونتر بشه ولی خیلی ارام و بیصدا همه رو دارند مجوز میگیرند به بهانه اینکه مواد اولیه گرونترتهیه میشه وقیمتهارو تغییر میدن