1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جنرال موتورز با وجود کمبود بودجه از تویوتا پیشی گرفت

جنرال موتورز با وجود کمبود بودجه از تویوتا پیشی گرفت

12 تیر 1401
  • 0

شرکت جنرال موتورز در فروش خودرو در سه ماهه دوم، با وجود کمبود مداوم تراشهT اختلالات زنجیره تامین و کاهش توانایی خودروسازان برای پاسخگویی به تقاضای موجود از تویوتا موتور پیشی گرفت.

جنرال موتورز که سال گذشته برای اولین بار از سال 1931 به عنوان رهبر فروش ایالات متحده، جای خود را به تویوتا داده بود، اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ژوئن 582 هزار و401 دستگاه خودرو فروخته است که 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
تویوتا که یکی از بیشترین خودروسازان آسیب‌دیده در سال جاری به علت اختلالات زنجیره تأمین و قرنطینه‌های ناشی از کووید-19 در چین بوده است، 531 هزار و 105 دستگاه خودرو را فروخته که به معنی کاهش 22 درصدی  محصولات است.

صنعت خودروی ایالات متحده در تلاش است تا با تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای جدید هماهنگی داشته باشد.

جنرال موتورز اعلام کرده است که حجم عمده فروشی خودرو در سه ماهه دوم تحت تاثیر کمبود مداوم تامین نیمه هادی و سایر اختلالات زنجیره تامین عمدتا در ماه ژوئن قرار گرفته است؛ با این حال، خودروسازی دیترویت چشم‌انداز سود کل سال خود را حفظ کرد، زیرا انتظار دارد این خودروها را قبل از پایان سال به نمایندگی‌ها بفروشد.

این شرکت امیدوار است که درآمد خالص سه ماهه دوم 1.6 تا 1.9 میلیارد دلار باشد که کمتر از انتظارات تحلیلگران 2.56 میلیارد دلاری است.
در این میان، جنرال موتورز بیش از 7300 خودروی الکتریکی از جمله وانت GMC هامر را در سه ماهه فروخته است و قرار است تولید آن در نیمه دوم به تدریج افزایش یابد.

طبق گفته های Cox Automotive، انتظار می رود این شرکت بیشترین خودروهای جدید را در سه ماهه به فروش برساند، زیرا اختلالات در سطح صنعت موجودی دیگر خودروسازان بزرگ را کاهش می دهد.

شرکت هیوندای موتور کره جنوبی (005380.KS) فروش سه ماهه 184191 خودرو را گزارش کرد که 23 درصد کاهش داشت.

طبق گزارش Cox Automotive، شرکت فورد موتور که روز سه شنبه گزارش می دهد، انتظار می رود فروش سه ماهه خود را افزایش دهد، زیرا موجودی های خود را بهتر از سایرین مدیریت کرده است و همچنین در حال بهبودی از مشکلات سال گذشته است.

کاکس اضافه کرد که شرکت تسلا  تنها برند بزرگی خواهد بود که فروش خود را در نیمه اول سال افزایش می دهد.

بر اساس داده‌های Wards Intelligence، فروش خودروهای جدید در ایالات متحده در ماه ژوئن به 1.13 میلیون دستگاه با نرخ فروش سالانه 13 میلیون رسید.

ناظران صنعت نگران تأثیر بالقوه تورم بالای چند دهه ای و افزایش قیمت بنزین بر صنعت خودرو هستند، اگرچه آنها اشاره می کنند که تقاضا در حال حاضر قوی است؛ این یعنی وضعیتی غیرعادی.

به نظر می‌رسد در حال حاضر، مانع بزرگ‌تر برای افزایش فروش خودرو، کمبود خودرو و کامیون در سطح صنعت بوده که منجر به پیش‌بینی‌ کاهش فروش سال توسط تحلیلگران شده است.

 
منبع رویترز


نظرات