1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. پیش از شروع طراحی هر سایتی چه مراحلی باید طی شود؟

پیش از شروع طراحی هر سایتی چه مراحلی باید طی شود؟

26 دی 1401
  • 0

پیش از شروع طراحی هر سایتی چه مراحلی باید طی شود؟
مراحل طراحی وب سایت حرفه ای از خرید دامنه آغاز می‌شود و با طی کردن مراحلی مانند دریافت گواهی ssl، انتخاب هاست مناسب، به سخت‌ترین مرحله، یعنی طراحی رابط کاربری و پیاده‌سازی آن با استفاده از برنامه‌نویسی می‌رسد.
 

هر وب‌سایت، زبان طراحی منحصربه‌فرد خود را باید داشته باشد تا هم برند شما را به‌صورتی بهتر در ذهن کاربرانتان قرار دهد و هم خدماتتان را در ساده‌ترین شکل ممکن به کاربرانتان ارائه دهید. در واقع، وب‌سایتتان نشان‌دهنده هویتتان است؛ پس باید در طراحی قسمت به قسمت آن دقت و ظرافت کافی را به‌خرج دهید.
تقریبا همه ما با اهمیت طراحی مناسب برای وب‌سایت و برنامه‌نویسی خوب و منطقی آن آشنایی داریم و می‌دانیم که مراحل طراحی وب سایت چیست، اما آیا می‌دانید که پیش از طی این مراحل باید چه کارهایی را انجام داد؟ برای دریافت پاسخ این سوال، با ما همراه باشید.

انتخاب نام و خرید دامنه مناسب
کار اول پیش از طی کردن مراحل طراحی وب‌سایت، انتخاب دامنه مناسبت است. دامنه، همان نام وب‌سایتی به حساب می‌آید که قصد دارید آن را طراحی کنید. در واقع، یک فرد با تایپ کردن نام دامنه در مرورگر خود به وب‌سایت شما دسترسی پیدا خواهد کرد. 

 

2.jpg
 
تمامی کامپیوترهایی که در سراسر اینترنت وجود دارند، با استفاده از یک رشته عددی که در بیشترین حالت دارای 12 عدد است، به یک‌دیگر معرفی می‌شوند. حفظ کردن این رشته عددی برای افرادی که قصد دارند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند سخت است، پس دامنه‌ها به وجود آمدند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید دسترسی راحت‌تری برای وب‌سایتتان را فراهم آورید.
قبل از خرید دامنه، باید با یک‌سری از ویژگی‌های مهم آشنا باشید. شما باید در مرحله اول سادگی را در انتخاب نام دامنه رعایت کنید و پس از آن به سراغ موارد مهم‌تری مانند نگارش، برندسازی خوب و مواردی از این دست بروید.
خرید دامنه خوب یکی از اصلی‌ترین مواردی است که گوگل با استفاده از آن به وب‌سایت شما امتیازدهی می‌کند. هرچقدر که به سراغ خرید دامنه‌ای ساده و کوتاه‌تر بروید، گوگل امتیاز بیشتری را به وب‌سایت شما خواهد داد. با قراردادن این امتیاز در کنار دیگر معیارهای امتیازگیری از گوگل، سایت شما در جایگاه بالاتری در موتور جستجو این شرکت قرار خواهد گرفت.
در زمان خرید دامنه، شما باید به پسوند آن هم توجه کنید. پسوند دامنه همان چیزی است که شما در انتهای نام یک وب‌سایت می‌زنید که انواع مختلفی مانند .ir، .com، .net و... دارد.
این پسوندها به نوعی بیان‌گر نوع وب‌سایت شما هستند. یعنی پیش از طی کردن مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، بهتر است که به سراغ پسوندی مانند .shop، .biz یا دیگر پسوندها برای دامنه‌ که برای این کار طراحی شده‌اند، بروید.


 انتخاب شرکت هاستینگ مناسب
اگر بخواهیم که هاست را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که هاست‌ها دربردارنده دیتابیس (پایگاه داده) و اطلاعات وب‌سایت شما هستند. هاست، یک سرور است که ارائه‌دهنده دراختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با استفاده از آن وب‌سایتتان را در دنیای اینترنت قرار دهید.

 

3.jpg
 
پس از خرید دامنه و قبل از دریافت گواهی ssl که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، هاست مناسب یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید شما در انتخاب آن دقت لازم را به‌خرج دهید. زمانی که شما هاستی مناسب را برای وب‌سایتتان تهیه می‌کنید، سرعت و عملکرد آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و کاربرانتان به راحتی این موضوع را درک می‌کنند.
انتخاب هاست مناسب تنها بر نوع وب‌سایتی که قصد دارید بسازید تاثیر نمی‌گذارد؛ بلکه بر عملکرد وب‌سایتتان در طول مسیر هم تاثیر خواهد گذاشت. امنیت و سئو دو عنصر بسیار حیاتی هستند که بسیاری از وب‌سایت‌ها در این زمینه‌ها مشکلات فراوانی دارند و با انتخاب یک هاست مناسب تا حدودی می‌توان آن‌ها را درست کرد.
یکی دیگر از معیارهایی که در زمان خرید یک هاست باید به آن توجه کنید، آپ‌تایم وب‌سایتتان است. برای آن دست از افرادی که با این اصطلاح آشنایی ندارند، باید بگوییم که آپ‌تایم، همان روشن بودن همیشگی و در دسترس بودن سرورتان است.
شرکت‌های برتر ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ، معمولا سرورهایی را دراختیارتان قرار می‌دهند که آپ‌تایم بسیار خوبی دارند. همچنین این شرکت‌ها همیشه دارای پشتیبانی 24 ساعته هستند و تلاش می‌کنند که مشکلات مشتریان خود در این زمینه را برطرف کنند.
پس، با توجه به چیزهایی که در پاراگراف‌های بالا گفتیم، پس از خرید دامنه و پیش از دریافت گواهی ssl برای آن، باید به سراغ هاستی بروید که دارای سرعت مناسب، آپ‌تایم بالا، موقعیت جغرافیایی خوب، امنیت عالی و مواردی از این دست باشد.


خرید ssl
به زبان ساده، گواهی ssl یک کد است که روی هاست شما قرار می‌گیرد و امنیت ارتباطات آنلاین را بالاتر می‌برد. در زمانی که یک فرد قصد دارد تا با استفاده از مرورگر خود با وب‌سایت ایمن شما ارتباط برقرار کند، گواهی ssl ارتباطی رمزگذاری شده را برای او فعال خواهد کرد. این کار درست مانند مهر و موم کردن یک نامه قبل از ارسال آن است.
 
گواهی ssl همچنین باعث افزایش اطمینان به وب‌سایت شما خواهد شد؛ چونکه گواهی ssl دارای اطلاعات شناسایی است که برای ارتباط ایمن بسیار مهم هستند. در زمانی که درخواست خود را برای دریافت گواهی ssl ارسال می‌کنید، یک شرکت شخص ثالث اطلاعات سازمانی شما را تایید و یک گواهی منحصربه‌فرد با آن اطلاعات را برای شما صادر می‌کند.
کل این فرایند به نوعی همان احراز هویتی است که هر فردی باید برای اتصال به وب‌سایت شما در اختیار داشته باشد. اگر شما از کاربران خود می‌خواهید که یک‌سری از اطلاعات حیاتی، مانند اطلاعات مربوط به کارت اعتباری، داده‌های شخصی یا حتی اطلاعات پزشکی را در وب‌سایتتان وارد کنند، باید امنیت کافی را برای ارتباطات آن‌ها فراهم آورید.


جمع‌بندی
ما در این مقاله با مواردی مانند خرید دامنه، انتخاب بهترین هاست برای وب‌سایتتان و خرید گواهی ssl آشنا شدیم و فهمیدیم که هر کدام از آن‌ها چه جایگاه مهمی دارند. طراحان و توسعه‌دهندگان وب‌سایت به‌خوبی با اهمیت هر کدام از موارد گفته شده آشنایی دارند و همواره در تلاشند تا تمامی آن‌ها را پیاده‌سازی کنند.
آیا شما هم با اهمیت تمامی موارد گفته شده آشنایی کافی را داشتید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع


نظرات