1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. نمونه های نهایی سوبا M4 به دفتر مرکزی فردا موتورز رسید

نمونه های نهایی سوبا M4 به دفتر مرکزی فردا موتورز رسید

9 اسفند 1401
  • 0

به تازگی شرکت فردا موتورز تولید اولیه سوبا M4 را با نشان تجاری FMC آغاز کرده و حال نمونه های نهایی این خودروی لوکس خانوادگی را به دفتر مرکزی خود آورده است. آن طور که مشخص است، بزودی این خودروی 7 نفره پس از پایان تست های فنی به فروش خواهد رسید.

سوبا M4 فردا موتورز در کلاس خودروهای خانوادگی و یا کراس اوورهای تورینگ قرار می گیرد. چیدمان صندلی ها و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو سبب شده است تا  فعلاً سوبا M4 لوکس ترین خودروی صفر کیلومتر بازار ایران باشد. حضور نسخه های نهایی این خودروی جدید این احتمال را می دهد که بزودی عرضه M4 توسط فردا موتورز آغاز شود. در حال حاضر هم برخی نمایندگی های این خودروساز خصوصی، سوبا M4 را برای بازدید عمومی در شوروم های خود قرار داده اند. نمونه های پلاک گذر موقت سری آزمایش فنی این خودرو هم نشان می دهد که احتمالاً بزودی مجوز شماره گذاری رسمی برای M4 صادر شود.

photo_2023-02-27_18-02-15.jpg

سوبا M4 فردا موتورز که با نشان تجاری FMC به بازار می آید، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر 4A91 میتسوبیشی شنیانگ مجهز است که 195 اسب بخار قدرت را با گشتاور 285 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) ساخت کمپانی مگنا گروه گتراک است و توان را به چرخ های جلوی M4 می رساند. این خودرو وزن خالص نزدیک به 1.7 تن را دارد و می تواند با این قوای محرکه، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در شرایط ایده آل در کمتر از 11 ثانیه ثبت کند.

سبک طراحی سوبا M4 فردا موتورز هم به شکلی است که در کنار نمادهای لوکس در بدنه و گرافیک چراغ ها، اصولی متفاوت در پلتفرم دارد و با فاصله محوری 2900 میلی متر، بیشترین فضای کابین را میان خودروهای صفر کیلومتر در اختیار سرنشینان می گذارد. نکته مهم این است که به دلیل فاصله محوری و سبک قرارگیری سیستم تعلیق تویست بیم در بخش عقب، M4 سواری نرمی را به نسبت رقبای هم قیمت دارد.

photo_2023-02-27_18-02-20.jpg

8 کیسه هوای 12 نقطه ای (دو کیسه هوای جلو، دو کیسه هوای پرده ای سرتاسری، دو کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای جانبی عقب) سقف پانوراما، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار پیشگیری از برخورد اجسام متحرک، فرمان کمکی برقی، تنظیم حالت رانندگی، تهویه اتوماتیک با پنل مستقل ردیف عقب، نورپردازی کابین، جلو آمپر دیجیتال و یکپارچه با مالتی مدیا، دوربین 360 درجه، سردکن و گرمکن اتوماتیک صندلی های ردیف اول و دوم، صندلی های برقی ردیف اول و دوم، ماساژور 8 نقطه ای راننده، اخطار برخورد از جلو، سامانه استارت استاپ هوشمند، تنظیم ستون فرمان در چهار جهت، کروز کنترل، نوردهی کاسه چراغ ها در تقاطع، فناوری ELD چراغ ها، میز تاشو برای سرنشینان ردیف دوم، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های تاشو ردیف سوم و... از جمله امکانات سوبا M4 فردا موتورز است.

با توجه به سرعت پیشرفت سوبا M4 در شرکت فردا موتورز، احتمال دارد تا بزودی اولین بخشنامه فروش لوکس ترین خودروی صفر کیلومتر بازار اعلام شود.



نظرات