1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن زیر تیغ تحقیقات حقوق بشری در چین!

فولکس واگن زیر تیغ تحقیقات حقوق بشری در چین!

10 تیر 1402
  • 0

با فشار سهامداران و فعالان حقوق بشری، شرکت فولکس واگن تحقیقات خود را در مورد استفاده از نیروی کار اجباری در کارخانه هایش در چین آغاز می کند.

اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس واگن هفته گذشته اعلام کرد که این تحقیقات توسط موسسه ای مستقل در اولین فرصت انجام خواهد شد.

به گزارش BBC، یک روز پیش از اظهارنظر بلوم، یک موسسه غیرانتفاعی به نام «مرکز اروپایی حقوق قانون اساسی و حقوق بشر» از فولکس‌‌‌واگن، مرسدس بنز و ب‌‌‌ام‌‌‌و به دادگاه شکایت کرد. این موسسه سه‌ خودروساز آلمانی را متهم کرده است که در فعالیت‌‌‌ هایشان در استان سین‌‌‌کیانگ از کارگرانی استفاده می‌کنند که برخلاف میلشان در کمپ‌‌‌ های کار اجباری نگهداری می‌‌‌شوند.

این شکایت براساس قانونی تنظیم شده است که در ابتدای سال ۲۰۲۳ در آلمان تصویب شد. براساس این قانون، شرکت‌های بزرگ آلمانی باید رعایت حقوق بشر و میزان آلوده‌‌‌ شدن محیط‌ زیست را در فعالیت‌‌‌ هایشان بررسی و به مسائل مربوط به این دو موضوع رسیدگی کنند.در شکایتی که علیه فولکس‌‌‌ واگن تنظیم شده، آمده است: «همین که کارخانه در شهر اورومچی است، کافی است تا احتمال استفاده از کارگران اویغور افزایش یابد.» فولکس‌‌‌ واگن پیش از این می‌‌‌گفت که شرکت سایک، شریک چینی کارخانه، با تحقیق و تفحص مستقل موافق نیست و فولکس‌‌‌واگن هم بدون توافق سایک امکان فرستادن بازرسان مستقل را ندارد. بلوم حالا گفته که مذاکراتش در این باره با سایک «ثمربخش» بوده است.



نظرات