1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. کیا K5 رونمایی شد؛ اپتیمای جدید در ایران + ویدیو

کیا K5 رونمایی شد؛ اپتیمای جدید در ایران + ویدیو

28 آذر 1402
  • 0

صبح امروز شرکت کوشا خودرو عرضه کنندخه جحدید محصولات کیا در ایران، با برگزاری مراسمی در محل شوروم مرکزی این شرکت واقع در جاده مخصوص، اقدام به رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی کیا K5 کرد.

کیا K5 در واقع همان نسل جدید اپتیما است که با کد اتاق DL3 شناخته می شود. این نسل از اپتیما برای نخستین بار در سال 2019 در کره جنوبی معرفی شد و کیا با حذف نام اپتیما، سدان متوسط جدید خود را K5 نامید.

با آزادسازی واردات خودرو به ایران، شرکت کوشا خودرو فعالیت خود را به عنوان نمایندگی جدید کیا آغاز کرد. این شرکت در ابتدا محصولاتی نظیر کیا سلتوس، سونت و سراتو را معرفی کرد. سپس امروز در مراسمی که در شوروم مرکزی این شرکت در کیلومتر 4 جاده مخصوص برگزار شد، کوشاخودرو کیا K5 را به عنوان محصول وارداتی جدید خود معرفی کرد.

3.webp

کیا K5 وارداتی کوشاخودرو مجهز به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی MPi است که توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود.

در نگاه اول این پیشرانه برای K5 مقداری ضعیف به نظر می رسد. با این حال باید توجه کرد که این پیشرانه ضمن هماهنگی بسیار بالا با گیربکس 6 دنده AT، یکی از کم استهلاک ترین موتورهای موجود در بازار ایران است که لوازم یدکی آن نیز به سادگی یافت شده و حساسیت پایینی به کیفیت سوخت دارد.

دیگر نکته مثبت درباره سدان خانوادگی کیا، سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است.

5.webp

با توجه به محدودیت 20 هزار دلاری برای واردات خودرو، شرکت کوشاخودرو ناچار به واردات یکی از لوآپشن ترین نسخه های K5 شده؛ تریم LX.

اپتیمای LX تریم پایه اپتیما 2023 است و موارد ذیل تنها امکانات رفاهی موجود در این خودرو محسوب می شوند:

شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک، آینه های تاشونده برقی  گرمکن دار، چراغ های جلو LED، اتولایت، ایربگ راننده و سرنشین جلو (2 ایربگ)، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل، درایو مود، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی های پارچه ای با تنظیم دستی، مانیتور اندرویدی 8 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو.

4.webp

کوشا خودرو هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه K5 به بازار نتشر نکرده است. با این حال با توجه به قیمت جهانی این خودرو، انتظار می رود K5 با قیمت حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شود. همچنین عرضه محدود این خودرو باعث بوجود آمدن قیمت های نجومی در بازار آزاد خواهد شد!

2.webp

منبع Car.ir


نظرات