1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. ورود کیا EV5، کراس اوور برقی کره ای در ایران توسط کوشا خودرو

ورود کیا EV5، کراس اوور برقی کره ای در ایران توسط کوشا خودرو

20 تیر 1403
  • 0

با اعلام شرکت کوشا خودرو، واردکننده جدید محصولات کیا کره جنوبی در ایران، این شرکت قصد دارد وارد بازار خودروهای برقی شود.

کیا EV5، کراس اور برقی جدیدی است که توسط کوشا خودرو به ایران وارد شده و در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

کیا EV5 جدیدترین محصول از لاین آپ EV کیا است که در سال 2023 رونمایی شده و به بازارهای جهانی عرضه می شود. این خودرو یک کراس اور برقی شهری است که در کارخانه یانچنگ کیا در کشور چین مونتاژ می شود.

1.webp

نگاهی به مشخصات فنی کیا EV5

کیا EV5 از یک موتور تمام الکتریکی بهره می برد که توانایی تولید 217 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 64.3 کیلووات ساعت بهره می برد.

سیستم تعلیق کیا EV5 در محور جلو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب از تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. وزن خالص آن نیز 1870 کیلوگرم است.

2.webp

نگاهی به امکانات و آپشن های کیا EV5

با وجود محدودیت های کمتر برای واردات خودروهای برقی، کراس اور برقی وارداتی جدید کوشا خودرو را همچنان نمی توان خودرویی پرآپشن توصیف کرد.

امکانات ایمنی شاخص این خودرو مواردی نظیر 6 ایربگ، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC، سیستم هشدار ترمز اضطراری ESS،  سیستم مدیریت پایداری خودرو VSM و کروز کنترل آداپتیو هستند.

از امکانات رفاهی شاخص کیا EV5 نیز می توان به مواردی نظیر کی لس استارتر، استارت موتور از راه دور، سانروف، چراغ جلوهای LED، سنسور نور و دوربین دنده عقب  اشاره کرد.

4.webp

قیمت کیا EV5

کراس اور کیا EV5 برقی با قیمت 28 هزار و 400 یورو وارد گمرکات ایران خواهد شد. با توجه به تعرفه بسیار پایین واردات برقی ها، قیمت ریالی این خودرو افزایش عجیبی نسبت به قیمت دلاری آن نخواهد شد.

عرضه این خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی و برقی صورت خواهد گرفت.

منبع Car.ir


نظرات