1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ارایه پیشنهادات عجیب از طرف خودروسازان به ثبت‌نام کنندگان

ارایه پیشنهادات عجیب از طرف خودروسازان به ثبت‌نام کنندگان

12 آذر 1397
  • 10

ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی کرد؛ اکنون خودروسازان به متقاضیان پیشنهادات عجیب و غریب می‌دهند.

اگر چه ولع خودروسازان برای دریافت پول از دست مردم به بهانه ثبت نام های مدت دار از ابتدا هم فرجام خوشی را نمودار نمی کرد اما اکنون خودروسازان به متقاضیانی که موعد تحویل خودرویشان ماه هاست گذشته است، پیشنهادات عجیب و غریب می دهند.

 ارایه پیشنهادات عجیب از طرف خودروسازان به ثبت‌نام کنندگان

خودروسازان باز هم از یک آزمون دیگر در فروش محصولاتشان مردود شدند؛ همان هایی که با ولع بسیار طرح های پی در پی فروش خودرو را رونمایی می کردند و تلاش داشتند تا با سوءاستفاده از وضعیت بد بازار، هیجانات کاذب، نقش آفرینی دلالان و نااطمینانی مردم از آینده قیمت خودرو، مردم را به سمت خرید خودروهای خود ترغیب کنند و سناریوی تکراری خود را با استفاده از فراموشی مردم نسبت به عملکرد قبلی خودروسازان، پیاده سازی نمایند.

بارها و بارها خودروسازان ثبت نام هایی را انجام داده و وقتی پای عمل رسیده، بدعهدی کرده اند؛ این هم تنها مختص یکی از آنها نیست، بلکه هم ایران خودرو و هم سایپا بار دیگر از اعتماد مشتریان که البته به دلیل انحصاری بودن بازار و عدم رقابت در آن چاره دیگری جز اعتماد به آنها نداشتند، سوءاستفاده کرده و بازار را با خیل عظیمی از افرادی مواجه کرده اند که اکنون موعد تحویل خودروهایشان رسیده اما دست شان به جایی بند نیست و از سوی خودروساز پیشنهادات عجیب و غریب می شنوند؛ افرادی که به امید دریافت خودرو با نرخ های نظارت شده در طرح های ثبت نامی رنگارنگ خودروسازان شرکت کرده اند، و اکنون با فرا رسیدن موعد تحویل خودروهایشان، دستشان به جایی بند نیست و باید فرمانبردار خودروسازان باشند؛ چاره ای هم ندارند چرا که عموما مفاد قراردادهای پیش خرید به صورت یکسویه و با ترفندهای حقوقی به نحوی تنظیم می شود که جایی برای شکایت و یا احقاق حق خریدار باقی نمی ماند.

متاسفانه سازمان به اصطلاح حامی مردم یعنی سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در هیچ کجای این قراردادها نقش آفرین نیست و به نظر می رسد تنها به یک سازمان نمادین در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده است.

تعداد بسیاری از خریداران خودرو که قراردادهایی را با خودروسازان دارند این روزها با مراجعه به نمایندگانی های فروش با در بسته مواجه می شوند و بعضا پیشنهادات عجیب و غریبی از آنها می شنوند به نحوی که حتی با تهدید از سوی برخی مدیران صنعت خودرو مواجه شده و با برخوردهای شدید حراستی از دفتر آنها بیرون رانده می شوند.

یکی از خریداران خودرو در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروی خود را باید تا مهرماه امسال تحویل می گرفته است، گفت: در مراجعات مکرر به نمایندگی فروش با این جمله مواجه شدم که اگر خودرو را نیاز دارم، می توانم آن را بدون قطعاتی مثل ایربگ یا بالابر برقی تحویل بگیرم و در قبال آن رضایت خود را از خودروساز اعلام نمایم، این در شرایطی است که در مفاد قرارداد چنین برخورد یک طرفه ای دیده نشده است.

وی افزود: ایربگ از جمله قطعات ایمنی الزامی یک خودرو به شمار می رود اما مشخص نیست که خودروساز با چه مجوزی چنین تحویلی را مجاز می داند، ضمن اینکه آیا سازمان ملی استاندارد در جریان چنین برخوردهایی هست؟

به گفته این خریدار خودرو، در برخی نمایندگی ها مردم به خصوص آنهایی که از خودروی ثبت نامی به عنوان ابزار کار استفاده می کنند با اخذ رضایتنامه خودروی بدون ایربگ هم تحویل می گیرند چرا که فرد برای گذران زندگی ناچار به تحویل گرفتن چنین خودرویی است؛ اما مشخص نیست سازمان ناظر بر عملکرد خودروسازان چه نظارتی بر این فرآیند دارد.

یکی دیگر از مشتریان صنعت خودرو با بیان اینکه خودروی خود را باید ماه ها پیش از خودروساز تحویل می گرفته است، در گفتگو با مهر گفت: مراجعات مکرر مردم به نمایندگی های خودروسازان عمدتا بدون پاسخ باقی می ماند، به خصوص اینکه مفاد قرارداد آنقدر یک سویه است که دست مشتری به هیچ کجا بند نیست، این در شرایطی است که معاونت بازاریابی و فروش خودروسازان هیچ پاسخ مشخصی مبنی بر زمان تحویل خودرو به مشتریان نمی دهد.

وی افزود: وقتی نماینده فروش با اصرار مکرر مشتریان در عمل به تعهدات خود مواجه می شود، اعلام می کند که مشتری می تواند انصراف داده و سود ۱۰ درصدی دریافت نماید؛ در حالی که سود ناشی از دیرکرد خودروساز بسیار بالاتر از این ارقام است.

منبع مهر


نظرات

  • امیر امیر (13 آذر 1397 ساعت 10:20)

    در یک جمله ملت ساده ای هستیییییم از لحاظ فرهنگ و فهم و شعور هر چی میریم جلوتر بدتر میشیممم
    کجا بودیم به کجا رسیدیم
    وانگهی به قصه تلخی رسیدیم

  • فرزاد فرزاد (12 آذر 1397 ساعت 22:09)

    لطفا یه مقاله مقایسه‌ای مابین صنعت خودروسازی کره و پیشرفتش و صنعت خودروسازی؟! ایران و عقب موندگی و حیف و میل کردن سرمایه ملی و پایین آوردن عمدی ارزش پول ملی توسط دو غول بی شاخ و دم وطنی بنویسید$

  • حسن حسن (12 آذر 1397 ساعت 21:36)

    مملکت شده تماما رانت خواری و اون از ** کمتری که میاد و پول مردم رو به عنوان تحویل خودرو بعد از پانزده ماه تحویل میگیره باید یه نظارتی روی این فرآیند داشته باشه ولی اونم یه ***** مثل خود خودرو ساز که باید هموشون بلاخره یه سودی از این کار ببرن بعد نتیجش میشه اون آقا زاده ****** که میره کشور خارجی و میگه من کشورم رو نمیفروشم ولی اون به این فکر نمیکنه که با پول هزاران خانواده که دارن تو این کشور زندگی میکنن داره خوش گذارانی میکنه ولی اسمش رو میزارن ادامه تحصیل که... .

  • علیرضا علیرضا (12 آذر 1397 ساعت 20:01)

    ایران دیگر واقعا شده ********* خونه هرکس قانون خودش را پیاده میکند مگر این کارخانه های خراب شده خودرو تحت نظر دولت نیست ؟؟؟ بابا باورکنید این برنامه ها همش فیلم بازی خود ******** است که هر غلطی دلش میخواهد میکند خودروساز چیکاره است که خودسرانه عمل کند؟
    به خود آئید تا دیر نشده مردم را اذیت نکنید!!!!!

  • فرزاد فرزاد (12 آذر 1397 ساعت 19:21)

    این یعنی یک مسئول عاقل در اقتصاد کشور وجود نداره که متوجه وجود صنعت فاسد دلالی خودرو در کشور بشه یا اینکه اینه که ***** مثال گوسفندان هستند که باید به وقتش شیرشان دوشید و پشمشان چید و در آخر خونشان را ریخت،،، منتظر تائیدتم!

  • ali ali (12 آذر 1397 ساعت 17:33)

    قوطی پنیر روش نوشته 300 گرم ایا تا کنون وزنش کرده اید؟دستمال کلینیکس 100 برگ دولا 8000 تومن ایا تا الان شمارش کرده اید؟.قبض موبایل خدا تومن ایا تا کنون زمان و مکان تماس روبروتون را یاداشت کرده اید.؟گوشت و میوه و خوارو بار و کلیه اجناس امروز نسبت به زمان دلار 16000 تومن بالاتر رفته ایا تا کنون چنین بل بشویی در بازار دیده اید؟.ناظر این بازار فکر نکنم عمه یا خاله مان باشند ایا ناظری دلسوز تر از عمه و خالمون دیده اید؟

  • حیدر حیدر (12 آذر 1397 ساعت 14:23)

    آفرین بر این دیدگاه و نظر کارشناسانه.واقعا حرف دل ملت مظلوم ایران را زدید. تا کی حمایت از لگن سازان داخلی .

  • امیر امیر (12 آذر 1397 ساعت 14:12)


    با وجود همه منابع و معادن و نیرو و استعداد کار، حتی با بهانه تحریم باید از کره پیشرفته تر بودیم.
    حالا باید مسببین این عقب ماندگی و تلفات جانی و مالی، به اشد مجازات محکوم بشن.
    رفتاری که با اختلال گران سکه و اقتصاد شد را باید با خودروسازان نیز انجام داد. نه اینکه حتی بتوانند با پررویی تمام حرف از افزایش قیمت زباله های تولیدی خود بزنند.
    حتی مواد اولیه را هم هدر دادند با محصولاتشان. که بهتر است بجای اسم محصولات، از فضولات استفاده کنیم

  • جواد جواد (12 آذر 1397 ساعت 13:35)

    اینم پاداش کساییه که میگفتن اشغاله و نمیخریم ولی موقع ثبت نام برای سود شخصی تموم ظرفیتهای فروش رو میخریدن .

  • امیر امیر (12 آذر 1397 ساعت 13:29)

    خودروسازان حیله گری و حقه بازی رو به کمال رسوندند دیگه...
    همه ما مردم خواستار محاکمه و مجازات خودروسازان و حامیانشان هستند...