1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی کیا پیکانتو اتوماتیک

آخرین اخبار


بررسی کیا پیکانتو اتوماتیک

19 آبان 1393
  • 9
  • 16695

بررسی کیا پیکانتو

خودروسازان کره ای علاقه خاصی به ساختن خودروهای کوچک شهری دارند و کیا ‏نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیکانتو که در سگمنت ‏A‏ قرار می گیرد برای ‏خریداران جوانانی که اولین خودروی خود را می خرند بسیار جذاب خواهد بود. قسمت ‏جلوی پیکانتو از طراحی جدید سایر محصولات کیا سود می برد که در یک بدنه ‏کوچک و اسپرت تلفیق شده است. از نمای بغل خطی که از گلگیر عقب شروع شده از ‏درها گذشته و به گلگیر جلو ختم شده است و همچنین فرورفتگی قسمت پایین درها، ‏طرحی جذاب به آن بخشیده است. بارزترین ویژگی طراحی در نمای عقب طرح ‏بومرنگ مانند چراغها و شیشه بزرگ عقب است.‏

 

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

موتور و گیربکس

زیر کاپوت پیکانتو موتوری با حجم 1.25 لیتر مجهز به سیستم زمانبندی متغیر ‏سوپاپ ‏CVVT‏ قرار گرفته است که 85 اسب بخار قدرت و 120 نیوتن متر گشتاور ‏تولید می کند. این قدرت از طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل ‏می شود. با وجود اینکه پیکانتو در زمینه شتاب و حداکثر سرعت رکورد قابل توجهی از ‏خود ثبت نمی کند ولی برای رانندگی در شهر چابکی لازم را دارد. در جاده نیز پیکانتو ‏سریع و چالاک احساس می شود. ولی به خاطر حجم کم و گشتاور ضعیف هنگام ‏سبقت گیری ها باید پیشرانه را تحت فشار قرار دهید که تا حدی در مصرف سوخت ‏تاثیر منفی میگذارد. کیا ادعا می کند که شتاب صفر تا صد پیکانتو با این گیربکس ‏‏13.4 ثانیه است ولی در تست عملی در روسیه رقمی بهتر از 14.6 ثانیه به دست ‏نیامد که تا حدودی به خاطر تعداد دنده های کم گیربکس و ضرایب نسبتا بلند آن ‏است که باعث هدر رفتن گشتاور موتور می شود. بنابراین اگر دنبال رانندگی اسپرت ‏هستید بهتر است سراغ خودرویی مانند مزدا 2 بروید. ولی رقم ادعایی کیا در مورد ‏حداکثر سرعت مبنی بر 163 کیلومتر در ساعت در تست عملی تایید شد.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

کابین و امکانات

لرزش و نفوذ صدا برای خودرویی در این کلاس بسیار خوب است و تقریبا از بیرون ‏صدایی به داخل کابین آن نفوذ نمی کند. با اینکه ممکن است در نگاه اول داخل ‏کابین پیکانتو ساده به نظر برسد ولی در این کابین کوچک امکانات وسیعی گنجانده ‏شده است. 6 ایربگ برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ترمز ‏ABS، سیستم ‏کنترل هرزگردی و سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر امکانات آن هستند. برخی از ‏این امکانات تا به حال در خودروهای سگمنت ‏A‏ دیده نشده است. پیکانتو مانند ‏برادران بزرگتر خود از چراغ های ‏LED‏ بهره می برد. یکی از ویژگیهای پیکانتو که ‏مورد توجه خانمهای جوان قرار می گیرد نصب آیینه آرایش بزرگ در سمت راننده ‏هست. هنگامی که داخل پیکانتو قرار می گیرد آن را بسیار بزرگتر از آنچه که از بیرون ‏تصور کرده اید می یابید که تا حدی به خاطر طراحی جذاب و خوب کابین است. ‏کیفیت ساخت داخل آن گرچه خوب است ولی در حد اروپایی ها نیست. در عقب ‏خودرو فضای کافی برای افراد بلند قد وجود دارد و با توجه به نوع باز و بسته شدن ‏درها و میزان باز شدن آنها سوار و پیاده شدن به راحتی صورت می گیرد. متاسفانه ‏فضای صندوق بار 200 لیتر بیشتر نیست ولی برای خرید هفتگی کافی است. ‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

سواری و هندلینگ

فرمان هیدرولیک این خودرو نرمی مناسبی دارد و در خارج از شهر حس و واکنش ‏خوبی از خود نشان نمی دهد. مقداری بادی رول (تکان خوردن و نوسان اطاق) سر ‏پیچها وجود دارد ولی به لطف تایرهای ‏‎175/50R15‎‏ به همراه سیستم تعلیق مک ‏فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب، پیکانتو نه تنها به طور تحسین برانگیزی ‏ناهمواریهای سطح جاده را خنثی می کند بلکه سواری خوب و مطمئنی را ارائه می ‏دهد. البته اگر بخواهید سر پیچها پیکانتو را به چالش بکشید دچار کم فرمانی می شود. ‏تقسیم وزن به صورت 62.2 درصد در جلو و 37.8 در صد در عقب است. نباید ‏انتظار هندلینگی در حد مزدا 2 را از آن داشته باشید. پس فکر سریع راندن در پیچ و ‏خم های مسیر را با این خودرو از ذهن خود بیرون کنید.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

ایمنی و عملکرد ترمزها

کیا پیکانتو سال 2009 از موسسه یورو انکپ موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شد. ‏عملکرد ترمزهای پیکانتو در تست عملی نشان داد که می تواند پس از طی مسافت ‏‏40.8 متر از سرعت 100 کیلومتر به توقف کامل برسد. احساس پدال ترمز و ‏واکنش آن نیز قابل قبول است.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

نتیجه گیری

در پایان باید گفت اگر به دنبال یک خودروی شهری کوچک با مصرف پایین، کابین ‏نسبتا جادار و شتاب قابل قبول هستید پیکانتو گزینه مناسبی برای شماست. سواری ‏راحت، امکانات مناسب، عایق بندی خوب کابین نیز از دیگر مواردی هستند که ‏خریداران را به سمت پیکانتو سوق می دهند. ولی اگر بیشتر مصرف شما از خودرو در ‏جاده های خارج شهر است و شتاب و هندلینگ را به سواری و مصرف ترجیح می ‏دهید بهتر سراغ خودروی دیگری مانند مزدا 2 بروید.‏

بررسی کیا پیکانتو

بررسی کیا پیکانتو

نتایج تست عملی

شتاب 0 تا 100 کیلومتر

14.6 ثانیه

شتاب 0 تا 150 کیلومتر

41.5 ثانیه

مسافت 400 متر

19.5 ثانیه

مسافت 1000 متر

35.8 ثانیه

60 تا 100 کیلومتر در حالت Drive

8.9 ثانیه

80 تا 120 کیلومتر در حالت Drive

11.9 ثانیه

مسافت ترمز از سرعت 100 کیلومتر

40.8 متر

حداکثر سرعت تست شده

163.8 کیلومتر در ساعت

خطای کیلومترشمار

سرعت 100 = سرعت 95 کیلومتر واقعی


کیا پیکانتو

[poll]13[/poll] 






نظرات

  • کینگ بنز کینگ بنز (21 آبان 1393 ساعت 19:05)

    رنگ قسمت داخلی خودرو اصلا مناسب نیست مشکی بیشتر بهش میومد!!!

  • یوونتوس یوونتوس (21 آبان 1393 ساعت 18:26)

    یه سوال. چرا همه ی شرکت های خودروسازی الگوی شیارهای دنده اتوماتیکشون یکی نیست؟ اینجوری باعث سردرگمی راننده ها میشه!

  • لادیزایران لادیزایران (19 آبان 1393 ساعت 23:32)

    ممنون از اطلاع رسانی شما قیمت نمایندگی 59 میلیون ولی قیمت بازار 67 میلیون به ظاهر و مشخصات خودرو نمیاد که اینقدر خواهان داشته باشه
    همه از خودرو سازهای داخلی مینالند که پول رو میگیرند و بعدا ماشین رو تحویل میدهند لااقل شرکتهایی که خودرو را وارد میکنند به روز تحویل بدهند

  • محمدماجد محمدماجد (19 آبان 1393 ساعت 15:26)

    خوبه عالیه

  • با هوش با هوش (19 آبان 1393 ساعت 13:24)

    کسی که ماشین به این سایز میخره بهتره جاپونی بره که اصطحلاکشون تقریبا صفر هستش

  • امیدپ امیدپ (19 آبان 1393 ساعت 12:33)

    بین انتخاب کیا پیکانتو و هیوندای I20 موندم. البته اگر مزدا 2 تولید داشت و تو بازار فراوون بود اونو میخریدم اما بین این 2 تا نمیدونم کدوم بهتره؟

    صالح انصاری صالح انصاری (20 آبان 1393 ساعت 06:53)

    هیوندای i20 زمین تا آسمون فرق داره توی یه سگمنت هم نیستن آخه
    پس چطوری موندی اگه i20 هزینش زیاد نباشه برات از پیکانتو خیلی بهتره

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (20 آبان 1393 ساعت 17:19)

    با سلام خدمت اقا امید هیوندای i20 انتخاب بهتری نسبت به کیا پیکانتو می باشد البته اصولا مقایسه این دو کار اشتباهای می باشد چون i20 در سگمنت b قرار دارد ولی پیکانتو سگمنت a هیوندای i20 کابین بزرگتری دارد و در خارج از شهر و در جاده ها عملکرد بهتر ی دارد هندلینگ بالاتر و امکانات بیشتری هم نسبت به کیا پیکانتو دارد از نظر شتاب اولیه کیا پیکانتو با وجود موتور ضعیف تر به علت وزن پایینتر یه مقدار بهتر از i20 با موتور 1400عمل میکند البته در زمانی که دو خودرو دارای یک سرنشین باشند اما در سرعت های بالا و سبقت گیری در جاده و یا در زمان وجود بار و همچنین تعداد سرنشینان بیشتر قدرت بالاتر i20 برتری خودش را نشان میدهد

  • حسین معمار حسین معمار (19 آبان 1393 ساعت 10:22)

    این به اصطلاح پراید کره ای هاست...حالا اینجا قیمت جنسیس رو داره.البته اگه به 3 سال پیش برگردیم...