1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

27 مهر 1394
  • 0

ولوو با اعلام استراتژی گسترده خود در زمینه خودروهای پلاگین هیبرید و تکنولوژی‌های تمام‌الکتریک، تخم‌مرغ‌های زیادی را در سبد «الکتریسیته» گذاشته است. مدل‌های زیادی و از جمله یک مدل تمام‌الکتریکی برای ۲۰۱۹ در راه هستند و ولوو برنامه دارد تا در عرض ۲ سال،۱۰ درصد فروش جهانی‌اش را از طریق خودروهای الکتریکی تأمین کند.

ساختار تولید انعطاف‌پذیر (SPA) که در زیر پوسته ولوو XC90 مدل ۲۰۱۶ قرار گرفته، به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از پیشرانه الکتریکی را پشتیبانی کند و ولوو می‌گوید که مدل‌های جدید سدان بزرگ و لوکس S90 و نسل بعدی سری 60 شامل S60 و XC90، همگی‌ دارای نسخه‌های پلاگین هیبرید خواهند بود. وقتی این مدل‌های رسماً معرفی شوند، می‌توانیم یک تنظیم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همانند مدل هیبرید کنونی XC90 T8 تووین-انجین انتظار داشته باشیم.

این ساختار می‌تواند موتور ۲ لیتری سوپرشارژر و توربوشارژر را به صورت عرضی در بین چرخ‌های جلو جای دهد و در همین حال، یک فضای خالی در بین موتور و جلوی بدنه خودرو برای موتور الکتریکی فراهم است. در حالتی که پیشرانه پلاگین هیبرید ۴۰۰ اسب‌بخاری برای خودرو درنظر گرفته می‌شود، پیشرانه الکتریکی به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. SPA دارای یک سیستم تعلیق دو جناغی در جلو و یک سیستم انتگرالی در عقب است و به جز حالتی که از یک سیستم تعلیق گازی استفاده می‌شود، از یک فنربندی صفحه‌ای عرضی در عقب بهره می‌برد.

بسته باتری‌های ولوو XC90 T8 پلاگین هیبرید در زیر کنسول وسط قرار گرفته است و این در حالی است که خودروی تمام‌الکتریکی با پلتفرم SPA از محفظه موتور، کنسول وسط و بخشی از صندوق عقب برای باتری‌ها استفاده خواهد کرد. البته ولوو در رابطه با تعداد چرخ‌های متحرک مدل تمام‌الکتریکی ۲۰۱۹ تصمیمی نگرفته است، ولی مسئولان اجرایی ولوو می‌گویند که این مدل بر عملکرد و همین‌طور دامنه مسافت با استفاده از شارژ باتری تأکید خواهد داشت.

ولوو به‌تازگی ساختار کوچکتر تنظیم‌شونده کامپکت (CMA) را معرفی کرده است که بر اساس پلتفرم SPA ساخته شده و باز هم از هر دو نوع پیشرانه تمام‌الکتریکی و پلاگین هیبرید پشتیبانی می‌کند. مدل‌های کامپکت سری 40 ولوو از این پلتفرم استفاده خواهند کرد؛ پلتفرمی که با کمپانی مادر، جیلی نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

همچنین ولوو از گسترش سری مدل‌های پلاگین هیبرید خود خبر می‌دهد و بر این اساس، یک نسخه «تووین-انجین» و دیفرانسیل جلو درنظر گرفته است. تعهد ولوو برای الکتریسیته مستقیماً از سطوح بالای این کمپانی نشأت می‌گیرد؛ هاکان ساموئلسن (Håkan Samuelsson)، رئیس و مدیر عامل ولوو در این زمینه می‌گوید:

زمان آن رسیده که خودروهای الکتریک از حالت یک تکنولوژی نمایشی خارج شده و وارد جریان اصلی بازار شوند.

پیتر مرتنز (Peter Mertens)، معاون ارشد ولوو در تحقیقات و توسعه نیز با ارائه داده‌هایی که نشان می‌دهد مدل‌های هیبریدی ولوو بیش از ۵۰ درصد در حالت تمام‌الکتریکی رانندگی می‌کنند، از این موضوع حمایت می‌کند. وی در این رابطه توضیح می‌دهد:

ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مقایسه هزینه‌ها در برابر سود تولید خودروهای الکتریکی تقریباً مثبت شده است. تکنولوژی باتری‌ ارتقا یافته، هزینه‌ها در حال کاهش است و مقبولیت مدل‌های الکتریکی در بین جامعه دیگر با علامت سؤال روبرو نیست.

هر دو کانسپت سال گذشته ولوو، یعنی کانسپت کوپه و کانسپت استیت، از پیشرانه پلاگین هیبریدی تووین-انجین و همین‌طور، طراحی‌های زیبایی استفاده می‌کردند. با توجه به اینکه برنامه ولوو برای رساندن آمار فروش جهانی به ۸۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰ است، بدیهی است که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی تکنولوژی الکتریکی، به عنوان یکی از پایه‌های اصلی استراتژی آینده‌اش، انجام خواهد داد.

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

 برنامه های ولوو برای مدلهای هیبریدی و پلاگین در آینده

منبع پدال



نظرات