دانگ فنگ H30 کراس

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

183 KM/H
حداکثر سرعت
12.5 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
7.04 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6B Segment
وزن 81230 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 95
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1516
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2266.1 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 6751 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو 905w30 SM
روغن مناسب برای خودرو 2 9310w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 3 9610w40 SL
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 244
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلو 31مک فرسون
تعلیق عقب 32نیمه مستقل
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36183 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 3712.5 ثانیه
استاندارد آلایندگی 41یورو 4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی 433سال یا 60 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی دانگ فنگ H30 کراس
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده , سرنشین جلو و جانبی
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس
سیستم فرمان و هدایت پذیریهیدرولیک
نوع غربیلکهیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریصفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب / 4 عدد بلندگو + 2 عدد تیوتر
سیستم صندلیهای جلوراننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت
سیستم صندلیهای عقبصندلی های عقب تاشو
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی
سیستم شیشه هاشیشه بالابر های جلو و عقب برقی
سیستم های سقفسان روف برقی
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو ال ای دی کریستالی
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED دار
سنسورهای پیش فعالکامپیوتر سفری

پس از توقف تولید پژو 206 اتوماتیک، ایران خودرو در سال 1395 دانگ فنگ H30 کراس – Dongfeng H30 Cross جایگزینی برای آن و در کنار پژو 207 اتوماتیک به عنوان خودروی اتوماتیک اقتصادی تر از 207 عرضه کرد. در زمان عرضه اولیه، اچ 30 کراس قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان داشت.

 

ظاهر H30 کراس

 

موتور H30 کراس


اچ سی کراس بر روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده است؛ نمی توان H30 کراس را خودرویی به‌ روز دانست اما با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو، می توان آن را خودرویی بروز تر از سایر محصولات ایران خودر دانست. اچ سی کراس از پیشرانه ی آشنای Tu5 بهره می برد که مشترک با پژو 206 و 207 اتوماتیک است، اما به جای گیربکس AL4 مورد استفاده در خانوده پژو های اتوماتیک، یک جعبه دنده 4 سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن در زیر پیشرانه ی اچ سی کراس قرار گرفته است. جعبه دنده آیسین قرار گرفته بر روی این خودرو به لحاظ هماهنگی با پیشرانه، عملکردی بهتری نسبت به جعبه دنده AL4 از خود نشان می دهد. پاسخگویی گیربکس به درخواست های راننده با دقت بیشتری صورت می گیرد و تقه ها و داغ کردن زود هنگام که در گیربکس های AL4 رایج است، در رانندگی با H30 کراس به صورت محسوسی کمتر حس می شود؛ در مقابل امکان تعویض دستی(تیپ ترونیک) برای این جعبه دنده فراهم نیست در حالی سایر رقبا این امکان را برای راننده مهیا می کنند.

 

گیربکس h30 کراس

 

در رانندگی با H30 کراس شتاب اولیه کند و شتاب ثانویه نچندان خوب نظر را جلب می کند؛ در رانندگی با خودروی های این رده، شتاب عالی دور از انتظار است اما H30 کراس در مقابل رقبای خود نیز عملکرد ضعیف تری دارد. ترمز ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهند و در زمینه فرمان پذیری نیز H30 کراس مناسب عمل می کند. نبود سیستم های کنترل پایداری مانند ESP امر عادی در این کلاس خودروست. اما با این حال H30 کراس حس اطمینان مناسبی در پیچ ها به راننده القا می کند.

فضای اتاق این خودرو در ردیف جلو و عقب مناسب است و برای 4 سرنشین بزرگسال کاربردی به نظر می رسد. فضای بار نیز برای یک هاچبک شهری قابل قبول است و از این حیث یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می گیرد. متریال مورد استفاده در اجزای اتاق در حد متوسط قرار دارند و نمی توان آن را بی کیفیت نامید، در حالی که با توجه قیمت اقتصادی خودرو شاید کیفیت کابین H30 کراس را بتوان در سطح مناسبی نیز دانست.

 

کابین H30 کراس

 

فضای کابین H30 کراس

 

در بخش طراحی ظاهری، H30 کراس خودروی جذابی به نظر نمی‌رسد. فلاپ های پلاستیکی اطراف خودرو باعث می‌شوند چرخ های خودرو از سطح کناری بدنه فاصله زیادی داشته باشند و این مورد تاثیر منفی بر ظاهر خودرو خصوصا در نمای کناری داشته باشد؛ اما این موضوع در تصادف های جزیی و مالدیگی های سطحی، تا حد زیادی مالک را از صافکاری و نقاشی در اثر برخورد های خفیف محفوظ می دارد. دماغه خودرو کشیده و ابعاد آن بزرگتر از هم کلاسی های آن به چشم می آید. در نمای عقب چراغ های کشیده اولین المان هایی هستند جلب توجه می‌کنند. زبان طراحی اچ30 کراس قدیمی تر از رقبایی مثل پژو 206 و 207 است و جذابیت کمتری برای چشم بیننده آن دارد.

 

نمای کناری اچ سی کراس


سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی راهنمادار، روکش چرمی فرمان، صفحه نمایش لمسی با بلوتوث و 4 کیسه هوا (2 سرنشین جلو و جانبی) از جمله امکاناتی هستند که اچ 30 کراس را خودرویی غنی به لحاظ امکانات در میان رقبای خود معرفی می کنند.

نظرات کاربران
DAVOOD
DAVOOD
30 فروردین 1402
سلام من از سال 97 این ماشینو دارم واقعاً ازش راضیم تا الان هم 57000 برام کارکرده بدون عیب و نقص نسبت به رقباش خیلی بهتره و نسبت به پولی که میدید امکانات قابل