سمند EF7 بنزینی

کشور
ایران ایران
کارخانه سازنده
---
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف عرضه
قیمت بازار
توقف عرضه

مشخصات فنی سمند EF7 بنزینی

190 KM/H
حداکثر سرعت
12.5 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1645 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.8 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیل 6D Segment
وزن 81240 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 95
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 10185/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 11185/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها 1516
آرایش قرار گیری سیلندرها 16خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور 17موتور جلو
سیستم سوخت رسانی 18انژکتوری تزریق مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 20114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 21155 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 2267.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک 6770 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو 9010w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 2 9310w40 SM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو) 245
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده 25کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) 26موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز 27روغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو 28دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب 29کاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیق 30مستقل برای هر چرخ
تعلیق جلو 31مک فرسون
تعلیق عقب 32مستقل
کمک فنرهای جلو 33هیدرولیکی
کمک فنرهای عقب 34هیدرولیکی
نوع سیستم فرمان 35قدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت 36190 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 3712.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) 3811 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 396 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی 41یورو 4
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی 4324 ماه یا 40 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی سمند EF7 بنزینی
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )1 عدد ، کیسه هوای راننده ( در برخی مدلها دارای 2 کیسه هوا )
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستى ضد سرقت ، قفم مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل خودرو
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلک4 شاخه طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریرادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
سیستمهای مولتی مدیاساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی
سیستم صندلیهای عقبمحل دسترسی به صندق عقب
سیستم آیینه هاجانبی برقی ، همرنگ بدنه ، دارای راهنما
سیستم شیشه هابالابر شیشه های جلو و عقب برقی
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبچراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب به همراه سیستم گویا

ایران خودرو سمند ال ایکس ای اف سون – IKCO Samand LX EF7 اولین خودروی تولید ملی محسوب می شود. که قرار بود خودرویی جایگزین برای پیکان باشد در سال 1381 عرضه شد که البته به دلیل هزینه ی زیاد طراحی و تولید این هدف محقق نشد و قیمت سمند بالاتر رفت. سمند ال ایکس در سال 83، با تغییرات ظاهری سطحی اعمال شده عرضه شد. در سال 1389 سیستم عیب یاب خودکار ( مولتی پلکس ) نیز بر روی این خودرو قرار گرفت و انتخاب موتور EF7  (موتور قبلی XU7) نیز برای این محصول میسر شد.سمند ال ایکس مواردی همچون ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، رینگ آلومینیومی، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو، سنسور هشدار دهنده عقب و صندوق پران الکتریکی را بیش از سمند معمولی دارد.

نظرات کاربران
omid
omid
22 شهریور 1401
سلام. از نظر تجربه رانندگی با اکثر ماشینهای داخلی رانندگی کردم. نزدیکترین تجربه با ای اف میتونه به ال نود برسه که اونم توی پیچها تعادل سمند را نداره و پارس هم