پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

کشور
ایران ایران
کارخانه سازنده
---
نوع عرضه
تولید داخل
قیمت کارخانه
به زودی
قیمت بازار
به زودی

مزایای پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

  • استفاده از قوای محرکه آشنا در ایران
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • سواری مناسب

معایب پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

  • عدم بهره مندی از پیشرانه با دوام گذشته
  • ترمزهای نه چندان مطمئن
  • هندلینگ و فرمانپذیری ضعیف
  • استفاده از متریال بی کیفیت در کابین

دریافت کاتالوگ

مشخصات فنی پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

175 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1587 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.05 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1205 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای سوخت
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)111 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)150 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)69.37 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک47 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل پیچشی
نوع سیستم فرماندارای قدرت کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت175 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
استاندارد آلایندگییورو 5

امکانات رفاهی پارس خودرو پارس نوآ دنده ای

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد، راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای سیستم کنترل پایداری ESP، دارای سیستم کمکی حرکت در سربالایی
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دارای سیستم ورود و استارت بدون کلید
نوع غربیلکدارای غربیلک فرمان D کات مجهز به کلید های کنترلی
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع دیجیتال
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مولتی مدیا، دارای دوربین دید عقب
سیستم صندلیهای جلوصندلی راننده دارای تنظیم 6 جهته دستی و صندلی شاگرد دارای تنظیم 4 جهته، دارای سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی
سیستم صندلیهای عقبدارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی دارای تنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی برقی، شیشه های دودی عقب، دارای سنسور باران
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو هالوژن، مجهز به سنسور نور و دارای مه شکن به همراه چراغ روشنایی در روز، مجهز به چراغ همراهی تا منزل
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، دارای سنسور پارک عقب

پارس نوا خودرویی است که مدت‌ها در مسیر ورود به بازار ایران قرار داشت و پس از گذر از مراحل توسعه و آزمایش، در نمایشگاه خودرو تبریز ۱۴۰۴ نسخه نهایی آن رونمایی شد.

مسئولان شرکت اعلام کرده‌اند که در سال ۱۴۰۵ شاهد حضور این خودرو در خیابان‌ها خواهیم بود. پارس نوا در واقع نسخه ایرانیزه شده رنو لوگان (تندر ۹۰) است؛ خودرویی که سال‌ها محبوبیت ویژه‌ای در بازار ایران داشت و بیش از یک دهه بر خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت. با بازگشت تحریم‌ها و خروج رنو از ایران، تولید لوگان متوقف شد و سایپا با توجه به درصد بالای داخلی‌سازی این مدل در ایران، تصمیم گرفت نسخه ایرانی آن را تحت پروژه‌ای با کد P90 تولید کند.

 

 

مشخصات فنی پارس نوآ دنده ای

پیشرانه با دوام و معروف K4M جای خود را به موتور ME16 داده است؛ همان موتوری که پیش‌تر در شاهین پلاس استفاده شد و در اصل نسخه‌ای بهینه‌شده از موتور EC5 پژو محسوب می‌شود. این پیشرانه توان تولید ۱۱۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را با نسبت تراکم ۱۱ به ۱ دارد و انتقال نیرو همچنان توسط گیربکس دستی پنج سرعته انجام می‌شود.

نمای موتور پارس نوآ  - Car.ir.webp

سیستم تعلیق نیز مشابه تندر ۹۰ باقی مانده است؛ در محور جلو از نوع مک‌فرسون مستقل و در محور عقب نیم‌مستقل با فنر پیچشی استفاده شده و ترمزهای جلو از نوع دیسکی و عقب کاسه‌ای هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی پارس نوآ دنده ای

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، پارس نوا نسبت به تندر ۹۰ تغییرات قابل توجهی دارد. از جمله می‌توان به سیستم کنترل پایداری (ESP)، شیشه‌های دودی عقب، سنسور نور و باران، دوربین دید عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، چراغ‌های روشنایی روز و فرمان D-شکل با کلیدهای کنترلی اشاره کرد. فرمان پارس نوا برقی است و خبری از فرمان سفت و سنگین تندر 90 نیست.

نمای داشبورد پارس نوآ  - Car.ir.webp

امکانات پایه همچنان حفظ شده‌اند و شامل آینه‌های جانبی برقی، چهار شیشه برقی، صندلی راننده شش‌جهته دستی، صندلی شاگرد چهاره‌جهته دستی و دو کیسه هوا هستند.

طراحی ظاهری و داخلی پارس نوا دنده ای

در نمای خارجی، تغییرات قابل توجهی نسبت به تندر ۹۰ ایجاد شده است. چراغ‌های جلو به لنز مجهز شده‌اند و در عقب نیز از نئون در چراغ‌ها استفاده شده است. هرچند از نگاه کارشناسان هماهنگی کامل خطوط طراحی و جزئیات ظاهری هنوز جای بهبود دارد، اما تغییرات انجام شده جلوه‌ای مدرن‌تر به خودرو بخشیده است.

نمای سه رخ عقب پارس نوآ  - Car.ir.webp

فضای داخلی پارس نوا تا حد زیادی مشابه تندر ۹۰ باقی مانده است، اما امکاناتی همچون نمایشگر مالتی‌مدیا، تهویه دیجیتال، فرمان دی‌کات و کلاستر جدید به خودرو اضافه شده‌اند. صندلی‌ها تغییر چندانی نکرده‌اند و در بخش متریال داشبورد و قطعات پلاستیکی، نسبت به تندر ۹۰ اصلی کاهش کیفیت دیده می‌شود، هرچند هنوز برای استفاده روزمره مناسب است.

رقبا و جمع‌بندی پارس نوآ دنده ای

پارس نوا در بازار ایران با رقابت نسبتا گسترده‌ای روبه‌رو است و می‌توان بسیاری از محصولات داخلی را از جمله سورن پلاس، تارا V1 پلاس، شاهین G، رانا پلاس و دنا پلاس دنده‌ای به عنوان رقبای مستقیم آن در نظر گرفت. هرچند این خودرو در مشخصات فنی و امکانات با برخی از این رقبای هم‌رده شباهت دارد، اما یکی از نقاط قوت آن، استفاده از نام تندر ۹۰ است که هنوز در ذهن مشتریان ایرانی با دوام و موفقیت در بازار گره خورده و می‌تواند به نوعی باعث جلب توجه و موفقیت اولیه پارس نوا شود.

نمای سه رخ جلو پارس نوآ  - Car.ir.webp

نظرات کاربران

ایران
ایران
28 مهر 1404
سپر جلو دنا پلاس نمای عقب سهند بدنه ال نود ... چه شود... پولی که صرف این بشه چرا نره سمت هیوندای آی 30 که همه چیزش شرف داره به این