ایران خودرو سورن ELX سال – IKCO Soren ELX بر روی پلتفرم سمند ساخته شده است و در واقع می توان آن را فیس لیفتی از خودروی سمند دانست. تولید سورن از سال 1385 آغاز شد و این خودرو با پیشرانه ی XU7 عرضه شد. مدتی بعد سورن با موتور EF7 نیز عرضه شد و نام سورن ELX بر روی آن قرار گرفت. هم اکنون سورن توربو نیز توسط ایران خودرو عرضه می شود . در این تیپ موتور EF7 به سیستم پر خوران توربو مجهز شده است که 150 اسب بخار قدرت دارد و همچنین الایندگی و مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته است. از برتری های سورن نسبت به سمند می توان به آینه های راهنما دار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان تلسکوپی، امکان کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و طرح جدید داشبرد اشاره کرد.
سلام دوستان...از بین دو خودرو سورن و رانا بنظرتون کدومش ارزش خرید بیشتری داره ؟
سلام ...ماشین صفر که میخریم برای مثال پژو پارس در تهران هم تولید میشه در بابل هم تولید میشه در تهران ۴ ستاره میدن در بابل ۲ ستاره کیفیت ..و شاید شانس ما ها از این ها بیوفته ....
مدل 96 دارم، 71هزار تا راه رفته. قبل از این هم پانزده سال سمند داشتم. محاسن خاص خودشو داره و معایبی .. ایراداتی در این ماشین هست که بیشتر از اینکه عجیب به نظر برسه مسخره س! مثلا سیلندر ترمز جلو گشاد کرد بردم هر کدام از پیچ ها رو هفتاد تومن تراشکاری بوش زد هزینه کردم به همراه دستمزد جلوبندی حدود ششصد ، کنترل آینه ها همان اوایل شکست شانس آوردم که گارنتی پوشش داد نزدیک پانصد تومن قیمتشه .. موتور کپ میکنه تو هوای گرم بسیار ضعیفه و گشتاور بسیار آزار دهنده ای داره که برای راه افتادن مث پیرزن ها باید گاز هرز بدیم که ناک نزنه !! در جاده نیاز رو رفع میکنه مشکلی نیست .. اما استفاده در روزهای گرم در شهر عذاب آوره .. شاید اگر دنده اتومات هوشمند بود این مشکل دیده نمیشد .. چراغهای جلو بسیار بسیار بد تنظیم شدند و کمنور هستند برای رفع این ایراد باید کل کله چراغ با نمونه زنون عدسی دار قابل تنظیم تعویض بشه حدود دو تومن خرجشه . مصرف متوسط یازده هست .. در جاده هفت و سه میسوزونه در شهر هفده هم داشتم .. صندلی این ماشین افتضاحه .. سه بار از داخل شکسته .. اصلا و ابدا راحت نیست البته بعد از یه مدت بهش عادت میکنی اما اصلا خوب نیست .. در تابستان اگر کولر رو روی اتومات و دمای پایین بذاری سرعت فن رو حداکثر میکنه که در این شرایط برای من سوکت پشت فن رو ذوب کرد!!!! یعنی سوکتی گذاشتند که آمپر خود فابریک ماشین رو جواب نمیده .. برای همین در تابستان اصلا حداکثر دور فن نباید استفاده بشه چون زیر اتاق گرمه و اون سوکت لنتی توان نداره .. در زمستان ارکاندیشن اتوماتیک افتضاحه دمای سی درجه باد سرد میزنه سی و یک داغ حد معمولی نداره باید اتومات رو خاموش کنی و دستی دما بدی که اونم یه مقدار بهتر میشه ایده آل نیست .. در زمستان از در راننده باد سرد میاد تو !!! هنوز نتونستم بفهمم از کدوم بخششه .. ترمزهای ماشین به خاطر سیلندر و کالیپر و لنتهای بزرگتر خوب و قدرتمند هستند موتور در مجموع نسبت به دیگر ایرانی ها نسبتا کم صداست و آرامه .. چیدمان داخلی نسبت به قیمت ماشین خوب و زیباست .. طراحی ماشین رو دوست دارم در سطح خودش قشنگه (مثلا باید با چهارصد و پنج یا سمند مقایسه بشه که سورن قشنگتره البته تو این کلاس دناپلاس از همه سره) درمجموع با همه تفاسیر اگر باز هم همینقدر پول داشته باشم باز هم سورن ای ال ایکس میخرم از همه نظر نسبت به همسطحهای خودش مطلوبه هم بزرگ و راحته جاده خوبی داره طراحی بیرونی خوب و آبرومنده سیستم الکترونیکی ماشین بد نیست یپشبینی خیلی موارد رو کردند (مث تایمرهای روشنایی یا سیستم پارک و آینه برقی تاشونده و این چیزا) به استناد اپلیکیشن کنترل هزینه های خودرو که روی موبایلم دارم از اول تا امروز این هزینه ها انجام شده: کیلومتر 71000 مدت استفاده 2.5سال هزینه ها: سوخت: 9.7 میلیون تومان بیمه: 6.4 میلیون تومان تایرها: 2.4 میلیون تومان روغن موتور: 1.2 میلیون تومان باتری: 1.1 میلیون تومان جلوبندی: 850 هزار تومان تسمهها: 650 هزار تومان کارواش: 600 هزار تومان ترمز: 600 هزار تومان شمع: 250 هزار تومان دزدگیر: 230 هزار تومان فیلترها: 700 هزار تومان موارد متفرقه 900 هزار تومان مجموع هزینه ها: 26 میلیون تومان در مدت 2.5سال