1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. پلاس (1393-1401)

ماشین دنا پلاس

Iran Khodro Dena Plus 1393-1401

تیپ ها
  • 228,164,000 (تومان)
  • 438,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1645 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7.7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروماشین دنا پلاس

دنا پلاس دومین تیپ از خانواده دنا محسوب می شود که برای اولین بار در سال 1395 رونمایی شد. دنا پلاس را می توان یک فیس لیفت مینور نسبت به دنا معمولی دانست که ایران خودرو برای پاسخگویی به نیاز بازار آن را معرفی و عرضه کرد. دنا پلاس تاکنون در 3 تیپ شامل دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به بازار عرضه شده است.

همانطور که اشاره شد دنا پلاس از نظر ظاهری دستخوش تغییراتی شده است. در قسمت جلو گرافیک داخلی چراغ های اصلی کاملا تغییر کرده و اکنون در چراغ های دنا پلاس شاهد یک ابرویی مخصوص چراغ های کوچک و یک نوار LED در پایین مخصوص چراغ های روز هستیم. قسمتی از سپر که در دنا معمولی میان جلوپنجره و همرنگ بدنه خودرو بود نیز به رنگ مشکی درآمده است.

 

 

رانا پلاس.webp

 

در نمای جانبی بیشترین تغییرات نسبت به دنا معمولی رخ داده اند. خطوط بدنه دستخوش تغییراتی شده و همچنین طراحی شیشه ها خصوصا شیشه درب عقب به کل تغییر کرده است. اندازه رینگ ها نسبت به دنا تغییری نکرده اما از طرح های رینگ جدیدی برای این خودرو استفاده شده است. آنتن خودرو به حالت کوسه‌ای تبدیل شده و آینه های جانبی نیز نسبت به دنا تغییر کرده‌اند.

در بخش عقب تنها مواردی که دچار تغییر شده اند  گرافیک داخلی چراغ های اصلی و زه بالای پلاک هستند. این چراغ ها به LED و نئون مجهز شده‌اند و زه بالای پلاک نیز به رنگ کرومی درآمده است. طراحی سپر و صندوق مانند دنا است و ایران خودرو از اعمال تغییرات در این بخش ها خودداری کرده است.

 

داخل دنا پلاس.webp

 

در بخش طراحی داشبورد و فضای کابین تفاوت خاصی میان دنا و دنا پلاس وجود ندارد اما در بخش امکانات رفاهی دنا پلاس سطح بالاتری نسبت به دنا دارد. این خودرو مجهز به امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم مالتی مدیا، آینه های جانبی برقی با راهنما، شیشه بالابر های برقی ردیف جلو و عقب، سنسور دنده عقب،دوربین دنده عقب، سانروف و تنظیم برقی راننده و سرنشین در 8 جهت شده است.

 

در مقایسه دنا و دنا پلاس مشابه یکدیگر هستند. این خودروی سدان مجهز به موتور ملی EF7 شده است. این موتور 4 سیلندر  1/7 لیتری قادر است 113 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و این قدرت را توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. 

 

قیمت دنا پلاس

برای اطلاع از قیمت روز انواع تیپ های دنا از جمله دنا پلاس می توانید به صفحه قیمت دنا مراجعه فرمایید.

گالری ماشین دنا پلاس

نظرات کاربران
  • مینو غلامی 13 مهر 1400 ساعت 02:53

    آیا دنا پلاس همون ، دنا پلاس توربو شارژدستی هستش ؟

  • سعید 19 خرداد 1400 ساعت 10:21

    آدم واقعا زورش میاد واسه خودرو داخلی انقدر پول بده هرچقدم ماشین خوبی باشه باز گرونه

  • یاسر 1 اسفند 1399 ساعت 23:44

    سلام آیا دنا پلاس سانروف داره یا باید سفارشی درخواست کنیم؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ماشین دنا پلاس
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1258 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R15
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65R15

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1645 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 113 (6000 دور در دقیقه)
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 155 نیوتون متر در 4500-3500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 67 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز ترمز ضد قفل ABS و EBD،
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فروسن
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.3 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 2 سال یا 40000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 4 عدد (راننده و سرنشین و جانبی )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کنترل بخار بنزین،قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی،سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش دیجیتال , موبایل هندزفری, بلندگوی جلو و عقب, تیوتر، آنتن اکتیو , دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری, تلویزیون ، رهیاب (GPS)
  • سیستم صندلیهای جلو جابجایی ‏های صندلی‏ راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته)،کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع،پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه
  • سیستم صندلیهای عقب امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix)
  • سیستم آیینه ها طرح جدید آینه‏ های جانبی، آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی،شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید)
  • سیستم های سقف سانروف دو حالته
  • سیستم روشنایی جلو چراغ جلو دارای لامپ -LED و نئون و چراغ‌ روز (Day Light) ، چراغ جلو و عقب جدید، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان ، چراغ خطر سوم ، چراغ داخل داشبورد، چراغ‏های سقفی جلو و عقب، چراغ روشنایی فضای پایین داخل کابین
  • سیستم روشنایی عقب عقب LED طیفی, چراغ مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب ، هشداردهنده موانع عقب،سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس )،
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • مینو غلامی مینو غلامی (13 مهر 1400 ساعت 02:53)

    آیا دنا پلاس همون ، دنا پلاس توربو شارژدستی هستش ؟

    امیرحسین بیدقی امیرحسین بیدقی (24 تیر 1401 ساعت 00:59)

    سلام خیر در همه مدل ها موتور و گیربکس دنا پلاس توروبو با دنا پلاس تفاوت داره،در مدل های ٩٧ به بعد هم سانروف و ایربگ های جانبی از روی دنا پلاس معمولی حذف شدن اما در مدل های توربو وجود دارند

  • سعید سعید (19 خرداد 1400 ساعت 10:21)

    آدم واقعا زورش میاد واسه خودرو داخلی انقدر پول بده هرچقدم ماشین خوبی باشه باز گرونه

  • یاسر یاسر (1 اسفند 1399 ساعت 23:44)

    سلام آیا دنا پلاس سانروف داره یا باید سفارشی درخواست کنیم؟

    رضا رضا (2 اسفند 1399 ساعت 19:23)

    نه فقط سری جدید آنتن کوسه ای داره

    عباس غیاثی عباس غیاثی (17 مرداد 1400 ساعت 12:31)

    داره سانروف

  • شهرام شیوافر شهرام شیوافر (23 بهمن 1399 ساعت 14:32)

    سلام به لطف مدیر عامل شرکت ایران خودرو هر چی جلوتر بریم دنا پلاس تبدل میشه به پیکانهای قدیم از لحاظ کیفیت و اپشن

  • اميد دادي القار اميد دادي القار (10 بهمن 1399 ساعت 20:39)

    سلام من دنا پلاس بهم افتاده واسه سال ديگه و الان ٢٠٧دارم،ايا بفروشم و اونو ثبت نام كنم،به سودم هست

    محمدامین قیداری محمدامین قیداری (19 بهمن 1399 ساعت 13:06)

    به نظر من 207 خود را بفروشید و دنا را نگهدارید چون وقتی دنا پلاس با 207 رقابت میکرد دنا پلاس برد

  • م نور م نور (2 آذر 1399 ساعت 17:10)

    پیش پرداخت خرید دناپلاس برای تحویل خرداد سال آینده ۵۳۹۰۰۰۰۰ تومان بود ... البته برخی از آپشنهای معمول رو هم از روش برداشتن ...مثل سانروف و یورو۴ و چند تای دیگه ...کلا با تبلیغاتی که ایران خودرو میکنه همه خریداران چشم بسته ثبت نام کردن توصیه میکنم به این مطلب توجه کنید

  • سعید جنگ میری سعید جنگ میری (2 آذر 1399 ساعت 07:56)

    55 میلیارد سرمایه گذاری برای چی؟
    من میتونم با این سرمایه براتون مرسدس بنز maybach طراحی کنم

  • ارش ارش (27 آبان 1399 ساعت 09:01)

    عالیه دنا پلاس فقط دو عیب داره یکی استارت دکمه نیست دو ترمز دستی اوتومات نیست یعنی حرف نداره از ایران خودرو خواهش می کنم این دو تا عیب رو بطرف کنن

  • amir amir (18 آبان 1399 ساعت 23:29)

    سلام دوستان ی سوال در مورد پیش پرداخت دنا پلاس از دوستانی که برنده شدن و پرداخت کردن چقدر بوده . از مبلغ کل اعلان شده چه مبلغی باید پیش پرداخت بابت ۱۲ ماه انتظار داد . ممنون میشم دوستانی که پرداخت کردن بگن . مبارکتون باشه

  • Amir Amir (18 آبان 1399 ساعت 23:20)

    دوستان عزیزی که ثبت‌نام کردن و مبارکتون باشه به سلامتی انشاالله. سوالم اینه مبلغ پیش پرداخت دنا پلاس برای تحویل ۱۲ ماه چقدر بود . من تازه میخوام اونم اگر ثبت نام جدید اعلام بشه اقدام کنم و مهم مبلغ پیش پرداخت هست که نمیدونم لطفا یکی از دوستان بگه ممنون و تشکر

  • علی علی (29 مهر 1399 ساعت 12:57)

    ایا دنا پلاس مدل 99اپشن هاش رو برداشتن؟

  • taha taha (22 مهر 1399 ساعت 18:19)

    دنا قطعا بهتره و ماشین خوبیه نه عالی

  • AMIR AMIR (1 مرداد 1399 ساعت 14:38)

    به نظر شما دنا پلاس بهتره یا‌ پارس تندر

    امیررضا امیررضا (14 آبان 1399 ساعت 23:54)

    عزیزم این سوال پرسیدن نداره!! بنظر من پراید ۱۳۱ از تندر همون L90خییییییلی بهتره

    مهدی مهدی (29 آبان 1399 ساعت 18:43)

    چرا همین جوری حرف میزنی، تندر 90 با کیفیت ترین خودروی مونتاژ داخله
    الآن کیمیا است

    رضا هاشم پور رضا هاشم پور (24 فروردین 1400 ساعت 11:50)

    ال90 از نظر فنی و کیفیت قطعات خیلی مستحکم تر و بهتر از دنائه. ماشین عمریه

  • احسان احسان (20 تیر 1399 ساعت 17:00)

    باورم نمیشه براش دیروز ۲۵۰ میلیون پول دادم. وا اسفا

  • احمد احمد (22 خرداد 1399 ساعت 01:00)

    بنظر من که عالیه به صدای کابینش هم کمه برای یه ماشین ایرانی ولی قطعاً ماشین های خارجی (البته به جز چینی های مزخرف که بعد دو ماه ماشین درجا روشن باشه میلرزه) بهتره. و همینطور دنا خیلی هم شتاب داره معمولیش رو دارم عالیه بنظرم ولی سیستم الکترونیکش باید اب بندی بشه چون اولاش چن تا مشکل داشت که درس شد.

    ناراضی ناراضی (19 آذر 1399 ساعت 17:07)

    دوست عزیز منم مثل تو دنا پلاس دارم.مثل تو فکر می کردم از چینی ها بهتره.تا این که دو روز پیش به لیفان ۸۲۰ زدم.هیچیش نشد.دنا من نابوده.الان هم پیش صافکار.فقط خدا پدر و مادر اون لیفان رو بیامرزه دید هیچیش نشده گذشت کرد که هیچ اومد کمک کرد و بهم جرثقیلی و صافکار معرفی کرد.

  • بدران محمدی بدران محمدی (20 خرداد 1399 ساعت 17:12)

    تنها مشکلش جای کم و تنگ هست فقط اونم بخاطر اینه که داشبورتش خیلی جلو اومده ولی از همه ماشینا سره مطمئن باشید من دو ساله دارم با کارکرد ۵۰ هزار

  • Sajjad Sajjad (25 اردیبهشت 1399 ساعت 07:12)

    سلام دوستان من یه دنا پلاس نوشتم که تحویلش اردیبهشت ۱۴۰۰ هستش از نمایندگی پرسیدم برای نصب سانروف گفتن اگه باشه موقع دعوت نامه میتونی جز اپشن ها انتخاب کنی . حالا میخواستم بدونم اونایی که مدل ۹۹ گرفتن توی دعوت نامشون افزودن سانروف بوده یا اینکه نه ؟ ممنون اگه جواب بدین

    navid navid (19 خرداد 1399 ساعت 12:35)

    دقیقا این موضوع ذهن منم بخودش مشغول کرده چون منم شرایط شما رو دارم

    Arash Arash (23 خرداد 1399 ساعت 01:57)

    سلام داداش منم یه دنا پلاس ثبت نام کردم تحویل برا بهمن 99اما سانروف نداره
    مطمئنی میشه جز آپشن های اضافه کنی؟
    تو رفتی پرسیدی و من نمی‌دونم لطفاً یکم راهنماییم کن که چه موقع باید برم این کارو بکنم و از این جور چیزا
    خیلی ممنون

    Sajjad Sajjad (23 خرداد 1399 ساعت 16:38)

    سلام موفعیکه دع ت نامه میفرستن که ماشینتون امادس

    علی علی (22 مهر 1399 ساعت 14:18)

    سلام، به هیچ عنوان ایرانخودرو آپشن اضافه نمیکنه دروغ میگن مثل... من خودم سال قبل دناپلاس بدون سانروف داشت ثبت نام کردم به امید اینکه موقع دعوتنامه بتونم اضافه کنم. دعوتنامه اومد و به نمایندگی گفتم میخوام سانروف هم داشته باشه گفتند نمیشه. ماشین شما ساخته شده و در پارکینگه و بنام شما هم ثبت شده هیچ اضافه و کم امکان ندارد...!!!!

    امیر حسین امیر حسین (2 آبان 1399 ساعت 23:57)

    آره اون موقعه میتونی اوکی کنی

    امیر حسین امیر حسین (2 آبان 1399 ساعت 23:58)

    موقعه دعوتنامه میتونی اوکی کنی

  • yaser yaser (22 اردیبهشت 1399 ساعت 02:01)

    با سلام
    من سال 96 دنا پلاس ثبت نام کردم و سر موعد هم تحویل گرفتم، واقعاً ماشین خوبی بود از همه نظر دوسال هم داشتم به خاطر خرید خونه فروختمش.این ایراداتی که بعضی دوستان میگن رو اصلا نداشتم اونقد راضی بودم که بازم یکی دیگه ثبت نام کردم. اون موقع گارانتی 4 ستاره هم روش بود که من فقط واسه سرویس رفتم.امیدوارم دنای الان هم مثه قبلیا باشه

    اااا اااا (23 مهر 1399 ساعت 16:46)

    دمت گرم خونه بهتره انشاءالله میخری بهترشو

  • محسن محسن (29 بهمن 1398 ساعت 10:29)

    من دنا پلاس دارم ثبت نامی گرفتم کلا شد 100 میلیون خیلی خوبه فقط دو تا مشکل داره اتاقش کوچیکه و دندش هم سفته و راحت جا نمیوفته 100 کیلومتر هم بیشتر باهاش نرفتم

    محمد محمد (26 فروردین 1399 ساعت 16:34)

    سلام
    سفتی دنده ها بعد از مدتی استفاده اوکی میشه

  • کج کلاه خان کج کلاه خان (28 دی 1398 ساعت 19:28)

    واقعا جای تاسف برای شرکتهای خودرو سازیمون، خجالت نمیکشید با این ماشین ساختنتون، با این قیمتهایی که میزنید باید پورش، و فراری و لکسوزخرید، نه این اشغالا رو که تاییدیه بین ال نداره

    امیررضا امیررضا (14 آبان 1399 ساعت 23:57)

    عزیزم لکسوس فراری پورشه جز اولین صنعتگران تاریخ خودرو سازی جهان هستند شما اهل کجایید؟ خبر از هیچی نداری مثل اینکه

خودروهای هم رده