1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. پلاس توربو دنده ای (1393-1399)

ایران خودرو دنا پلاس توربو دنده ای 1393-1399

Iran Khodro Dena Plus Turbo Manual 1393-1399

اطلاعات کلی

  • توقف فروش
  • 147,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
پلاس توربو دنده ای
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1650 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
دنده دستی
7.94 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

ایرانخودرو دنا پلاس توربو – IKCO Dena Plus Turbo یک سال پس از عرضه ی دنا پلاس،  یعنی در سال 1396 عرضه شد.  دنا پلاس توربو نسخه ی قوی تر دنا پلاس می باشد که طراحی جدید تر، امکانات رفاهی بیشتر و حالا با موتور توربوشارژ قدرت بالاتری نیز دارد. از تغییرات آن نسبت به دنا پلاس می توان به رینگ های 16 اینچی آلومینیومی پنج پیچ جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی موکتی با آرم توربو با نوار قرمز و تغییر طراحی دسته دنده درکنار استفاده از موتور توربو شارژ اشاره کرد. همچنین سانروف، کیسه های هوای جانبی و آینه های تاشو برقی از امکانات برجسته ذنا پلاس توربو محسوب می شوند. نسخه ی توربو ی دنا پلاس  با جعبه دنده دستی  توسط ایران خودرو عرضه می شود و تولید دنا پلاس توربو با جعبه دنده اتوماتیک نیز در برنامه ی تولید این شرکت است. ایران خودرو در پنجمین همایش صنعت خودرو کشور، دنا پلاس اتوماتیک هیبریدی را معرفی کرد. این خودرو جعبه‌دنده خودکار داشته و در کنار قابلیت هیبرید، قابلیت شارژ مستقیم با برق شهری را نیز دارد. دنا پلاس اتوماتیک هیبریدی می‌تواند بدون روشن شدن پیشرانهٔ بنزینی، در صورت شارژ کامل باتری‌ها ۹۰ کیلومتر با برق طی مسافت نموده و سطح آلایندگی آن در این حالت صفر می‌باشد. گشتاور موتور برقی این خودرو ۲۲۰ نیوتون متر اعلام شده و نیرویی برابر با ۱۴۰ اسب بخار تولید می‌کند. البته این خودرو هنوز به مرحله ی تولید انبوه نرسیده است.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • معتمدی 19 مهر 1399 ساعت 23:32

    من سال 97 اولین سری توربو که اومد بیرون گرفتم , تقریبا هیچکس هنوز ندیده بود هرجا میرفتم همه دور ماشین جمع میشدن ؛ از نظر آپشن و زیبایی خوب بود اما در مجموع تو 5-6 ماهی که داشتم این ماشینو توی 9 هزار کیلومتری که راه بردمش 2 بار توربوش ترکید که دیگه نمایندگی گفت اگه مشکل بخوره نیست توربوش و باید بزاری اینجا خاک بخوره منم از ترس سریع فروختمش ، از نظر شتابگیری و سواری عالی بود من الان ماشین 3 میلیاردی سوار میشم و در مقایسه با ماشینای روز که دارم میتونم بگم دنا پلاس توربو خیلی خوب بود

  • محمد مهدی 17 مهر 1399 ساعت 12:32

    هر چقدر هم ک قدرت داشته باشه بازم ب پای elxنمیرسه...ادم وقتی سوار ایناس همش باید نگران باشه یوقت یاتاقان نزنه...شاتون نزنه...البته اگه دنا توربو رو با کیفیت تر کنن خب معلومه میارزه

  • lمحمد 8 مهر 1399 ساعت 19:13

    دناپلاس توربو از نظر کیفیت وقدرت به تمام ماشینای ایران خودرو می ارزه

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ایران خودرو دنا پلاس توربو دنده ای 1393-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1262 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/55R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1650 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر در 2200 - 4800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.9 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ABS + EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت(بنزین) 7.94 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 2 سال

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ( راننده و سرنشین )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیک
  • نوع غربیلک فرمان تلسکوپی، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل
  • سیستم صندلیهای جلو جابجایی‏های صندلی‏ راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته) - پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه
  • سیستم صندلیهای عقب امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم شیشه ها تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - شیشه‏ های سولار(ضد اشعه مضرUV)
  • سیستم های سقف سان روف
  • سیستم روشنایی جلو دارای طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ مه شکن جلو - تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون
  • سنسورهای پیش فعال هشداردهنده موانع عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب - کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • معتمدی معتمدی (19 مهر 99 ساعت 23:32)

    من سال 97 اولین سری توربو که اومد بیرون گرفتم , تقریبا هیچکس هنوز ندیده بود هرجا میرفتم همه دور ماشین جمع میشدن ؛ از نظر آپشن و زیبایی خوب بود اما در مجموع تو 5-6 ماهی که داشتم این ماشینو توی 9 هزار کیلومتری که راه بردمش 2 بار توربوش ترکید که دیگه نمایندگی گفت اگه مشکل بخوره نیست توربوش و باید بزاری اینجا خاک بخوره منم از ترس سریع فروختمش ، از نظر شتابگیری و سواری عالی بود من الان ماشین 3 میلیاردی سوار میشم و در مقایسه با ماشینای روز که دارم میتونم بگم دنا پلاس توربو خیلی خوب بود

  • محمد مهدی محمد مهدی (17 مهر 99 ساعت 12:32)

    هر چقدر هم ک قدرت داشته باشه بازم ب پای elxنمیرسه...ادم وقتی سوار ایناس همش باید نگران باشه یوقت یاتاقان نزنه...شاتون نزنه...البته اگه دنا توربو رو با کیفیت تر کنن خب معلومه میارزه

  • lمحمد lمحمد (8 مهر 99 ساعت 19:13)

    دناپلاس توربو از نظر کیفیت وقدرت به تمام ماشینای ایران خودرو می ارزه

  • سبحان سبحان (5 مهر 99 ساعت 10:36)

    عالی هست از نظر آپشن که از همه ماشین های ایرانی بهتر هست از نظر شتاب و سرعت هم که الان داخل درگ ها از ای ال ایکس بهتر بوده در حال حاضر بهترین ماشین ایرانی هست

  • پویا پویا (25 شهریور 99 ساعت 14:12)

    آقا سرعتشو بنویسید 250 شتابشم با بنزین سوپر 8 ثانیه

    علی علی (28 شهریور 99 ساعت 00:20)

    بکشه خودشو 200 تا بره شاتون نزنه. چی بلغور میکنی***********. شتابشم زیر 9 نیست بالاس. پس ببند. کی 250 با سمند میره؟????????????????

  • اسکندر ناظری میرحصاری اسکندر ناظری میرحصاری (25 مرداد 99 ساعت 13:41)

    سلام لطفا شماره تلفن نمایندگی برای خرید نقدی ام جی نیاز دارم.

  • اسکندر ناظری میرحصاری اسکندر ناظری میرحصاری (25 مرداد 99 ساعت 13:39)

    سلام یک دستگاه خودرو ام جی 6 یا 360 دنده‌ای به صورت اقساط یا نقدا به قیمت نمایندگی خریدارم. نیاز به شماره تلفن دارم برای اطلاعات بیشتر. تشکر

  • مهدی مهدی (19 خرداد 99 ساعت 00:24)

    باسلام و درود پلاس بهتره یا پلاس توربو

  • علی زارع علی زارع (15 خرداد 99 ساعت 03:32)

    هرچی باشه به پای ماشین 405 Glxمدل83 من نمیرسه الان16 سال هست که فقط بنزین و روغن زدم ماشاالله باهاش 200تا پرکردم

  • کیارش اصلان نژاد کیارش اصلان نژاد (16 اردیبهشت 99 ساعت 14:36)

    سلام لطفآ قیمت خودرو دنا پلاس را بیارید پائین تا ماهم بتونیم بخریم،متشکرم

    محسن گائینی محسن گائینی (11 مهر 99 ساعت 21:56)

    سلام. باشه حتما.

  • حسین حسین (7 اردیبهشت 99 ساعت 13:17)

    از ماشین های تولیدی ایران خودرو یه سروگردن بالاتره البته قیمتشم بالاتر هست موتور 150 اسبی ، 4 ایربگ ، صندلی های تمام برقی، سان روف، دی لایت نئون و .... من که دارم راضی هستم ، اتوماتش بیاد اگر خوب دربیاد می خرم

  • علی مطلبی علی مطلبی (10 آبان 98 ساعت 22:03)

    ماشین خوبی. شتاب عالی

  • مینا مینا (14 مهر 98 ساعت 19:07)

    یک خودرو بی کیفیت و ناتوان در مقایسه با خودروهای مشابه حتی چینی محسوب میشه

    احمدی احمدی (7 اردیبهشت 99 ساعت 13:12)

    ناتوان ؟ 150 اسب قدرت برای ماشین با این وزن نمی دونستیم کم توان حساب میشه در رده قیمتی خودش پرقدرت ترین موتورو داره ،در ضمن من که دارم راضی هستم و وقتی توربو میاد داخل مدار تقریبا از دور 2 هزار به بالا به صندلی جفتت میکنه، غیر از آپشن هاش که در رده قیمتیش رقیب نداره البته من فول هست جدیداشش نمیدونم اینطور هست یا خیر

  • حسین امیری حسین امیری (5 مهر 98 ساعت 16:12)

    سوخت ماشین خیلی بالاست ، شاسی ماشین پایین است و اصلا مناسب جاده های ایران نیست ، فضای داخل ماشین کوچک و نامناسب است ،کولر میگیریم ، ماشین امپر اب بالامیره ، خلاصه با این قیمت کذایی اصلا ارزش نداره

  • سید سید (19 شهریور 98 ساعت 23:52)

    این ماشیک مدل 93 94 خوب بود الان شاتون میشکنه نسبت به قیمتش کیفیت خوبی نداره من فروختم الان پارس ۱۶ سوپاپ دارم مدل ۹۲ خیلیم راضیم ازش

    Amin Amin (20 شهریور 98 ساعت 18:34)

    پایین ترین مدل دنا پلاس توربو مدل 97 هست چطور شما مدل 94 سوار میشدی ,بهتره دروغ کمتر بگی تا حالا پشت فرمونش رو هم ندیدی.

  • اسماعیل اسماعیل (2 شهریور 98 ساعت 17:39)

    بنظرم ب پای ای ال ایکس نمیرسه درسته مدلشم پایین ولی سره

    ... ... (9 تیر 99 ساعت 23:30)

    خواهشاً حرف ماشین پیرمردی های ایرانیزه رو اینجا باز نکن. داریم از یه ماشین ۱۵۰ اسبی(۱۷۰ اسب ریمپ) صحبت می کنیم.
    مرسی.اَه

  • amir amir (24 تیر 98 ساعت 21:54)

    بنظرم دنا ازدیگر ماشینهای ایرانی بهتره

  • رضاسبزی رضاسبزی (21 تیر 98 ساعت 15:04)

    عشق اول و آخرم دناپلاس توربو شارژه

  • اصغر اصغر (14 تیر 98 ساعت 16:32)

    بخر نخر راه ندازید.فقط بخریدو نخرید.همین

  • محمدخان محمدخان (25 خرداد 98 ساعت 11:02)

    نخرید لطفا مردم هم وطن عزیز تا سرشکن به سنگ بخوره بیاد قیمت یکی دو سال پیش نخرید ممنون.اینا اگه مردم تحویل فوری بدم نه چند ماهه با قیمت نمیندگی...