تیبا SX گاز سوز 1390-1400

ای ایکساس الاس ایکساس ایکس گاز سوز
کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی تیبا SX گاز سوز
0 KM/H
حداکثر سرعت
0 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1497 سی سی
نوع موتور
دوگانه سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.1 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1027 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو175/R
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب175/70R13
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها8
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)80 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)126 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)53.3 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک40 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SJ
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل برای هر چرخ
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت0 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)0 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین)5.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
محدوده گارانتی
محدوده گارانتی18 ماه یا 36 هزار کیلومتر
امکانات رفاهی تیبا SX گاز سوز
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )ایربگ راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهترمز ضد قفل ABS
سیستم های امنیتی و حفاظتیبدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمک هدیرولیکی
نوع غربیلکغربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریCD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
سیستمهای مولتی مدیاساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلوطراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقبطراحی جدید با قابلیت
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم از داخل
سیستم شیشه هاشیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبچراغ مه شکن عقب به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالچراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
1 دقیقه


سایپا تیبا دوگانه سوز– Saipa Tiba  اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد. تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.

خودروهای هم‌رده
نظرات کاربران
آرمانgm
آرمانgm
28 دی 1400
قبلا تیبا دوگانه داشتم از نظر خرج با پراید یکی هست بیشتر قطعات مشترکه و کسانی که تیباشون مشکل گاز داره فیلتر هوای فلزی ببندن در بیشتر موارد مشکل رفع میشه برای هوای سرد تو جاده رگلاتورش درست داغ نمیشه هیتر رگلاتور ببندن و شمع دوپلاتینه با وایر شمع تقویتی برای داخل شهر هم یه تیکه مقوا بذارن جلوی پنجره رادیاتور اما در کل گاز برای ماشینای یورو4 خوب نیست متاسفانه مصرف بنزینش هم ترکیبی 9لیتره من فروختمش پراید88 گرفتم چون تاکسی کار میکردم هزینه های مصرفی پراید تعویض روغنیش نصف تیباست تیبا بعنوان ماشین خونگی و مسافرتی خوبه برای مسافرکشی داخل شهری پیشنهادش نمی کنم