تویوتا کرولا - Toyota Corolla که یک خودروی جمع و جور خانوادگی محسوب می شود برای اولین بار در سال 1966 معرفی شد. در سال 2013 فروش کرولا از 40 میلیون دستگاه گذشت و رکوردی جاودانه را خلق نمود. این فروش بالا را می توان به عواملی مانند کیفیت بالا، ویژگیهای فنی و کاربری، قیمت مناسب و تناسب با سلیقه های گوناگون مرتبط دانست. میزان فروش و محبوبیتی که کرولا در طول چهار دهه بدست آورد، حیرت انگیز است. پر فروشترین خودروی جهان، برای کسب این موفقیت، سالها تعادل بی نظیر خود را در امکانات، کیفیت، کارایی و قیمت حفظ نموده است. در طول سالیان تولید، کرولا همراه با تغییرات تکنولوژی، طراحی و امکانات، به تدریج تغییر اندازه نیز داده و بزگتر از سابق شده است. این مزیت اکنون با فضای مناسب و جاداری خودرو خود را به رخ می کشد. مدل 2014 کرولا، اکنون در دوران بلوغ خود به سر می برد و یک خودروی با پشتوانه قوی و تکامل یافته محسوب می شود. حرکت آهسته و پیوسته تویوتا برای تکامل کرولا و دیگر محصولاتش، نه آنچنان بوده که مشتریان را در هر دوره با تغییراتی بی حساب، مغشوش سازد و نه آنقدر کم رمق که آزرده نماید و از رقبا جا بماند. در حالی که هنوز مدلهای نسل شش و هفت کرولا در کشور ما در حال استفاده هستند، یازدهمین نسل آن با کد E170 در دو نسخه با طراحی جلو و عقب متفاوت برای بازارهای آمریکای شمالی و سایر بازارها، معرفی شده است. سبک طراحی مدل مورد آزمایش که برای دبی و مخصوص خاورمیانه بود، متفاوت از مدلهای آمریکایی آن است. مدلهای وارداتی به ایران نیز توسط ایرتویا از همین نسخه می باشند. طراحی این مدل به مراتب زیباتر و مدرن تر از نمونه آمریکایی است که شکلی کلاسیک و محافظه کارانه دارد. طراحی متفاوت چراغها برگرفته از مدل آلتیس و با سبک ژاپنی، با تیغه های استیل جلوپنجره ادغام گردیده است. کشیدگی چراغها، برآمدگیهای گلگیر و خطوط بدنه در مجموع، علاوه بر پویایی ظاهری، بدنه را نیز بزرگتر نشان می دهند. در انتهای بدنه، چراغهای عقب عادی تر و آشنا به نظر می رسند. در مجموع تویوتا به دنبال یک طراحی جذاب بوده که البته افراطی نباشد و بنابراین خیلی منحصر به فرد نیز به نظر نمی رسد. همین موضوع می تواند باعث شود که طیف بیشتری از افراد را به سوی خود جذب نماید. فضای داخلی با تریمی دو رنگ، بدور از هیجان و با نگرشی کلاسیک، طراحی شده است. فرمان و نشان دهنده های داشبورد حس خوبی را منتقل می کنند. با این وجود، کنسول با حجم ها و اشکال هندسی متفاوت، کمی بهم ریخته و نا منظم به نظر می آید. خوشبختانه کیفیت بالای مواد داخلی، آرامش بخش خاطر راننده خواهد بود. اولویت تویوتا در طراحی کابین، ارگونومی و دسترسی و کنترل راحت و کارایی بوده و زیبایی را در اولویت آخر قرار داده است.
کرولا از وقتی تایوانی شد کیفیتش خیلی افت کرد متاسفانه بسیار خشک و موتور علیرغم 2000 بودن شتاب ضغیف
موتورش دوهزاره ها اصلاح کنید
داشبوردش یکم سادس بقول گفتنی فضایی نیست