1. خانه
  2. خودروها
  3. تویوتا
  4. راوفور
  5. 2500 (2012-2018)

تویوتا راوفور 2500 2012-2018

Toyota Rav4 2.5L 2012-2018

مشخصات کلی

  • توقف فروش
  • 970,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
2500
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2494 cc
بنزین سوز
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
9.1 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

تویوتا راو فور - Toyota Rav4 تا کنون در 5 نسل به جهان عرضه شده که نسل 5 آن به تازگی معرفی شده است. نسل چهارم این خودرو اولین نسل آن است که به صورت عمده به کشور وارد شده و طرافداران زیادی نیز پیدا کرده است. رقبای اصلی تویوتا راو4، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس هیتند.

مدیا گالری

نظرات کاربران
  • وحید 5 تیر 1398 ساعت 01:48

    من میخوام یدونه بخرم

  • توفیق صنعتگری 19 آذر 1397 ساعت 11:37

    بهترین خودرو در کلاس خودش درسته آپشنهای اضافی و غیر مصرفی نداره اما کیفیت و استحکام و عملکردش بینظیره من سورنتو داشتم ولی عاشق این ماشین شدم و الان به فکر تعویضش نیستم

  • mohammad 29 آبان 1397 ساعت 11:01

    تویوتا راو4 رو با هیچ کدوم از کره ای های بی هویت مقایسه نکنید. این ماشین تو شرایط حساس قابلیت هاش رو نشون میده. 3ساله دارم و میتونم بگم بی نقصه

اضافه کردن نظر

اطلاعات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا راوفور 2500 2012-2018
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1595 - 1625 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/65 R 17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 250/65 R 17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2494 cc
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • ظرفیت باک 60 لیتر لیتر
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 232 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 73.3 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل شوندگی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو جناغی دوبل
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 0 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 0 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری 10.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی 8.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • سیکل ترکیبی مصرف سوخت 9.1 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو ، جانبی ، پرده ای
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , VSC , BA , TRAC
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به سیستم ضد سرقت همراه با آژیر ، دارای ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت
  • نوع غربیلک 3 شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی ( اتوماتیک دو منطقه ای سفارشی )
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD به همراه چنجر 6تایی ، دارای پورت USB ، AUX ، دارای 6 بلند گو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده ، بلوتوث ، تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرمی ، صندلی راننده دارای تنظیم دستی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، شیشه های سولار
  • سیستم های سقف سانروف
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن ، دارای تنظیم ارتفاع نور ، دارای چراغهای روشنایی روز
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور پارک
  • سیستم های کمک رانندگی سیستم کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • وحید وحید (5 تیر 98 ساعت 01:48)

    من میخوام یدونه بخرم

  • توفیق صنعتگری توفیق صنعتگری (19 آذر 97 ساعت 11:37)

    بهترین خودرو در کلاس خودش
    درسته آپشنهای اضافی و غیر مصرفی نداره اما کیفیت و استحکام و عملکردش بینظیره
    من سورنتو داشتم ولی عاشق این ماشین شدم و الان به فکر تعویضش نیستم

  • mohammad mohammad (29 آبان 97 ساعت 11:01)

    تویوتا راو4 رو با هیچ کدوم از کره ای های بی هویت مقایسه نکنید. این ماشین تو شرایط حساس قابلیت هاش رو نشون میده. 3ساله دارم و میتونم بگم بی نقصه

  • بختیاری بختیاری (29 تیر 97 ساعت 10:01)

    مدل 2015 صفر خریدم / تا الان دارم 60000 کیلومتر باهاش رفتم / کوهستانی و صحرایی / عالی / برای خرید اگر از قیافش خوشتون میاد دیگه شک نکنید بخرید/

  • kaka kaka (5 بهمن 95 ساعت 20:29)

    یکسال است که دارم . قبلا توسان داشتم . این ماشین از نظر من حرف نداره یک ماشین خانوادگی و با شخصیت است

  • علی ش علی ش (21 آبان 94 ساعت 16:16)

    سلام دوستان این خودرئ4wdهستش و با awdمتفاوته
    تفاوتای این دو رو هم بخونید شاید به دردتون بخوره
    4WD :
    این سیستم دارای قدمت بیشتری نسبت به AWD است و برخی اوقات آن را 4×4 هم می‌نامند. در این‌گونه خودروها توان به جعبه انتقال (Transfer Case) منتقل می‌شود. وظیفه اصلی است جعبه انتقال توزیع توان بین اکسل های جلو و عقب است. در داخل این جعبه انتقال مجموعه‌ای از چرخ دنده مانند گیربکس وجود دارد. هنگامی که توان توسط این جعبه تقسیم می‌شود، به شما ضمانت می‌کند که هر چرخی با سرعت برابر در حال گردش است. این برابر بودن سرعت های دورانی چرخ‌ها مشکل بزرگی هنگام دور زدن خودرو ایجاد می‌کند. همان طور که می‌دانید در هنگام پیچیدن در یک پیچ، تایر داخلی سرعت کمتری نسبت به تایر بیرونی دارد. قفل بودن دیفرانسیل در اصطلاح باعث می‌شود دور زدن خودرو با شعاع بیشتری انجام شود و یقیناً خطرآفرین می‌باشد.
    در سیستم‌های جدید 4WD شما می‌توانید خودتان سیستم را به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال کنید. البته در مدل های کمی قدیمی تر شما می‌بایست این کار را به وسیله دنده اضافی کنار دنده اصلی انجام می‌دادید. در سیستم‌های الکتریکی معمولاً حالت Low وجود دارد که به معنای قفل شدن دیفرانسیل و تقسیم نیروی مساوی بین دو چرخ طرفین است. همچنین حالت High نیز وجود دارد که در اصطلاح کنترل لغزش نیز گفته می‌شود. در این حالت مشکل قفل شدن دیفرانسیل وجود ندارد. در این حالت خودرو می‌تواند تا سرعت 60 مایل بر ساعت حرکت کند.
    مزیت های 4WD :

    نیروی جلو برنده عالی در خارج ازجاده‌ Off-road
    می‌تواند غیرفعال شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند
    تکنولوژی قوی و اثبات‌شده
    معایب 4WD :

    اضافه کردن وزن و پیچیدگی به خودرو
    نمی‌توان از این سیستم در تمامی شرایط استفاده کرد
    هزینه بسیار زیاد نسبت به خودرو تک دیفرانسیل
    AWD :
    تکنولوژی AWD به‌روزتر از 4WD می‌باشد و البته پیچیدگی بیشتر نسبت به 4WD دارد. تفاوت عمده سیستم AWD و 4WD این است که سیستم AWD همواره برای خودرو فعال است. در این سیستم هم مدل مکانیکی وجود دارد و هم مد الکترونیکی. در مدل مکانیکی این سیستم انتقال قدرت در حقیقت از سه دیفرانسیل استفاده می‌کنند. در سیستم تمام چرخ محرک، توان انتقال‌یافته تنها به چرخی تعلق می‌گیرد که بیش‌ترین نیروی Traction را داشته باشد. این کار با تقسیم توان در بین اکسل های عقب و جلو انجام می‌شود. این کار به وسیله دیفرانسیل مرکزی صورت گرفته و در بین هر دو چرخ در جلو و عقب به وسیله دو دیفرانسیل جداگانه انجام می‌شود.
    مزیت عمده این روش در سطوح لغزنده بیشتر آشکار می‌شود چون تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود. بهترین مثال AWD مرسدس بنز AMG E63 است. البته سیستم AWD به اندازه 4WD قوی و تنومند نیست. این سیستم نمی‌تواند در شرایط بسیار کم اصطکاک جاده نیروی جلو برنده کافی نسبت به سیستم 4WD را ایجاد کند. امروزه رایانه در کنترل سیستم AWD نقش مهمی بر عهده دارد.
    سنسورهایی که بر روی هر چرخی وجود دارد تا نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش کنند. در خودرو واحد کنترل الکترونیک خودرو یعنی ECU تصمیم‌گیری می‌کند تا اینکه چه مقدار توان به کدام چرخ منتقل شود.
    مزیت های AWD :

    افزایش چسبندگی خودرو به جاده و کنترل بهتر آن تحت شرایط مختلف
    فرمان پذیری و هندلینگ مناسب برای انواع نیرو های traction
    در تمامی اوقات فعال است
    معایب AWD :

    مصرف سوخت بیشتر
    افزایش وزن خودرو و پیچیده شدن مکانیزم عملکردی
    برای شرایط کاملاً Off-road مناسب نیست

  • خودروی رویایی من خودروی رویایی من (19 تیر 94 ساعت 02:29)

    ماشین خوبیه فقط بعضی از آپشن ها رو ماشین هایی از این مدل که تو ایران اومده نداره و آپشن های فول شرکتی و غیر شرکتی فرق داره. مثلا ماشین شرکتی گرمکن و صندوق عقب برقی نداره ولی ماشین های عمان داره. در ضمن این ماشین با دو مانیتور مختلف تو ایران وجود داره یکی تمام تاچ و اون یکی تاچ و دکمه ای.

  • صدراس صدراس (22 خرداد 94 ساعت 20:45)

    دوستان ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید، من اصلا ماشین باز نیستم و اطلاعاتی راجع به ماشین های مختلف ندارم، حالا بعد مدت ها تصمیم گرفتم که ماشینمو عوض کنم، و یکی از دوستان پیشنهاد تویوتا راوفور رو به من دادند ولی من شنیدم که ماشین های شاسی بلند برای مسافرت های چندین ساعته و توی جاده خسته کننده هستن البته چون تا حالا شاسی باند نداشتم نمیدونم که واقعا اینطوره یا نه، لطفا واهنمایی کنید که ایا واقعا نشستن در این ماشین در جاده خسته کنندس یا نه ؟

    علی علی (16 اردیبهشت 98 ساعت 20:28)

    اتفاقا برای مسافرت فقط باید با شاسی بلند باشی من قبلا لنکروز داشتم اصلا تو مسافرت خسته نمیشی راو4 هم ماشین خوبی هست

  • قیاسی قیاسی (1 اردیبهشت 94 ساعت 22:43)

    سلام دوستان من هم یکی از این رافو 4 را دارم و تازه خریدم نسبت به توسان که قبلا داشتم اصلا قابل مقایسه نیست واقعا با این که شاسی بلنده کاملا صندلی عقب نرم و راحت هستش و در دست اندازها اصلا تکان نداره . صندلیش برقی هست و سه مانیتور داره دو تا پشت صندلی ها و یکی هم در جلو . کیفیت 20 واقعا هیچی پای راو 4 نمی رسه هر کی ماشین بازه بسم الله . قید پولش را بزنه راو4 بخره . موتور عالی و بی صدا و خوشبختانه قطعات یدکی تویوتا چون خراب نمیشه خیلی نسبت به کره ای ها ارزونتره . اما نمی دونم این تیپ 3 هستش یا تیپ 4 . فرق بین تیپ 3 و 4 را کسی می دونه بگه .

  • میلاد بندرعباسی میلاد بندرعباسی (10 آذر 93 ساعت 23:48)

    سلام.راوفور 2014 خریدم میگن الفوتیم هستش.آینه شو برقی نداره ان موضوع خیلی نگرانم کرده بنام تیپ فول خریدم.صندوق دربعقب برقی هستش.چراغ شور هم نداره.پخشش هم تمام تاچ هستش..فقط نقشه امارات رو داره.مدل 2014-دکمه اسپرت و اکو هم داره.
    آیته شو برقی نیستش

    قیاسی قیاسی (27 اردیبهشت 94 ساعت 15:26)

    سلام اصلا غصه آینه برقی نخور جانم مهم نیست بهترین ماشینه چند سال که داشتی می فهمی من چی میگم از هر نظر ماشین کاملیه

  • ام ام بی ام ام بی (18 آبان 93 ساعت 21:46)

    ماشینی که شاسی بلند باشه و ساخت ژاپن یعنی ارزش سوار شدن داره
    از پرادوها خوشگلتره. ارزون بودنشم نسبت به خودروهای اصیل ژاپنی خیلی انتخابشو راحتتر می کنه

  • مو قشنگ مو قشنگ (13 آبان 93 ساعت 18:00)

    این بهتره یا هیوندای توسان ix35

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (23 دی 93 ساعت 14:57)

    تویوتا رافور انتخاب بهتری میباشد اما اختلاف قیمت ان را نیز باید با ix35 در نظر گرفت اما در کل کیفیت سواری هردو کمی خشک میباشد اما رافور هندلینگ بالاتری را نسبت به ix35 دارد شتاب بالاتر کیفیت فنی بهتر در دراز مدت از برتری های رافور نسبت به ix35 میباشد اما ix 35 دارای قمیمت پایینتری میباشد و طراحی داخلی ان از رافور زیباتر است و فضای مناسبی هم دارد اما کیفیت مواد به کار رفته در کابین از رافور پایین تر میباشد

  • مهدی تیونینگ مهدی تیونینگ (27 مهر 93 ساعت 13:17)

    باسلام/ با طراحی خشن و کمی هم گران.................یاعلی

  • محمد سعید محمد سعید (13 مهر 93 ساعت 16:33)

    اوایل ورود این خودرو قیمت مناسبی داشت ولی در حال حاضر اصلا آدم با این پول میتونه bmw x1 بخره خیلی هم سرتره

  • حامد ف حامد ف (27 خرداد 93 ساعت 13:57)

    با سلام
    با توجه به این لینک به نظر AWD باشه
    http://www.aparat.com/v/uBxQY

  • ایمان اریایی ایمان اریایی (24 خرداد 93 ساعت 17:06)

    با سلام
    ببخشید چرا اپشن های این ماشین تو ایران ارئه نمیشه،
    ایا نمایندگی نباید پشتیبانی تمامو کمال بکنه ،
    هیچ شرکتی تو ایران وجود داره پشتیبانی کنه،
    ممنون میشم جواب بدید،

    یوونتوس یوونتوس (3 مهر 93 ساعت 09:22)

    متاسفنه توی کشور ما شرکت ها بدون اینکه از قیمت ماشین کم کنن، آپشن ها رو بر میدارن.

  •  (9 فروردین 93 ساعت 12:05)

    سلام لطفا در مورد حداکثر سرعتش و شتاب 0 تا 100 بیشتر توضیح بدین

  • مدیریت سایت مدیریت سایت (25 اسفند 92 ساعت 06:05)

    با سلام خدمت شما دوست گرامی . این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک یا همان سیستم 4WD می باشد . البته این سیستم با سیستم AWD یا چهار چرخ محرک دائم ، یکی نمی باشد . لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه http://www.car.ir/articles/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%81%D9%86%DB%8C/Car-Transmission-System مراجعه نموده و مقاله فوق که برای شما دوستان آماده گردیده است را جهت اطلاعات تکمیلی ، مطالعه نمایید .

    حامد ف حامد ف (27 خرداد 93 ساعت 13:47)

    با سلام وتشکر از مقاله های مفید
    من مدل 2014 و فول این ماشینو دارم و با نگاه کردن به زیر ماشین دیدم سیستم انتقال نیرو شبیه شکل AWDهست و شباهتی با 4WD ندارد و با اینحال پشت ماشین 4wd نوشته شده است.

  • بهنام بهنام (24 اسفند 92 ساعت 14:37)

    این ماشین AWD یا 4WD ؟

  • بهزاد بهزاد (29 بهمن 92 ساعت 05:38)

    سلام
    تفاوت کیفیت سواری و امکانات RAV4 دو دیفرانسیل با تک دیفرانسیل شرکتی تویوتا در چیه؟
    لطفا اگر اطلاعاتی دارید، اعلام نمایی-مرسی

    قیاسی قیاسی (22 تیر 94 ساعت 10:43)

    تفاوت دو دیفرانسیل با تک دیفرانسیل اینه که وقتی داری از سربالایی بالا میری وقتی ماشینت دو دیفرانسیل داره راحت بالا میره سر نمی خوره و قدرت بالایی داره .