1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ژانگ ژینگ
  4. وانت کاپرا
  5. دو کابین دو دیفرانسیل (1389-1395)

وانت کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل 1389-1395

Zhong Xing Capra 4WD 2cabin 1389-1395

تیپ ها
  • 652,000,000 (تومان)
  • 805,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
دو کابین دو دیفرانسیل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2378 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرووانت کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل 1389-1395

کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل، بهمن کاپرا، یا همان ژانگ ژینگ گرند تایگر، خودرویی در کلاس پیکاپ متوسط با شاسی مستقل است که در سال 2010 توسط کمپانی ZX Auto ساخته شد و به صورت همزمان نیز در سال 1389 مونتاژ این خودرو توسط گروه بهمن شروع شد.

طراحی ظاهری

کاپرا ظاهری ساده و به دور هرگونه المان های طراحی مدرن دارد که برای یک پیکاپ نسبتا ارزان قیمت تولید 2010 مناسب بنظر می رسد. بدنه این خودرو تقریبا حالت مکعبی شکل و ساده دارد که البته فرم کلی آن زمخت نیست؛ ارتفاع کاپرا از سطح زمین زیاد است و چراغ های مربعی در جلو و مستطیلی در عقب و خط های بدنه ساده در کناره ها نیز هارمونی خوبی با نمای کلی خودرو ایجاد کرده اند و کاپرا را به محصولی نسبتا با وقار تبدیل کرده اند که ظاهر آن به بیننده نوید قوای فنی مناسب و جان سختی را می دهد.

 

 

کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل.webp

 

کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل نقره ای.webp

 

کابین و فضای داخلی

طراحی کابین کاپرا نیز به مانند طراحی بیرونی آن کاملا ساده و کاربردی است. داشبورد از جنس پلاستیک خشک است و در کنسول میانی آن فقط یک پخش و پنل تهویه مطبوع دستی به چشم می خورد. فرمان خودرو نیز ساده است و هیچ کلیدی روی آن مشاهده نمی شود. یک دستگیره نیز در روی ستون A وجود دارد که برای راحتی بیشتر هنگام سوار شدن می توان از آن استفاده کرد. آینه های جانبی بزرگ نیز به دید هرچه بیشتر راننده هنگام رانندگی کمک می کنند.

 

داخل کابین کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل.webp

 

مشخصات فنی

کاپرا از یک موتور 2400 سی سی با کد 4G69 بهره می برد که در واقع متعلق به میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید 124 اسب بخار در دور موتور 5200 را دارد. همچنین گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 200 نیوتون متر در دور موتور 2500 تا 3000 دور در دقیقه است.

مشابهت های فنی این خودرو با محصولات قدیمی میتسوبیشی تنها به موتور اشتراکی منحصر نمی شود و تعداد زیادی از قطعات جلو بندی و عقب بندی این خودرو نیز با محصولاتی از میتسوبیشی مشترک هستند، سیستم تعلیق کاپرا در قسمت جلو دو جناقی با میله پیچشی، و در قسمت عقب فنر شمش است. ترمز های خودرو نیز در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای هستند که به ABS و EBD نیز مجهزند.

وانت کاپرا در بدو ورود به بازار ایران در 2 نسخه تک دیفرانسیل (دیفرانسیل عقب) و دو دیفرانسیل به تولید رسید، توان تولیدی این موتور در نسخه دو دیفرانسیل به صورت پیش فرض به چرخ های عقب منتقل می شود که می توان از طریق یک کلید و با درگیر کردن دیفرانسیل جلو، آن را به هر 4 چرخ منتقل کرد، همچنین استفاده از حالت کمک سنگین خودرو نیز با استفاده از همان کلید گردان روی کنسول میانی امکان پذیر بود.

کاپرای 1765 کیلوگرمی توانایی حمل 480 کیلوگرم بار را نیز دارد و مصرف سوخت اعلامی آن 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است. 

 

موتور کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل.webp

 

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی و آپشن های کاپرا تقریبا در پایه ای ترین حالت ممکن قرار دارند. 2 کیسه هوای راننده و سرنشین جلو برای این خودرو در نظر گرفته شده و تست تصادف معتبری نیز از آن موجود نیست. 4 شیشه برقی، آینه های جانبی با تنظیم برقی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی و سنسور دنده عقب نیز تنها امکانات رفاهی قابل ذکر کاپرا هستند.

کاپرا در بازار

در بازار امروز، کاپرا دو کابین فقط در نمونه های دست دوم قابل تهیه است که قیمتی در حدود 200 الی 450 میلیون تومان بسته به مدل تولید، کارکرد، سلامت فنی و بدنه و دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل بودن را دارند. رقبای کاپرا در این بازه قیمتی  نیسان پیکاپ، پیکاپ ریچ، وینگل 3 و وینگل 5 هستند. در مقام مقایسه، کاپرا بازار خرید و فروش بهتری نسبت به وینگل ها دارد و نگهداری آن نیز راحت تر از نیسان پیکاپ های 17 - 18 ساله بنظر می رسد، هرچند کیفیت ساخت این خودرو قابل مقایسه با نمونه های بکر و در حد صفر رقیب سالخورده ژاپنی نخواهد بود.

با این حال یافتن نمونه های بی نقص نیسان پیکاپ این روزها تقریبا به امری غیر ممکن تبدیل شده و در این شرایط، انتخاب کاپرا با سن و سال کمتر، چندان غیر منطقی بنظر نمی رسد، البته باید به این نکته اشاره کنیم که هرچند کاپرا از نظر جان سختی و کیفیت ساخت به نیسان پیکاپ نمی رسد، اما در سمت مقابل سواری نرم و قابل قبول تری در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد که این موضوع، می تواند برگ برنده این خودرو در رقابت با ریچ، نسخه چینی نیسان پیکاپ باشد.

گالری وانت کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل 1389-1395

سوالات متداول

وانت کاپرا دو دیفرانسیل دوکابین ساخت کشور چین و شرکت ZX Auto است که توسط شرکت بهمن موتور وارد کشور شد.
کاپرا از یک موتور 2400 سی سی با کد 4G69 بهره می برد که در واقع متعلق به میتسوبیشی است. این موتور توانایی تولید 124 اسب بخار در دور موتور 5200 را دارد. همچنین گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 200 نیوتون متر در دور موتور 2500 تا 3000 دور در دقیقه است.
نظرات کاربران
  • کاربر سایت 12 مهر 1399 ساعت 23:06

    لطفا قیمتشو هم بنویسین؟

  • آرش 28 مرداد 1398 ساعت 00:38

    با سلام من کاپرا ۲ مدل ۹۷ دارم و تجربه شخصی ام رو میگم خدمتتون . به نظر من این خودرو رو نباید با هایلوکس مقایسه کرد . و فقط باید با پیکاپ های چینی موجود در ایران و هم قیمت خودش مقایسه کرد. تنها ضعف مهمی که من دیدم ، ضعیفی دیسک و صفحه اونه ، به طوریکه زیاد نمیشه بهش فشار آورد . البته اونم قابل حله و میشه عوضش کرد . از موتور و دنده کمک برقی و فضای خارجی و داخلی و ... راضی هستم . (البته به نسبت پولی که دادم .) و مسلما اگه هایلوکس میخریدم عالی بود . در ضمن برای تعمیرات فقط تشریف ببرید نمایندگی مرکزی ، مطمئن باشید انجام میدن کارتونو. موفق باشید.

  • حمید 14 دی 1397 ساعت 20:25

    سلام واقعا ماشینای چینی خوبن !؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو وانت کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل 1389-1395
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده بهمن یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1730 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/70R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/70R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2378 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 127 اسب بخار در 5252 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 205 نیوتون متر در 2500 تا 3000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 52.9 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 74 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی، دارای ABS و EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو دو جناقی میله پیچشی
  • تعلیق عقب فنر تخت
  • کمک فنرهای جلو هیدروتلوسکوپی
  • کمک فنرهای عقب هیدروتلوسکوپی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک سه شاخه
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم دستی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی ، بالابر شیشه ها پس از خاموش شدن خودرو
  • سیستم روشنایی جلو دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب سفارشی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • کاربر سایت کاربر سایت (12 مهر 1399 ساعت 23:06)

    لطفا قیمتشو هم بنویسین؟

  • آرش آرش (28 مرداد 1398 ساعت 00:38)

    با سلام
    من کاپرا ۲ مدل ۹۷ دارم و تجربه شخصی ام رو میگم خدمتتون .
    به نظر من این خودرو رو نباید با هایلوکس مقایسه کرد . و فقط باید با پیکاپ های چینی موجود در ایران و هم قیمت خودش مقایسه کرد.
    تنها ضعف مهمی که من دیدم ، ضعیفی دیسک و صفحه اونه ، به طوریکه زیاد نمیشه بهش فشار آورد . البته اونم قابل حله و میشه عوضش کرد .
    از موتور و دنده کمک برقی و فضای خارجی و داخلی و ... راضی هستم . (البته به نسبت پولی که دادم .) و مسلما اگه هایلوکس میخریدم عالی بود . در ضمن برای تعمیرات فقط تشریف ببرید نمایندگی مرکزی ، مطمئن باشید انجام میدن کارتونو.
    موفق باشید.

  • حمید حمید (14 دی 1397 ساعت 20:25)

    سلام واقعا ماشینای چینی خوبن !؟

    amir amir (4 آذر 1399 ساعت 14:17)

    دوست عزیز یه زمانی بود که ام وی ام x33 قدیم و لیفان x60 اومده بودن که واقعا ار کیفیت هیچ بویی نبرده بودن اما الان شرایط کاملا فرق کرده
    الان خودروهای چینی کیفیتشون رفته بالا مخصوصا شرکت هایی مثل جیلی، جک، ریگان(زوتی)، دانگ فنگ و کاپرا و...

  • Hamze mahmudi Hamze mahmudi (5 دی 1397 ساعت 13:14)

    کاپرا ماشین خوبیه نسبت ب قیمتش
    مال من مدل۹۳ خیلیم ازش رازیم

  • محسن بیات محسن بیات (2 دی 1397 ساعت 18:10)

    خریدار کاپرای مدل 90 می باشم

  • مصطفی مصطفی (1 آبان 1397 ساعت 00:29)

    سلام دوستان
    در کل ماشین افزود خوبیه برای من مدل ۹۳ هست حدود ۲۰۰ هزار تا کار کرده خیلی هم افزود سخت باهاش رفتم مثل کویر ریگ جن تو جاده سرگار ۱۳۰تا می ره با مصرف ۹ لیتر خرابی هم نداره فقط لوازم مصرفی میخواد اتاق هم صدا تو نمیاد و لش نمیشه فقط تو جاده های کوهستانی و سر بالایی کم میاره، که بهتره رو کمک سبک برین
    و برای تعمیرات سعی کنید نمایندگی نبرید چون بمعنی واقعی کلمه دزد هستن

  • عابدین عابدین (5 شهریور 1397 ساعت 21:45)

    سلام. دوستان کسی میدونه داشبورد جدید کاپرا ۲ به ماشین کاپرا ۱ میخوره یا نه؟

  • saji saji (17 مرداد 1397 ساعت 11:55)

    سلام کسی تعمیرگاه خوب واسه کاپرا شرق تهران سراغ داره واسم ادرس بفرسته متشکر

  • سینا سینا (4 مرداد 1397 ساعت 12:58)

    سلام دوستان کاپرا مدل ۹۰ بیست روزه که خریدم ۱۵ روزش تو تعمیرگاه نمایندگی بوده وحتی نتونستن عیبشو پیدا کنن! روی دنده کمک نمیره، گاهی هم که شانسی کمک درگیر میشه، خودبخود از حالت کمک خارج میشه

    ali jam ali jam (27 آذر 1397 ساعت 15:05)

    اورینگ سنسور کمک روغن میده که بعضی وقتها اتصال باعث میشه کمک عمل کنه سنسور باید عوض بشه

    علیرضا علیرضا (1 شهریور 1399 ساعت 21:23)

    منم همین مشکلو داشتم، نمایندگی گفت باید موتور برقی کمک عوض بشه، بردم پیش یه برق کار حرفه ای کمک برقی رو باز کرد داخلش یه عقربه داره اونو شستشو و گریس کاری کرد درست شد عین روز اول دو ساله الان اوکیه، البته بعضیا مشکل سنسور دارن باید عوض بشه حدود 150 تومنه الان 1/6/99

  • فرهاد فرهاد (19 تیر 1397 ساعت 22:46)

    سلام
    تصمیم خرید کاپرا تک کابین را دارم برای مصارف شهری و جابجایی بین شهری میخوام بدونم وضعیت مصرف سوخت ان
    چطوره و ایا امکان دوگانه سوز کردنش هست یا خیر
    ایا هزینه هاش به عنوان ماشین کار مقرون به صرفه هست؟

  • goran goran (8 تیر 1397 ساعت 22:45)

    سلام دوستان
    ببخشید یه کاپرا مدل ۹۰ بدون رنگ ۱۱۰ تا کارکرد دارهبیمه و لاستیک نو ۵۰ تومن می ارزه؟

  • محمد امین محمد امین (2 خرداد 1397 ساعت 00:24)

    با سلام خدمت همه مردم عزیز کشور:
    خواستم خدمتتون عرض کنم خودرو هایی که این گروه ارائه میکنه هیچ خدمات پس از فروش خوبی نداره باید بگم خدمات پس از فروش صفر
    اگر خواستید بگیرید کلا باید فکر تعمیراتشو بکنید که کجا میخواید بعدا خودروتون رو تعمیر کنید.نمایندگی صفر
    همچنین فاکتور های نجومی که خدمتتون ارائه میدن و حتی دست به خودرو هم نمیزنن.و به عبارتی دزدی.از هر کجا خودرو تحویل میگیرید از بهمن خودرو (این نمایندگی)نگرید.یا علی

    علیرضا علیرضا (1 شهریور 1399 ساعت 21:26)

    لوازمش همه موجوده تو همه ایران حتی شهرستان کوچیک ما تمام نمایندگی های گروه بهمن ایران تمام وسایل هاشو دارن. الکی جو سازی نکنید.
    نسبت به پراید و پژو که همه لوازم تو هر معازه ای پیدا میشه اره اونجور فراوون نیست.

  • آریو آریو (30 بهمن 1396 ساعت 19:35)

    من ی مدل 89 دارم باهاش تمام کوههای ایران رو رفتم - اگه دورموتور نزارید بیشتر از 3500 دور بشه و دنده هم مرده نرید خیلی خوب براتون کار میکنه اما اگه می خایید باهاش کورس بزارید و 200 تا سرعت برید شاید هایلوکس بهتر باشه .

  • مهران مهران (24 دی 1396 ساعت 20:54)

    با سلام
    میخوام یه کاپرا مدل 90 دو کابین بگیرم به نظر شما دوستان چطور ماشینی هستش
    کاپرا بهتره یا نیسان پیکاپ مدل 80-81

  • جواد جواد (23 دی 1396 ساعت 00:28)

    کاپرا ❤

  • بهداد بهداد (14 دی 1396 ساعت 21:46)

    سلام دوستان.من پیمانکار معدن هستم،دو کاپرا مدل ۹۳ و ۹۴ دارم،این دوستانی که میگن ماشین خوبی نیست یا تا حالا دستشون به دستگیره درش نخورده یا با هایلوکس۲۰۰ملیونی مقایسه میکنن.این ماشین از همه نظر عالیه،البته تو رنج قیمت حدودا۷۵تومنی،کم استهلاک،پر قدرت،مصرف معمولی...وسایل یدکی هم که خیلی راحت پیدا میشه.هم بهمن یدک میفروشه هم آزاد تو بازار هست.تو سربالایی هم اگر قلقش رو یاد بگیری کم نمیاره.خاک و آب هم داخلش نمیاد.مگه میشه همچین چیزی؟؟؟....بازم تاکید میکنم با هایلوکس مقایسش نکنید....ممنون از همه

  • مجید مجید (11 دی 1396 ساعت 13:06)

    کاپرا عالیه من حدود یک سال مدل 93 داشتم حرف نداشت خیلی هم بهش فشار آوردم عالییییییی

  • شهاب شهاب (1 دی 1396 ساعت 10:40)

    سلام دوستان من چهار ماهی میشه کاپرا نیو خریدم ماشینی در حد خودش فوق العاده ضعف های گذشته جبران شده تو جاده بسیار پر شتاب وتو افرود مخصوصٱ کمک سنگین بسیار پرقدرت به راحتی وبی صدا صد پنجاه شصتا میره لوازم و ادوات داخلی هم بسیار شیک وتمیز شده

  • سهند سهند (6 آذر 1396 ساعت 01:16)

    دوستان عزیز حدود 9 ماه کاپرا داشتم علت فروختنم هم نقاط ضعفش زیاده خداییش مثلا تو کارواش میبینید که از سقف اب وارد کابین میشه ...داشبورد فوق العده اشغال و بحدی جنس بیکیفیت داره دقیقا مثله یه اسباب بازی بچه...صدای اتاقش زیاده کولرش هم خیلی بی نفسه و از همه بدتر بعد 120 تا ماشین دیگه کنترلش دست شما نیست...خلاصه کلام یه ماشین فقط ضاهر قول پیکر واسه پز دادن خوبه و رانندگی باهاش اصلا کیف نداره با صندلی و دید مزخرفش..واقعا یه افرود نیست پول اضافه دارید بخرید همین

    علیرضا علیرضا (1 شهریور 1399 ساعت 21:30)

    احتمالا شما ماشین ترکیده خریدی اینجور بوده . من ده ساله دارم مشکلی نداشت.یه جفت کمک جلو kyb عوض کردم عید 99 شد 850 تومن یه رادیات عوض کردم با لاستیک و ستمه تایم مثل اولش داره کار میکنه

  • Yashar Yashar (24 آبان 1396 ساعت 10:05)

    سلام من میخوام کاپرا بخرم ولی نظرهارو خوندم همه گفتن که داخلش آب یا خاک میاد حالا موندم که اگه بخرم این برام مشکل نمیشه یا برم نیسان پیکاپ بخرم. راهنمای کنید لطفا