1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. رانا
  5. پلاس (1390-1403)

رانا پلاس 1400

Iran Khodro Runna Plus 1390-1403

تیپ ها
  • 461,859,000 (تومان)
  • 655,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1587 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرورانا پلاس 1400

رانا پلاس - Runna Plus (رانا+) نمونه ارتقا یافته رانا معمولی محصول ایران خودرو می باشد که در سال 1398 توسط ایران خودرو معرفی و برای اولین بار در بهار 99 پیش فروش شد. در ادامه مشخصات رانا پلاس جدید را بررسی میکنیم.

از تفاوت های ظاهری این نمونه با رانا معمولی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

        - تغییر گرافیک چراغ های جلو و عقب

        - هم رنگ شده زه ها و دستگیره های درب

        - آیینه های راهنما دارد طرح 207i

        - طرح جدید قالپاق

        - بروز شدن طراحی جلوپنجره

        - دستگیر و زه های همرنگ بدنه

        - آنتن رادیو

 

 عکس رانا پلاس

 

عکس بدنه رانا پلاس

 

امکانات رانا پلاس

در مجموعه اتاق و کابین نیز تغییراتی صورت گرفته که به شرح زیر است:

        - داشبورد جدید

        - شکل جدید کنسول میانی بین دو صندلی

        - تغییر در مجموعه کلیدهای شیشه بالابر درها و آینه برقی

        - طرح جدید پنل داشبورد

        - رودری های جدید

        - دسته دنده جدید

        - صفحه کیلومتر جدید 

        - رادیو پخش دارای بلوتوث به همراه ۲ توییتر

        - صندلی های جدید طرح 207i

        - غربیلک جدید فرمان دارای کلید های کنترلی

        - نمد کاپوت

        - موکت جدید صندوق عقب

        - دسته راهنما و برف پاک کن جدید طرح 207i

        - کروز کنترل

 

داخل رانا پلاس

 

عکس داخل رانا پلاس

 

 

مشخصات فنی رانا پلاس

 یک پیشرانه با حجم 1578 سی‌سی، 4 سیلندر تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور مشخصه های فنی رانا پلاس هستند. از نظر فنی تغییر چشمگیری در رانا پلاس دیده نمی‌شود؛ اما در دسته سیم اصلی، و مقاومت فن رادیاتور اصلاحاتی صورت گرفته است. همچنین پیشرانه TU5 رانا پلاس از یورو۴ به یورو۵ ارتقا یافته است. در آخر با اضافه شدن تجهیزات جدید وزن نهایی رانا پلاس ایران خودرو حدود 25 کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

ایرانخودرو برای اولین بار در مرداد ۱۳۹۹ از قرار گرفتن جعبه دنده 6 دنده دستی داخلی و پیشرانه اصلاح شده‌ی TU5 که با کد EC5 شناخته می‌شود بر روی خودرو رانا پلاس خبر داد. همچنین امکان انتخاب جعبه دنده اتوماتیک بر روی این خودرو از مواردیست که ایرانخودرو به آن اشاره کرده است. این سدان کوچک ایران خودرو به کروز کنترل مجهز شده است و نسخه سقف شیشه ای آن هم روانه بازار شده است که کابین زیباتر و رضایت بیشتری را برای مصرف کنندگان به ارمغان خواهد آورد. 

 

جمع بندی

درحال حاضر با توجه به شرایط کشور قیمت رانا پلاس در نوسان است و نسبت به همرده های تولید داخل خود قیمت معقولی دارد. قیمت رانا پلاس در بازه ای قرار گرفته است که متقضیان خرید 206 صندوقدار کارکرده را به سمت خود سوق دهد؛ هرچند صاحبان فعلی رانا پلاس، خودرو خود را از از طریق طرح های فروش فوری یا پیش فروش ایران خودرو خریداری کرده اند و برای فروش آن باید 1 سال صبوری کنند تا سند خودرویشان از رهن شرکت خارج شود.

گالری رانا پلاس 1400

سوالات متداول

رانا پلاس در گرافیک چراغ های جلو و عقب، آیینه های جانبی، قالپاق ها، جلوپنجره و همچنین طرح داشبورد و رودری ها با رانا متفاوت است، همچنین در این خودرو از پیشرانه بروز شده و گیربکس 6 سرعته استفاده شده است.
ایران خودرو برای رانا پلاس از پیشرانه TU5 پلاس که نسخه ایرانی EC5 پژو است در کنار گیربکس 6 سرعته جدید استفاده میکند؛ این موتور 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
ایران خودرو شتاب صفر تا 100 رانا پلاس را 12 ثانیه و حداکثر سرعت آن را 189 کیلومتر برساعت اعلام کرده است.
رانا پلاس نسبت به همرده های تولید داخل خود قیمت معقولی دارد. قیمت این خودرو در بازه ای قرار گرفته که متقضیان خرید 206 صندوقدار کارکرده را به سمت خود سوق دهد و با توجه به قوای فنی جدید و امکانات بیشتر، می توان به جای خرید پژو 206 صندوق دار کارکرده، به خرید رانا پلاس صفر کیلومتر نیز فکر کرد.
نظرات کاربران
  • شاهین انصاری 6 شهریور 1401 ساعت 17:14

    سلام سال ۹۴ به مدت ۶ماه رانا معمولی صفر داشتم اون موقع خیلی مشکل برقی داشت فروختم الان یه دوماهه رانا پلاس خریدم به خاطر قیمتش فقط و اینکه موتور خوبی داره و فراوانی قطعات یدکی ادم رو مطمئن میکنه ، ولی فضا به شدت کوچک هست فضای کابین برای ادمهای حداکثر با قد ۱۷۵ مناسبه وحداکثر ۴نفر ظرفیت ۲نفر بزرگسال و ۲تا بچه زیاد رو راحتی و خانوادگی بودنش حساب نکنین پراید از رانا جادار تره والسلام .از نظر امکانات یه چند تا گزینه اضافه شده مثل کروز کنترل و کنترل صوتی رو فرمان و ...ولی از لحاظ ایمنی یه درجه تنزل داشته اونم حذف ترمز دیسکی عقب هست مدل های قدیمی تر ترمز های مطمئن تری دارن . من تجربه رانندگی ۳۰۰۰ کیلومتری باهاش رو میگم خدمت شما مصرف بنزین مناسب هست هندلینگ ضعیف هست تو سرعت های بالا ترسناک و دلهره اوره صدای موتور خیلی خوبه ، کمه ، لذت بخشه همش دوست دارین گاز بدین به این ماشین . شتاب مناسبه ولی چون گازش برقی شده یه کم تاخیر داره گاهی هم تو دنده ۲ و ۳ دور موتور پایین کپ میکنه انگار که خفه کنه گفتن از سنسور اکسیژن میتونه باشه باید ببرم نمایندگی دست بچه های ایرانخودرو رو ببوسه صندلی ها خیلی بیکیفیت هستن و سر جاشون لق میزنن من وزنم ۸۰ کیلو هست ولی وقتی تکیه میدم به صندلی احساس راحتی ندارم به نظرم صندلی های ساینا خیلی قرص و محکم و راحتره بلبرینگ چرخ جلو به صدا افتاده باید تعویض بشه واقعا متاسفم واسه ایرانخودرو .کولرش دم میکنه گفتن گازش کمه اونم باید ببرم سر فرصت بچه های ایراانخودرو گازش بزنن ‌. ریور د نده گیربکس هم خیلی سر و صدا داره موقع دنده عوض کردن یاد رینگ بوکس میفتین خیلی تلق و تولوق داره نمیدونم چرا روی هم رفته به نسبت مبلغ ۳۰۰میلیونیش گزینه بهتری رو پیدا نکردم تو ماشین های هم رده صفر هر کدوم یه مشکلی بالاخره دارن .پرشیا سال و سمند سال هم قیمت هستن ولی موتور جالبی ندارن در عوض فضای کابین عالی دارن ولی قدیمی هم هستن . رانا ظاهر بروز تر و جوان پسند تر داره. در کل از روی ناچاری نگین ندید پدید هست از ۲۰ نمره ۱۰ قبولی میدم بهش امیدوارم که از وقتی که گذاشتین و مطالبم رو خوندین بهره برده باشین‌

  • علی 1 شهریور 1401 ساعت 20:24

    این رادیوی مسخرشو چجور میشه خفه کرد بعد از هر استارت؟ اعصاب نذاشته واسمون

  • محمدحسین 5 مرداد 1401 ساعت 09:35

    یک سال و سه ماهه که دارم ثبت نام میکنم اما تو قرعه کشی به اسمم در نمیاد

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو رانا پلاس 1400
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1129 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/65R14
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/65R14

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1587 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 65.6 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان سیستم کمکی برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 189 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 24 ماه یا 40 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستى ضد سرقت ، قفم مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل خودرو
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری سیستم کمکی برقی
  • نوع غربیلک سه شاخه، کلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری رادیو CD به همراه MP3، بلوتوث
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم رتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب صندلی های ارتقا یافته عقب ( در مقایسه با رانا ال ایکس )
  • سیستم آیینه ها تنظیم آیینه های جانبی برقی، آیینه های طرح 207i
  • سیستم شیشه ها شیشه بالابرهای جلو برقی
  • سیستم روشنایی جلو تنظیم زاویه نور ، دارای مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن و چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال اطلاع از خرابی خودرو
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • شاهین انصاری شاهین انصاری (6 شهریور 1401 ساعت 17:14)

    سلام سال ۹۴ به مدت ۶ماه رانا معمولی صفر داشتم اون موقع خیلی مشکل برقی داشت فروختم الان یه دوماهه رانا پلاس خریدم به خاطر قیمتش فقط و اینکه موتور خوبی داره و فراوانی قطعات یدکی ادم رو مطمئن میکنه ، ولی فضا به شدت کوچک هست فضای کابین برای ادمهای حداکثر با قد ۱۷۵ مناسبه وحداکثر ۴نفر ظرفیت ۲نفر بزرگسال و ۲تا بچه زیاد رو راحتی و خانوادگی بودنش حساب نکنین پراید از رانا جادار تره والسلام .از نظر امکانات یه چند تا گزینه اضافه شده مثل کروز کنترل و کنترل صوتی رو فرمان و ...ولی از لحاظ ایمنی یه درجه تنزل داشته اونم حذف ترمز دیسکی عقب هست مدل های قدیمی تر ترمز های مطمئن تری دارن . من تجربه رانندگی ۳۰۰۰ کیلومتری باهاش رو میگم خدمت شما مصرف بنزین مناسب هست هندلینگ ضعیف هست تو سرعت های بالا ترسناک و دلهره اوره صدای موتور خیلی خوبه ، کمه ، لذت بخشه همش دوست دارین گاز بدین به این ماشین . شتاب مناسبه ولی چون گازش برقی شده یه کم تاخیر داره گاهی هم تو دنده ۲ و ۳ دور موتور پایین کپ میکنه انگار که خفه کنه گفتن از سنسور اکسیژن میتونه باشه باید ببرم نمایندگی دست بچه های ایرانخودرو رو ببوسه
    صندلی ها خیلی بیکیفیت هستن و سر جاشون لق میزنن من وزنم ۸۰ کیلو هست ولی وقتی تکیه میدم به صندلی احساس راحتی ندارم به نظرم صندلی های ساینا خیلی قرص و محکم و راحتره
    بلبرینگ چرخ جلو به صدا افتاده باید تعویض بشه واقعا متاسفم واسه ایرانخودرو .کولرش دم میکنه گفتن گازش کمه اونم باید ببرم سر فرصت بچه های ایراانخودرو گازش بزنن ‌. ریور د نده گیربکس هم خیلی سر و صدا داره موقع دنده عوض کردن یاد رینگ بوکس میفتین خیلی تلق و تولوق داره نمیدونم چرا روی هم رفته به نسبت مبلغ ۳۰۰میلیونیش گزینه بهتری رو پیدا نکردم تو ماشین های هم رده صفر هر کدوم یه مشکلی بالاخره دارن .پرشیا سال و سمند سال هم قیمت هستن ولی موتور جالبی ندارن در عوض فضای کابین عالی دارن ولی قدیمی هم هستن . رانا ظاهر بروز تر و جوان پسند تر داره. در کل از روی ناچاری نگین ندید پدید هست از ۲۰ نمره ۱۰ قبولی میدم بهش امیدوارم که از وقتی که گذاشتین و مطالبم رو خوندین بهره برده باشین‌

    هادی خرم نیا هادی خرم نیا (20 بهمن 1401 ساعت 14:53)

    صندلی های این خودرو کپی برابر 207 هست. صندلی های ساینا کپی تیباست که اونم مال ارتقا یافته پراید هست مثلا! صندلی های این خودرو از همه ماشین های سایپایی بهتر هست!
    صدای گیربکس رو با روغن واسکازین باکیفیت عوض کنید کلی فرق میکنه!
    چسبندگی این خودرو به نسبت قیمتش واقعا خوب هست توصیه میکنم پشت ماشین های سایپایی حتی شاهین بشینید میفهمید چسبندگی دلهره آور یعنی چی!

  • علی علی (1 شهریور 1401 ساعت 20:24)

    این رادیوی مسخرشو چجور میشه خفه کرد بعد از هر استارت؟ اعصاب نذاشته واسمون

    هادی خرم نیا هادی خرم نیا (20 بهمن 1401 ساعت 14:43)

    پخش رو کلا خاموش کنید یا بذارید رو حالت فلش یا بلوتوث!

  • محمدحسین محمدحسین (5 مرداد 1401 ساعت 09:35)

    یک سال و سه ماهه که دارم ثبت نام میکنم اما تو قرعه کشی به اسمم در نمیاد

  • مرجان مرجان (4 مرداد 1401 ساعت 11:39)

    مثل اینکه ماشین خوبیه. من تو قرعه کشی یک ساله یدونه به اسمم درومد اما متاسفانه نتونستم پول تکمیل وجهشو جور کنم و مجبورم بفروشم

    هادی هادی (5 مرداد 1401 ساعت 09:36)

    من خریدارم. لطفا با من تماس بگیرید. 09125478901

    هادی خرم نیا هادی خرم نیا (20 بهمن 1401 ساعت 14:44)

    خب شما که برنامه ریزی برای جور کردن پولش ندارید چرا الکی ثبت نام میکنید و حق بقیه رو ضایع میکنید!؟!؟

  • محسن محسن (10 خرداد 1401 ساعت 18:52)

    امروز یه بنده خدا ماشینشو میخواست تحویل بگیره من رو برد براش بیارم پارکینگ خونه ش

    اول از همه چیز بگم که ما نسبت یه شرایط فعلی نظر میدیم یعنی اگه راناپلاس سوار شدم معنیش این نیست که میتونستم فولکس و فورد و تویوتا سوار شم و سوار نشدم و راناپلاس رو انتخاب کردم...
    خلاصه منظور از خوب بوده نسبت به وضعیت فعلیه

    ماشین سواری نرمی داره سیستم تعلیق خوبه
    صدای موتورو بالا نیست
    گیربکس و موتور هماهنگیشون خوبه
    فرمان هم برقیه و عملکردش خوبه
    اما
    دو تا نکته بدجوری خورد توی ذوقم
    یکی کیفیت متریال داشبورد :به معنای واقعی کلمه دمپایی پلاستیکی پاره که نون خشکی جمع کرده رو اب کردن و ریختن توی قالب
    خیلی خورد تو ذوقم افتضاح بود حتی ماشین صفر قاب روی پنل ساعت و نمایشگر بالای داشبورد حالت لقی داشت وای به حال اینکه یه ماه توی افتاب باشه سرد و گرم شه جاش بازتر هم بشه
    هر قطعه پلاستیکی که داخل کابین هست این توضیحات که دادم رو براش در نظر بگیرین

    دوم اینکه ماشین دریچه گاز برقی داره و من اولین بار بود ماشین با دریچه گاز برقی سوار می شدم
    اینم خورد تو ذوقم چون فشار شما روی پدال گاز با تاخیر اعمال میشه اونقدی بود که خورد توی ذوقم گاز رو فشار میدم ولی ماشین با مکث میفهمه من گاز دادم....

    فرامرز فرامرز (12 مرداد 1401 ساعت 07:12)

    موردیکه راجع به دریچه گاز برقی ذکر شد ایراد استپ ترمز هست که فراخوان داره یه سنسوری هست که اگه تعویض بشه مشکل حل میشه عین پدال سیمی میشه

    هادی خرم نیا هادی خرم نیا (20 بهمن 1401 ساعت 14:50)

    کیفیت داشبوردهای 207 و دنا و تارا هم دقیقا به همین اندازه هستن نه بیشتر نه کمتر!
    شما کیفیت داشبوردهای محصولات سایپا رو ببینی پشت ایران خودرو نماز میخونی!

  • Hadi Hadi (19 اردیبهشت 1401 ساعت 13:31)

    من رانا پلاس دارم که اول مهر ماه ۱۴۰۰ تحویلش گرفتم.
    همچنین سال ۹۱ تا ۹۴ رانا معمولی سری EL رو داشتم که واقعا از کیفیت مناسب برخوردار بود و همچنین تجربه چندین ساله بین سالهای ۹۴ تا ۱۴۰۰ با خودروهای پارس، ۴۰۵ SLX، تجربه چند ماهه با سورن پلاس و دنا معمولی و ۲۰۶ و ۲۰۷ دارم پس این نظرم یه جورایی روی تجربه از خودروهای مختلف سال ساخت بروزتر میچرخه…

    با قاب پشت آینه های بغل مشکل دارم که از بالای مثلث خار آبی رنگش مدام در میاد اما صدا نداره و با یه اشاره میره سر جاش اما دوباره بعد چند روز علاقه زیادی به سرپیچی از اعصاب شما داره! متاسفانه برخلاف قاب آینه ۲۰۶ و ۲۰۷ قاب آینه رانا پلاس یک تیکه هست و چسبیده به رو دری و نمیشه اساسی و راحت درش آورد و فکری به حالش کرد یا اینکه قاب مخصوص توییتر براش تبعیه کرد مگر با برش.

    صدای نامتعارف رو دری های جلو ماشین من مخصوصا موقع پخش موسیقی با ولوم مدیوم رو اعصاب هست که یه اپیدمی کلی تو همه محصولات داخلی هست پس یا ماشین داخلی نخرید یا اگه میخرید بسازید یا اگه مایش رو دارید یکبار برای همیشه دمپینگ سه لایه بکنید مثل بنز و پورش بی صدا میشه خودروتون (کاری که من کردم) تو نت جستجو کنید دمپینگ خودرو تا بفهمید چه معجزه ایه!

    درب ها به لطف کارگران نامحترم ایران خودرو از بدو خروج از کمپانی ریگلاژ نیستن که باید وقت صرف کنید و علافی بکشید تا بدین نمایندگی یک بار برای همیشه ریگلاژ بکنه راحت بشید یا اگه دس به آچارتون خوبه خودتون انجام بدین.

    یه مشکل دیگه رانا پلاس که اپیدمی همه شاسی ۲۰۶ای ها اعم از ۲۰۷ ایرانیزه و رانا و رانا پلاس هست کابین بسیار تنگ در قست سرنشین عقب دارن که اگه قصد خریدش رو دارید مد نظرتون باشه.
    یه مشکل دیگه رانا پلاس حذف ترمز دیسکی چرخ های عقب هست که در رانا معمولی های قبل ۹۸ ترمزش عقب دیسکی بود! البته اینم یه اپیدمی سراسری ایران خودرو هست که بجای پیشرفت پسرفت رو سرلوحه خودش قرار داده که مثلا هزینه های تموم شده رو بیاره پایین! پارس و ۲۰۶ها هم همچین اعمالی روشون شده!

    اینهمه از معایب گفته شد تو متن شما و بنده، یکم هم به نسبت همروه های داخلی از مزایاش بگم:

    کیفیت سواری نرمتر و هندلینگ بهتر نسبت به پارس و ۴۰۵ و سمند سورن و کل محصولات سایپا یکجا! مخصوصا اگه برای رانا لاستیک ۲۰۵ ۶۰ ۱۴ خارجی بندازید دیگه نرمی و هندلینگش غوغا میکنه… (البته بین داخلی ها)

    هماهنگی بیشتر موتور تی یو فایو نسبت به مدل ال ایکس پارس و اس ال ایکس ۴۰۵ که تی یو فایو دارن و بی صداتر شدن رانا پلاس نسبت به موتورهای تی یو فایو ساخت سالهای گذشته.

    شتاب عالی با وجود اینکه دریچه گاز برقی شده و تو کاهش شتاب تاثیر داره. اما انتظار شتاب دریچه گاز سیمی رو تو ثانیه اول نداشته باشید.

    کابین بی صداتر و سایلنت تر نسبت به رانا معمولی های گذشته مخصوصا تولید ۹۵ تا ۹۸! و کل پارس ها و ۴۰۵ها و سمندها و دناها و ۲۰۶ ها و ۲۰۷ها!

    طراحی تریم چراغ عقب جذاب و امروزی و جلو که به نسبت رانا معمولی که کاسه چراغ جلوش فاجعه بود برای روشنایی! با حذف عدسی توی نور پایین تاثیر به سزایی گذاشته…

    طراحی بروزتر کنسول وسط و قاب کیلومتر و طراحی تریم داشبورد و فرمان مشابه ۲۰۷ با کلیدهای مالتی مدیا امروزی تر نسبت طراحی داخلی قرون وسطی رانای معمولی!

    و در آخر طراحی کلی و بدنه رانا مخصوصا رانا پلاس که امروزی تر و جذاب تر و بروزتر و متفاوتر از ۲۰۶ عهد بوق و پارس عهد قجر و سمند قرون وسطی و ۲۰۷ قورباغه ای هست!

    ******زیاد سعی نکنید تو خودروهای ایرانیزه داخلی دنبال بهترین بودن در کیفیت باشید… چه رانا باشه چه ۲۰۷ باشه و چه پارس یا سمند و دنا و تارا همشون سر و ته یه کرباسن که بسته به شانستون ممکنه مشکلات ریز و درشتی با خودروتون تجربه کنید که طبق گفته اخیرم یا ماشین ایرانیزه نخرید و یا اگه میخرید از هر کدوم که از تیپ و قیافش و هزینش خوشتون میاد انتخاب کنید و دنبال این بهتر اون بدتر نباشید! عین تخم مرغ شانسی هستن!!! این مشکلات در مورد رانا پلاس ممکنه صد تا بدترش رو ۲۰۷ یا پارس یا دنا یا تارا یا… داشته باشه پس ملاکی برای بدتر بودن رانا پلاس نیست!

    کیانوش کیانوش (5 مرداد 1401 ساعت 09:37)

    خدایی داشبرد و فرمون ماشین چیزیه که همیشه جلوی چشم آدمه باید کیفیتشو بهتر کنن مگه چقدر هزینه داره

  • محمد خانی محمد خانی (28 دی 1400 ساعت 19:43)

    من سال ۹۹ مرحله اول واریزی رو انجام دادم. اون موقع تصورم این بود که اردیبهشت ۱۴۰۰ مرخله دوم واریزی و تحویل هست. بعد هرچی منتطر شدیم خبری نشد، به سایت سر زدیم دیدیم نوشته ۱۴۰۱ واقعا موندم که چرا اینقدر طولانی و با فاصله زیاد ، بیش از یک سال !!!!
    خواهش می کنم توضیح بدین. متشکرم

    بهمن بهمن (12 دی 1401 ساعت 12:36)

    با سلام،ببخشید شما ************ چیزی هستید؟مگه تو این سایت ثبت نام و واریز وجه داشتید که انتظار پاسخگویی دارید؟!!

  • مهدی مهدی (26 دی 1400 ساعت 10:06)

    سلام دوستان
    من فروش سه ماهه راناپلاس1400 ثبت نام کردم و موعد تحویل ماشین 24بهمن 1400 هستش
    میخوام بدونم به موقع تحویل میدن یا تاخیر دارن، اگه تاخیر داره چند روز؟

  • سهیل سهیل (23 دی 1400 ساعت 17:34)

    سلام من چند روز هست که ماشینم رو تحویل گرفتم‌. با توجه به اینکه خودروی ۲۰۶ ، ۴۰۵ ،پارس و دنا رو برای چند روز یا چند هفته سوار شدم به نظرم از همه این ماشین ها بهتره و کیفیت عالی تری داره. شتاب حرف نداره، صدای موتور تو کابین نمیاد، کولر بی نظیر، آسایش سرنشین ها خیلی بهتر و در کل به نسبت قیمتش فوق العاده است و اگر برای مصرف شخصی می خوایین حتما توصیه میشه. ولی تنها عیبش مثل خودروهای مدل ۲۰۶ و ۲۰۷ فضای سرنشین های عقب کم هست. من راضی هستم.

  • جلال جلال (20 دی 1400 ساعت 07:31)

    با سلام
    من کل پول خودرو را پرداخت کردم تحویل دی ماه مدت زمان تحویل خودرو چقدر می باشدبا تشکر

    سهیل سهیل (23 دی 1400 ساعت 17:29)

    سلام آخر های بهمن بهت تحویل میدن

  • علی س علی س (19 آبان 1400 ساعت 15:20)

    لامصابا این همه هزینه این همه پول موفت میگیرین خوب حداقل دریچه ورودی هوارو به جای دستی برقیش میکردین مگه پیکان میفروشین

    رانا + رانا + (28 مرداد 1401 ساعت 17:48)

    اینو راس گفتی

  • مصطفی م مصطفی م (17 آبان 1400 ساعت 18:35)

    بنده رانا پلاس برج 6 تکمیل وجه کردم و در برج 8 فاکتور شد . دو روز بعدش پلاک شد . من احراز سکونت و محل سکونتم مشهد هستش پلاک شدم ایران 32 که مال اطراف مشهد هستش . علت اینجور پلاک شدن رو کسی در جریانه ؟؟؟؟ من که مشهدم چرا پلاک نیشابور بشم؟؟

    فرامرز فرامرز (18 آبان 1400 ساعت 09:02)

    خوب تنها عدد که ملاک نیست حتما یه حرف از 32 را به علت کمبود شماره اختصاص دادند به شهر مشهد.

  • نیما نیما (18 مهر 1400 ساعت 20:52)

    به نظرتون ارزش خرید داره؟

    علی علی (20 آذر 1400 ساعت 20:19)

    نه بخدا

    Hadi Hadi (13 اسفند 1401 ساعت 09:02)

    در مقابل 207ای که کل سیتسم تعلیق و پیشرانش عین همین رانا پلاس هست بجز یه رینگ آلومینیومی فابریک بنجل و یه مانیتور چینی و در مقابل 206 اس دی عهد بوق بدون آپشن و در مقابل 405 و پارس و سمند با طراحی عهد قجر بله صد البته ارزش داره اما فضای کابین باید انتظاری که ملت از 207 و 206 دارن داشته باشن نه بیشتر چون شاسی 206 هست.

  • dariush dariush (16 مهر 1400 ساعت 12:25)

    با سلام آیا میشه رانا پلاس را غیر سقف شیشه ای دریافت کرد ؟

    جواد جواد (6 آذر 1400 ساعت 02:03)

    بله. رانا پلاس مدل ۹۹ کلا سقفش فلزیه.
    مدل ۱۴۰۰ هم در دو نوع سقف پانوراما و سقف فلزی تولید شده که فکر کنم اختلاف قیمت حدود ۴۰ ملیونی دارن با هم...

  • meysam meysam (13 مهر 1400 ساعت 10:11)

    سلام من تارا برام در اومده میخوام حوالمو بفرشم. خواستین در خدمتم

    مسعود ضیاء مسعود ضیاء (14 مهر 1400 ساعت 10:50)

    سلام وقت شما بخیر قیمت چند ؟

    سعید سنگین ابادی سعید سنگین ابادی (17 مهر 1400 ساعت 09:16)

    چقدر میفروشی داداش

    شبگرد تنها شبگرد تنها (20 مهر 1400 ساعت 13:35)

    سلام قیمت چند؟
    با کاپرا مدل ۹۰ دوکابین دو دف

  • Hasan Hasan (9 مهر 1400 ساعت 15:49)

    سلام من رانا پلاس پلنوراما موتور t5برام در اومده میخوام حوالمو بفرشم.خواستین در خدمتم.
    عزیزی ارومیه
    091427026***

    یزدی یزدی (11 مهر 1400 ساعت 10:55)

    09374348*** من میخوامش حتماتماس بگیرید

    علیرضا علیرضا (13 مهر 1400 ساعت 03:25)

    سلام داداش من میخرم، ۰۹۱۲*********

    علی ذاکری علی ذاکری (13 مهر 1400 ساعت 15:39)

    من میخوام

    مریم مریم (13 مهر 1400 ساعت 19:14)

    سلام چن میفروشین؟

    M.m M.m (16 مهر 1400 ساعت 14:31)

    سلام فروختین؟

    محمد حسین محمد حسین (18 مهر 1400 ساعت 19:44)

    سلام قیمت چقدره؟

    رسول عبدل زاده رسول عبدل زاده (20 مهر 1400 ساعت 21:24)

    سلام
    شماره تماس تون ؟

    امین علی پور امین علی پور (25 مهر 1400 ساعت 11:58)

    سلام من حوالتو میخام کاکو

    سعید قهرمانی سعید قهرمانی (7 آبان 1400 ساعت 01:15)

    خریدارم
    ۰۹۲۰۹۱۶۰۰۳۱

  • علی اکبر علی اکبر (30 شهریور 1400 ساعت 08:21)

    رانا پلاس جایگزین 206 صندوق دار وخانواده اش دار میشه وشاید این روند تا مردم عادت کنن حدود یک سال طول بکشه وقیمتش هم تو این روند از اینی که هست بالاتر میره وگپ تفاوت قیمتی با خانواده 206را پر میکنه

  • هوشیار داودی هوشیار داودی (23 شهریور 1400 ساعت 12:42)

    سلام من رانا پلاس برام در اومده می‌خوام بفروشم کسی بود با این شماره تماس بگیره 09147290219

    کمالی کمالی (2 مهر 1400 ساعت 16:13)

    سلام به چه قیمتی می فروشید؟

    علی ذاکری علی ذاکری (13 مهر 1400 ساعت 15:38)

    من میخوام

    مسعود ضیاء مسعود ضیاء (14 مهر 1400 ساعت 10:49)

    سلام وقت بخیر
    من خریدار هستم قیمت چند میگید؟

  • مصطفی مصطفی (25 مرداد 1400 ساعت 22:11)

    سلام من جز ثبت نامی های یکساله ام که موعد تحویلم 30 تیر بوده و هنوز تحویل ندادن بهم کسی هست که نزدیک به من بوده باشه و تحویل
    گرفته باشه؟؟؟؟

    فراهانی فراهانی (11 شهریور 1400 ساعت 16:57)

    سلام منم تحویلم ۳۰ تیر بوده ولی ۴ مرداد تکمیل وجه کردم یکماه بعد تحویل دادن زنگ زدم نمایندگی گفتن سیستم ۱۷ شهریور زده تحویل یعنی تقریبا دوماه بع تکمیل وجه

  • حمزه حمزه (19 مرداد 1400 ساعت 23:29)

    با توجه به توقف تولید 206 صندوق دار و تیپ 5، سری رانا پلاس ، پلاس پانوراما و شاید اتوماتیک در آینده جای محصولات 206 را می گیرند و افزایش قیمت راناپلاس تا قیمت فعلی 206 صندوق دار که حدود 290 هست درو از انتظار نیست

    Hadi Hadi (13 اسفند 1401 ساعت 09:16)

    بله اگه سیاست های چرت ایران خودرو فروکش کنه یا اگه از قبل برنامه درستی داشت رانا پلاس جز پرفروشترین خودرو این کمپانی میشد ولی متاسفانه از ابتدا همیشه چندتا دونه آپشن بیشتر رو میکردن تو پژوها و آرم خود ایران خودرو رو میاوردن پایین. نمونش تفاوت رانا با 206 اس دی یا رانا پلاس بدون مانیتور و رینگ آلومینیومی در مقابل 207 با مانیتور و رینگ. یا تفاوت پارس با 405! یعنی ببین ملت برای یه مانیتور بنجل و یه رینگ بنجل تر تو بازار 100میلیون پای 207 بیشتر پول میدن هندلینگ و پیشرانه و شاسی و همه چی عین رانا پلاس اختلاف قیمت 100 میلیون چرا؟ چون اون مانیتور و رینگ داره این نداره. اون سقفش از اول پانوراما بود رانا نبود. چون اون دی لایت داشت این نداشت!!!
    همه اینا رو بهترش رو میتونید با اون 100 میلیون اختلاف بهترش رو داشته باشید، لاستیک خارجی، رینگ خوشگل برند، مانیتور برند آلپاین یا پایونیر بهمراه سیستم صوتی با کیفیت و ارتقا کیفی خودرو!

خودروهای هم رده